Nieuw op dit forum

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
AbrahamK

Nieuw op dit forum

Berichtdoor AbrahamK » 17 Dec 2021, 20:47

Beste mensen,

Sinds enkele maanden ben ik lid van de LRCH en dit forum en woon in het midden van het land.
Mijn eerste Landrover, een 88" Series 2A uit 1963.
Volgens het kenteken maar er zijn door de 2 vorige eigenaren (!) diverse onderdelen van een Series 3 getransplanteerd.
Geen ervaring met oldtimer Landrovers , wel met oldtimer motorfietsen. Dus veel gesleuteld. Mijn eerste was op 17 jarige leeftijd een H.D. uit een kippenhok (echt barn found dus, en nog steeds heel veel door mij gebruikt). Nu, 4x zo oud, een oude Series (lang gekoesterde wens).
Mijn eerste kennismaking was een paar weken geleden op de off road dag in Weeze. Instructie gehad van Rob (de man met de krukken).
Helemaal goed. Ik hoop dat ik vaker welkom ben

Groet, AbrahamK
(of Ab, dat is dezelfde)

Ron63

Re: Nieuw op dit forum

Berichtdoor Ron63 » 17 Dec 2021, 21:57

Veel plezier dan maar met je laatste aanwinst

Groet en tot zwaais (met de serie’s dan wel op de fiets)

Ron
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Dec 2021, 23:51

Welkom! Hier ook een 88" IIa uit 1963. Volgens het VIN dan want het kenteken zegt '67. Veel onderdelen zeggen nog wat ouder. Het blijft een beetje een mysterie wat ze in UK allemaal bij elkaar gooiden.

Just in time delivery was toen what ever we got delivery denk ik. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Dec 2021, 11:15

Edward schreef:Het blijft een beetje een mysterie wat ze in UK allemaal bij elkaar gooiden.

Just in time delivery was toen what ever we got delivery denk ik.

Is dat "Whatever we got delivery" niet gewoon een standaard product-eigenschap gebleven tot de laatste Defender ?

Ik kan in ieder geval melden van mijn toenmalige Td5 dat:
Er getint glas in zat, en wel één van de 6 ruiten, namelijk midden-achter.
Bij een wiel de binnenband tussen velg en buitenband uitstak.
Het voorruit-rubber lekte, en ook na "dealer-aandacht" bleef lekken.
De carrosserie scheef was, een radiatorslag niet goed (scheef) gemonteerd was etc.
Verschillende bouten/moeren misten ... en denkelijk nog veel meer.

Bij mijn huidige "Puma" is op een aantal punten de build-quality misschien iets beter maar:
In vergelijking met de standaard-optielijst misten verschillende zaken ...
... uitklaptrede achter, zijraampjes achter, plastic wieldop om maar een paar dingen te noemen.
Er was ook een extra: de stabilisatorstangen voor en achter.
En, toen ik een kleine aanpassing in de electrickery wilde bleek dat de electrische rimram achter het dashboard niet conform dat dat bij het VIN hoorde was, ook niet volgens de meest aannemelijke tweede keus .... maar gewoon anders.
O ja, verder had een goede dealer een paar dagen nodig om alle kleine garantie-dingetjes op te lossen.

De les voor mij was dat ik met de eerste heel wat geleerd had zodat ik de tweede nog weer meer aandacht kon geven.
Als je niet goed weet wat je koopt, en niet goed weet wat er allemaal wel goed kan gaan als je het goed doet ... dan is een Defender die stereotype hopeloze auto waarvoor ie meestal gehouden wordt. (Er blijven natuurlijk allerlei onhandigheden etc. ... dat weet je, daar wen je aan, je weet het bovendien beter wanneer je na de eerste toch terugkeert om een tweede te kopen.   Anderen kochten 'm direct tweemaal: de eerste en de laatste keer.)

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”