Erik Peters schreef:Landmarcs schreef:Als het zover komt dat de aanhanger met het trekkende voertuig gaat spelen dan is een 90 erg kort (en ook van zich zelf nog weer wat lichter).
Ja, zo had een kennis een keertje dat de Discovery 1 van achter werd opgetild en bijgezet, toen de paarden ineens helemaal achterin de tweepaardstrailer gingen staan. Dat was schrikken geweest, maar het is gelukkig goed gegaan. Sindsdien gaat geloof ik wel de 'balk' erachter, zodat ze niet meer achteruit kunnen.
Groet,
Erik.
Ik denk dat dat niet veel verschil maakt.
Ze hebben ook nog voorpootjes hè.
En ook al staan ze tegen de klep, bij de meeste trailers staan die dan nog steeds voor de assen.
Ze willen nog wel eens wat ‘stuiteren’ maar echt lang op de achterpoten staan, is praktisch onmogelijk.
Overigens heb ik met mijn hobbelhok nog nooit problemen gehad en remt mijn trailer ook prima als t gewicht tegen de Max zit hoor.
Hij heeft aan de 1750 kg genoeg om de oplooprem in te duwen. Ik voel dat dan ook nooit; het werkt zó goed dat ik juist t gevoel heb dat de trailer míj́ afremt. En zo hoort t ook!
Wel eens een exemplaar getrokken die wat onderhoud nodig had en bij iedere remactie in m’n rug bonkte (en opduwde!
M.a.w; als t spul netjes voorelkaar is -incl de bestuurder- kun je gerust trekken wat ie mag trekken hoor! En hoef je niet bang te worden van spookverhalen!
(Of persé een hele dikke auto rijden.)
Met de dikste vrachtauto ervóór is het rijden met een ongeremde trailer net zo eng!