Even voorstellen + defender ombouwen naar DJ-truck

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Even voorstellen + defender ombouwen naar DJ-truck

Berichtdoor Landmarcs » 15 Apr 2021, 17:19

Edward schreef:Alles wat je in een auto stopt, of dat nou stereo, gereedschap of goudstaven zijn is in principe niet verzekerbaar. Dan staan in de polis altijd eisen dat de auto 's nachts binnen moet staan, achter een afgesloten hek of wat dan ook.

Op de PA's die ik ken verdamp je snel ettelijke duizenden euro's, dat wil je niet buiten laten staan. Wil je ook nog een keer op vakantie met de wagen of iets anders doen dan is het handig als je evenementenboel gewoon veilig thuis kunt laten........

Daarnaast zal een nieuwe business niet meteen permanent volgeboekt zijn (als dat al het doel is) en is het leuk als de wagen ook elders inzetbaar, verhuurbaar of wat ook is.

Dit alles weet ik, maar je zou ook kunnen denken aan een modulaire inrichting waarbij je de kostbaarheden in delen binnen zet in geval van niet-gebruiken. Het zou maar zo kunnen dat je die modules makkelijker wegbergt, en je bijv. bij een commerciële inzet van meerdere dagen kiest om een paar kostbare "kern" modules achter slot en grendel te zetten en voor de rest het risico te nemen.
Zoals ik al zei:  Niet iedereen heeft een heftruck waarmee en een schuur waarin hij/zij de complete unit optilt en wegbergt.

Sowieso zijn "kostbaarheden" in de auto een "dingetje".   Vraag maar eens aan een (kleinere) aannemer die zijn bus handig universeel inricht ... zo iemand heeft ook iedere dag een zorg ... zelfs als hij zijn bus op z'n eigen oprit kan parkeren.
De verschillende gereedschappen zijn een voor een niet al te kostbaar, maar een leuke "aannemers-startset" komt toch op een slordige som, met wat pech is het de winst van dagen. Iedere dag de auto geheel leegruimen is ook niet ieders hobby.

Groeten MarcS

Nielsieee

Berichtdoor Nielsieee » 16 Apr 2021, 10:47

Landmarcs schreef:Ik zelf bijvoorbeeld vind het maar wat handig dat ik mijn "dagelijks vervoermiddel" een HardTop-huisje heeft

ja precies, zo denk ik er ook over. En Wat Edward ook al zegt dat 'ie zeker niet enkel en alleen voor feesten en partijen en verhuur is maar ook om er 'gewoon' privé en zakelijk in te rijden.

Landmarcs schreef:maar je zou ook kunnen denken aan een modulaire inrichting waarbij je de kostbaarheden in delen binnen zet in geval van niet-gebruiken.

Eens, al kunnen wellicht wat versterkers oid die nodig zijn om de speakers aan te sturen wel ergens ingebouwd worden. De rest aan speakers, dj-apparatuur etc zal ik elke keer na thuiskomst idd in hun flightcases naar m'n garage slepen. Ik heb altijd al roadie willen worden dus dan pak ik dat ook meteen mee ;-)
Kijk, ik verwacht dat ik misschien 5 tot 10 keer in een jaar ergens op een buitenfeestje of klein festival in een hoekje mag gaan staan hobby'en, dus dan blijft het leuk.
Stel, ik word ieder weekend volgeboekt dan zal ik toch ook op zoek moeten gaan naar wat assistent-dj's.

Nielsieee

Berichtdoor Nielsieee » 16 Apr 2021, 10:51

Landmarcs schreef:Ik kan me goed voorstellen dat een HardTop opbouw weldegelijk interessant is, eventueel met een eerst verhoogde laadbak-rand zodat de binnenhoogte groter wordt.

Dat klinkt wel interessant! Ik ben niet op zoek naar een camper 'look & feel' maar wil de originele Defender uitstraling zoveel mogelijk intact laten. Maar 30 cm hoger biedt wel veel voordelen!

Is zo'n verhoogde laadbak rand standaard te verkrijgen en erop te schroeven of moet dat op maat worden gemaakt?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Apr 2021, 11:09

Nielsieee schreef:
Landmarcs schreef:Ik kan me goed voorstellen dat een HardTop opbouw weldegelijk interessant is, eventueel met een eerst verhoogde laadbak-rand zodat de binnenhoogte groter wordt.

Dat klinkt wel interessant! Ik ben niet op zoek naar een camper 'look & feel' maar wil de originele Defender uitstraling zoveel mogelijk intact laten. Maar 30 cm hoger biedt wel veel voordelen!
Is zo'n verhoogde laadbak rand standaard te verkrijgen en erop te schroeven of moet dat op maat worden gemaakt?

