Nieuw hier

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Earl-Jack

Nieuw hier

Berichtdoor Earl-Jack » 22 Dec 2021, 22:16

Hallo allemaal!

Mijn eerste kennismaking met een LARO was in 1988, toen ik bij defensie mijn rijopleiding (toen nog als dienstplichtige) in mijn schoot geworpen kreeg. Daarna vele wilde avonturen meegemaakt, oefeningen in Duitsland, Frankrijk en zelfs Noorwegen. Super spartaans maar is mij altijd bijgebleven. Wat een lol!!! (uiteindelijk ben ik 12 jaar bij Defensie gebleven dus heb ook veel offroad ervaringen opgedaan. Overigens niet alleen met de LARO, ook viertonner en YPR-765.

Ik heb altijd geroepen dat als ik later groot ben een Defender wil hebben. Helaas heb ik die nog steeds niet, maar inmiddels rij ik al even in een Range Rover Sport HSE 2.7TDV6 uit 2006. Inmiddels een zeer gedateerde auto en met ruim 330.000 km redelijk ingereden ;-) Hij doet het nog steeds, maar laat hem niet meer los in extreme 4x4 situaties. Beetje modderige paden okay maar dan houdt het wel op want ik wil hem nog niet weg doen. Mijn vrouw en ik hebben deze Britse YoungTimer voor de weekenden en tourtochten en gaan ons volgend jaar eindelijk ook eens oriënteren op daktenten!

Ik ben benieuwd of hier ook RR Sport berijders zijn, ik merk namelijk in mijn omgeving (maar ook op Internet) dat de "piek" met dit model inmiddels wel geweest is. Onderdelen worden schaars en accessoires zijn niet altijd meer leverbaar. Denk aan originele automatten, hondenrekken.. jammer natuurlijk maar goed, tweedehands is nog wel zat te vinden.

Tot slot... ik ben helemaal klaar met de muziekinstallatie in mijn RR. Ook deze heeft z'n beste tijd gehad dus ook daarop ben ik mij aan het oriënteren. Het liefst doe ik er een double DIN installatie in met Bluetooth en navigatie. Ik heb bedrijfjes gezocht maar die willen hun handen er niet aan branden. Jammer, nu moet ik zelf op zoek naar informatie en het waarschijnlijk ook zelf doen... we gaan het zien.

Hoop hier op het forum op nieuwe contacten en mensen die snappen waar ik het over heb. Misschien kan ik zelf hulp bieden maar hoop vooral ook dat ik hier richting kan vinden om mijn ouwe makker op de weg (of ernaast) te houden. Te leuk en te mooi om weg te doen...

Groetjes,
Earl

Coen83

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Coen83 » 23 Dec 2021, 09:23

Hoi Earl. Welkom. Denk niet dat er veel RR rijders zijn hierzo, maar vast het eea aan kennis. Daarnaast kan het behulpzaam zijn om eens op Engelse fora te kijken, daar zitten ook veel hobbyisten, misschien ook wel met ervaring voor hetgeen jij zoekt.

Overigens: als je RR geen ISO connectoren heeft zul je de aansluitingen moeten nalopen om vast te stellen wat wat is en er wellicht een ISO connector aan te hangen. Succes!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Dec 2021, 12:23

Qua muziek: het simpekst is om gewoon een nieuwe installatie te monteren inclusief goede speakers, subs, versterkers etc en alles wat al in de auto zit te vergeten of weg te smijten.

Het is mogelijk om een nieuwe radio en/of nieuwe speakers aan de bestaande set-up te knopen maar het levert zoveel gedoe en gezoek op dat gewoon alles nieuw aanleggen sneller, goedkoper en leuker is.

Bovendien klinkt het beter omdat alle componenten op elkaar af te stemmen zijn. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Earl-Jack

Berichtdoor Earl-Jack » 28 Dec 2021, 14:46

Bedankt voor de tips allemaal!!!! Ik had idd al een hele lijst gevonden wat er allemaal nodig is om een nieuwe radio te laten werken (als het allemaal al zou lukken), vond het dus wel het ei van Columbus om ipv al die aanpassingen gewoon alles te vernieuwen. Ga ik mij nu maar weer "even" hierin verdiepen deze dagen ;-)

Terug naar “Nieuw op het forum”