Edward schreef:Alles wat je in een auto stopt, of dat nou stereo, gereedschap of goudstaven zijn is in principe niet verzekerbaar. Dan staan in de polis altijd eisen dat de auto 's nachts binnen moet staan, achter een afgesloten hek of wat dan ook.
Op de PA's die ik ken verdamp je snel ettelijke duizenden euro's, dat wil je niet buiten laten staan. Wil je ook nog een keer op vakantie met de wagen of iets anders doen dan is het handig als je evenementenboel gewoon veilig thuis kunt laten........
Daarnaast zal een nieuwe business niet meteen permanent volgeboekt zijn (als dat al het doel is) en is het leuk als de wagen ook elders inzetbaar, verhuurbaar of wat ook is.
Dit alles weet ik, maar je zou ook kunnen denken aan een modulaire inrichting waarbij je de kostbaarheden in delen binnen zet in geval van niet-gebruiken. Het zou maar zo kunnen dat je die modules makkelijker wegbergt, en je bijv. bij een commerciële inzet van meerdere dagen kiest om een paar kostbare "kern" modules achter slot en grendel te zetten en voor de rest het risico te nemen.
Zoals ik al zei: Niet iedereen heeft een heftruck waarmee en een schuur waarin hij/zij de complete unit optilt en wegbergt.
Sowieso zijn "kostbaarheden" in de auto een "dingetje". Vraag maar eens aan een (kleinere) aannemer die zijn bus handig universeel inricht ... zo iemand heeft ook iedere dag een zorg ... zelfs als hij zijn bus op z'n eigen oprit kan parkeren.
De verschillende gereedschappen zijn een voor een niet al te kostbaar, maar een leuke "aannemers-startset" komt toch op een slordige som, met wat pech is het de winst van dagen. Iedere dag de auto geheel leegruimen is ook niet ieders hobby.
Groeten MarcS