Hallo, ik ben Rik. Heb al heel wat Land Rovers gehad de afgelopen 30 jaar. Sinds een paar lid van LRCH en sinds twee minuten eindelijk aangemeld op dit forum. In het bezit van een 110HCPU 300tdi (1997) en 110 SW td5 (2000) voor dagelijks gebruik en een Ninety 2,5 benzine (1988).
De SW is de afgelopen tijd helemaal uit elkaar geweest, opnieuw gespoten en op vele vlakken verbeterd en gemoderniseerd. Dit brengt mij gelijk bij de vraag of er iemand op dit forum is die mij duidelijk uit kan leggen hoe ik de centrale portiervergrendeling ( die in de nieuwe puma deuren zit) aan kan sluiten op de AS10 unit en verder (relais? Inlezen in ecu?) Ik zie van alles voorbij komen, maar een eenduidige en complete uitleg is waar ik behoefte aan heb.
Ik zou de centrale vergrendeling via de alarmzender willen bedienen en wel zo dat ook de interieurverlichting en “puddle lights” in de spiegelarm ook aan en uit gaan. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Voorstellen en vraag
Re: Voorstellen en vraag
Nooit de vergerndeling van m'n Puma van dichtbij gezien maar 99 vd 100 zijn gewoon servo's die intrekken als je er 12 volt op zet en uitschuiven bij omkeren vd spanning of op veerkracht.
Bij een Def zal het echt niet in de deusloten verwekt zitten.
Dus gewoon meten wat de cv unit aan spanning geeft bij ontgrendelen en vergrendelen en meten of testen wat de servo's in de deuren doen.
Bij een Def zal het echt niet in de deusloten verwekt zitten.
Dus gewoon meten wat de cv unit aan spanning geeft bij ontgrendelen en vergrendelen en meten of testen wat de servo's in de deuren doen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Rik Kornet schreef:Ik zou de centrale vergrendeling via de alarmzender willen bedienen en wel zo dat ook de interieurverlichting en “puddle lights” in de spiegelarm ook aan en uit gaan.
Bij mijn 300 Tdi als ook bij mijn Td5 regelt het alarm de binnenverlichting (ook als ik de auto niet op het alarm zet, wordt de binnenverlichting langzaamaan gedoofd na sluiten van het portier), dit schijnt in of uit te schakelen te zijn met een Nanocom of een ander apparaat dat kan communiceren met het AS10-alarm. En ik meen dat, mits de auto op alarm is gezet, bij het uitschakelen van het alarm de binnenverlichting aan gaat (en na een poosje weer langzaam dooft indien je geen deur opent).
En een kennis heeft een Td5 uit 2000 met centrale vergrendeling, waarbij de ver- of ontgrendeling gewoon middels de alarmzender gaat. Dus mogelijk is het zeker.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik Peters schreef:Rik Kornet schreef:Ik zou de centrale vergrendeling via de alarmzender willen bedienen en wel zo dat ook de interieurverlichting en “puddle lights” in de spiegelarm ook aan en uit gaan.
Bij mijn 300 Tdi als ook bij mijn Td5 regelt het alarm de binnenverlichting (ook als ik de auto niet op het alarm zet, wordt de binnenverlichting langzaamaan gedoofd na sluiten van het portier), dit schijnt in of uit te schakelen te zijn met een Nanocom of een ander apparaat dat kan communiceren met het AS10-alarm. En ik meen dat, mits de auto op alarm is gezet, bij het uitschakelen van het alarm de binnenverlichting aan gaat (en na een poosje weer langzaam dooft indien je geen deur opent).
En een kennis heeft een Td5 uit 2000 met centrale vergrendeling, waarbij de ver- of ontgrendeling gewoon middels de alarmzender gaat. Dus mogelijk is het zeker.
Groet,
Erik.
Wel relais gebruiken ! Een AS10 van 22 jaar oud zou ik zoveel mogelijk ontzien als je er nog langer gebruik van wilt maken. Zijn niet meer leverbaar.
Ik zou er vanaf zien. Zoveel mogelijk KISS wat mij betreft. Die spiegel lights kun je zo bij de interieurverlichting koppelen indien beiden led.
Als die ps 10 zeldzaam is zou ik gewoon een universele ontgrendeling kopen. Tis nie da bij een Def de ab netjes in de sleutel zit.
Kun je nog gewoon de servo's die al in de deuren zitten aan die ontgrendeling hangen. Die hebben vaak al aansturing voor binnenverlichting etc en als je een koopt met comfortmodule doet ie ook nog je elektrische ramen open en dicht en je werklampen aan en uit.
Zo universeel setje koop je voor 50 euri oid.
Op de 130 had ik zo'n setje in de laadbak voor de kleppen daar. Bij ont of vergrendelen deed ie dan alle 16 lampen aan en bij vergrendelen ook de ramen van de voordeuren dicht. Die hing dan weer aan de originele vergrendeling zodat het signaal van de originele ab gebruikt werd.
Kun je nog gewoon de servo's die al in de deuren zitten aan die ontgrendeling hangen. Die hebben vaak al aansturing voor binnenverlichting etc en als je een koopt met comfortmodule doet ie ook nog je elektrische ramen open en dicht en je werklampen aan en uit.
Zo universeel setje koop je voor 50 euri oid.
Op de 130 had ik zo'n setje in de laadbak voor de kleppen daar. Bij ont of vergrendelen deed ie dan alle 16 lampen aan en bij vergrendelen ook de ramen van de voordeuren dicht. Die hing dan weer aan de originele vergrendeling zodat het signaal van de originele ab gebruikt werd.
Edward van Vugt
Terug naar “Nieuw op het forum”