Nee, op het terrein van de HardTop verhogingen wordt het een "special", maar echt moeilijk is het ook weer niet, het is tenslotte een soort Mecano-doos voor grote jongens.
Uitklap-daken zijn er wel "standaard", dwz daarvoor bestaan verschillende min of meer gestandaardiseerde oplossingen.

Je hebt gelijk:   Wanneer je de standaard HardTop wanden samen met een verhogingsrand gebruikt (of nieuw gemaakte wanden) die iets hoger zijn, en een standaard dak met een drempel achter de cabine toepast dan houd je meer de originele uitstraling.
Echter ... met 30 cm verhoging zou ik eerst eens wat schetsjes maken om te kijken hoe dat oogt (het lijkt mij "topzwaar").
Ik zag ook al eens een 110 HardTop rijden die juist een extra hoog dak had, een beetje alsof er een polyester bootje op z'n kop op geland was, dat is ook een oplossing, dan heb je wel de standaard onderbouw (omdat je toch al een truck-cab dakje hebt is dat misschien een betere route).

NB  Je hoeft de binnenhoogte met slechts ± 10-11 cm te verhogen om op 1m30 binnen-hoogte te komen

Groeten MarcS

Schetsjes 110.jpg

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Apr 2021, 19:48

Een Defender heeft standaard al een verbruik van één op een emmer. Daar wil je vooral flink hoogte aan toevoegen als je niks te vervoeren hebt. Parkeergarages zijn dan ook meteen een no go.....

Zeker als je ook privé wilt rijden is er niks beter dan gewoon de pick up die het nu is. Daarbij is een pick up dak met achterwand een veelvoud waard van een gewoon hardtop dak met dichte zijwanden.

Lekker origineel laten en iets in de bak zetten wat je nodig hebt. Lelijke verklote camper ombouwen rijden er al zat rond. Net zoals 13 in een dozijn
Hard Tops.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Apr 2021, 20:42

Edward schreef:Een Defender heeft standaard al een verbruik van één op een emmer. Daar wil je vooral flink hoogte aan toevoegen als je niks te vervoeren hebt. Parkeergarages zijn dan ook meteen een no go.....

Zeker als je ook privé wilt rijden is er niks beter dan gewoon de pick up die het nu is. Daarbij is een pick up dak met achterwand een veelvoud waard van een gewoon hardtop dak met dichte zijwanden.

Lekker origineel laten en iets in de bak zetten wat je nodig hebt. Lelijke verklote camper ombouwen rijden er al zat rond. Net zoals 13 in een dozijn Hard Tops.

Tja, of je een HardTop lelijk (of 13 in een dozijn) moet vinden is een kwestie van onbetwistbare smaak.
Als je tweede-hands zoekt dan zijn HardTops gewoonlijk ver in de minderheid.

Verder noem je een leuk puntje: Het Truck-Cab dakje en achterwandje zijn "goud" waard. Of je de rolbar wilt behouden is een keuze, als het een goeie is heeft ie ook een zekere waarde (en is het geen goeie dan ben je 'm liever kwijt dan rijk).

En verder:   Een goed gekozen aangepaste ombouw zou ik niet "lelijk/verkloot" willen noemen, soms heeft zo'n "special" zelfs een eigen charme (althans in mijn ogen).

Groeten MarcS

PS   De lijkwagen van Prince Philip ... dat vind ik weer een gevalletje jammer

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 16 Apr 2021, 21:46

Landmarcs schreef:PS   De lijkwagen van Prince Philip ... dat vind ik weer een gevalletje jammer

Dan vind ik dit mooier:
Schermafbeelding 2021-04-16 om 21.44.02.png

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Apr 2021, 09:54

Erik Peters schreef:Dan vind ik dit mooier:
[attachment]

Mag ik zeggen dat ik ook daarin niet graag dood gevonden wordt ?
Althans voorlopig nog niet .... 't is ook wat overdreven, de weg naar het graf is goed geplaveid met goede voornemens

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 17 Apr 2021, 10:56

Landmarcs schreef:
Erik Peters schreef:Dan vind ik dit mooier:
[attachment]

Mag ik zeggen dat ik ook daarin niet graag dood gevonden wordt ?
Althans voorlopig nog niet .... 't is ook wat overdreven, de weg naar het graf is goed geplaveid met goede voornemens

Groeten MarcS

Dat was ook mijn eerste gedachte :D

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Nielsieee

Berichtdoor Nielsieee » 17 Apr 2021, 21:53

Landmarcs schreef:PS   De lijkwagen van Prince Philip ... dat vind ik weer een gevalletje jammer

Nou ja, da's precies die wagen van mij! Misschien moet ik toch even onder dat zeiltje kijken voor de zekerheid.
En ik hoor trouwens ook regelmatig dat ik op prins Harry lijk, toeval?
('lijk', haha)

Screenshot_17-04-2021_21_49.png

Screenshot_17-04-2021_21_51.png

Terug naar “Nieuw op het forum”