Traveller schreef:.... denk je ook aan het gewicht? Met een daktent bovenop,roofrack en ook nog jerrycans op het dak wordt de auto snel topzwaar. Je zal niet de eerste zijn die omgaat.
Je kan een deel van de "topzwaarheid" compenseren met stabilisatorstangen (anti-roll-bars), maar alles wat je vooraf kan vermijden aan duikelaarsgewicht is meegenomen.
Ik heb zelf een 110 zonder roofrack etc. en heb de stabilisatorstang achter af kunnen nemen waardoor comfort en weggedrag verbeterden.
Een Duitse 90 met roof-rack en daktent - die ik in de bergen zag - had wel beide stabilisatorstangen en de eigenaars zeiden dat het daarmee goed ging ... de auto is dan wel wat stugger en de articulatie wordt minder.
Groeten MarcS
PS Mocht de stabilisatorstang van een 110 passen dan heb ik er eentje in de aanbieding.
NB. Niet met alleen een stabilisatorstang achter op pad gaan, dat geeft een onbetrouwbaar weggedrag.