Goedendag,
Land Rover blijft in mijn hoofd. Tien jaar geleden al eens een freelander gehad en het virus blijft sluimeren.
Het is voor ons tijd voor een grote auto voor de hond, woon werk verkeer en lange afstanden voor vakanties. Een auto die zijn mannetje staat op de (modder)paden in alle weertypes bij ons in het buitengebied.
De range sport 2e generatie spreekt me erg aan. De gedachten gaan uit naar een exemplaar met dieselmotor (tdv6) van een jaar of 5 met 100k op de teller. Budget rond de €50K. Maar de doemverhalen over de betrouwbaarheid maken me onzeker. Ik rij rond de 35.000km per jaar en ik snap dat onderhoudskosten niet laag zullen zijn en kosten rond de 2,5k per jaar is ok, veel meer dan wordt het minder leuk. Maar vooral het idee dat ik straks zo maar langs de kant vd weg kan staan schrikken mij af.
Iemand hier ervaring met deze auto en of tips?
Alvast bedankt.
Groet Bart.
L494 tips do’s dont’s
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: L494 tips do’s dont’s
LRwannabee schreef:..... vooral het idee dat ik straks zo maar langs de kant vd weg kan staan schrikken mij af.
Dag Bart,
Ervaring met de RangeRover Sport heb ik niet, dus kan ik niks zeggen over je budget en/of de onderhoudskosten.
Wat betreft het "zo maar langs de kant van de weg" kan je overwegen om je aankoop bij de dealer te laten onderhouden.
Dealer-onderhoud geeft je recht op SARA (=Service Activated Roadside Assistance) ... dan sta je in ieder geval niet "maar zo" langs de kant van de weg. Resteert de zoektocht naar een goede tweedehands binnen je budget, en bovenal ook de zoektocht naar een goede dealer (wellicht zien die er meer voor een RangeRover Sport - dat is tenslotte een modernere LandRover).
Groeten MarcS
Re: L494 tips do’s dont’s
Hoewel ik ze zelf nooit gehad heb heb ik wel veel ervaring met de 494 en 405. En dat zijn de beste LaRo's ooit gebouwd!
Natuurlijk staat heel internet vol met spookverhalen maar het zijn gewoon heel erg betrouwbare wagens. Enigste dat ik meegemaakt heb is de sensor vd roetkat. Dan gaat ie in noodloop en hou je 75 pk over en sukkel je met een trutgang naar de dichtstbijzijnde afrit.
Stilstaan met panne hebben we nog niet meegemaakt. De 'slet' van het bedrijf van een maat van me heeft nu net iets meer dan 5 ton gelopen met meestal een dikke kar erachter.
(de nieuwe Def is inmiddels aan de vloot toegevoegd als vervanging vd Range. Maar die is er pas een half jaar bij. Zonder problemen zover)
Natuurlijk staat heel internet vol met spookverhalen maar het zijn gewoon heel erg betrouwbare wagens. Enigste dat ik meegemaakt heb is de sensor vd roetkat. Dan gaat ie in noodloop en hou je 75 pk over en sukkel je met een trutgang naar de dichtstbijzijnde afrit.
Stilstaan met panne hebben we nog niet meegemaakt. De 'slet' van het bedrijf van een maat van me heeft nu net iets meer dan 5 ton gelopen met meestal een dikke kar erachter.
(de nieuwe Def is inmiddels aan de vloot toegevoegd als vervanging vd Range. Maar die is er pas een half jaar bij. Zonder problemen zover)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
LRwannabee
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 Okt 2021, 18:41
Re: L494 tips do’s dont’s
Dank voor de berichten. Inmiddels de stap genomen, een rode TDV6 zal van de week thuis komen.
Re: L494 tips do’s dont’s
En hoe bevalt de RR tot nu toe ? en wat valt er tegen ?
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten