Beste mensen,
Sinds vorige week vrijdag zijn wij trotse bezitters van onze eerste defender: een 110 TD5 uit 2003 met 136.500km op de teller.
Mooi diep, donkergroen.
Eerste ritjes zijn gemaakt en wat is het genieten!
We hebben een safaritent bovenop de imperial en een luifel, om lekker meet te kunnen gaan kamperen in het voorjaar/zomer
Tot die tijd willen we die er nog afhalen, en droog opbergen.
Iemand nog tips om dat soepel te doen? Want wat is het toch een hoge wagen!
Groet!
Stef
Onze eerste defender
Re: Onze eerste defender
Hoi Sjef, welkom en veel plezier met de auto! Wat betreft het eraf halen van de daktent: dat gaat het handigst met een heftruck. Helaas hebben de meeste mensen die niet, en dus blijft ie vaak dan maar gewoon op het dak zitten. Of je bouwt er iets voor (met Google vind je misschien wel inspiratie), of je regelt wat vrienden (lastig in deze tijd natuurlijk) en tilt 'm er met de hand af.
130 HCPU TD5 MY2000
-
Landmarcs
allard schreef:Of je bouwt er iets voor (met Google vind je misschien wel inspiratie), of je regelt wat vrienden (lastig in deze tijd natuurlijk) en tilt 'm er met de hand af.
Aan iedere kant twee "huisgenoten" (en een "derde" achter het stuur) dan kan het allemaal met inachtneming van de anderhalve meter regels.
Anders een car-poort of degelijker waar je de daktent aan kan ophangen ... je moet dan wel genoeg hoogte hebben.
Groeten MarcS
PS Een 18 jaar oude Td5 met 136.500 km op de teller ... die is net ingereden (hopelijk is het geen "rust-roest")
Als er toch een imperiaal op zit dan zou ik hem eerst een stuk naar de achterkant schuiven, dan kan je hem daar naar beneden laten kantelen. Hij wordt dan gelijk hanteerbaar, met uitgestrekte armen tegen de zijkant van je auto hangen schiet niet echt op.
Groet Ron
Ps: hopelijk mag je hem dan weer snel monteren.
Groet Ron
Ps: hopelijk mag je hem dan weer snel monteren.
110-Td5 X-tech 2006
Heftruck idd! Gewoon kopen want ook een handige krik etc. De ideale multitool!!
Maar verder hangt het erg af van de situatie thuis. Heb je alleen een oprit dan zijn de buren de beste optie. Wil je die zoals zovele tegenwoordig niet kennen en heb je wel een carport waar je onder past dan kun je daar een simpele takel met wat katrollen van de bouwmarkt in maken. Etc, etc.
De buren blijf ik de beste optie vinden. Maar mijn beste opties zijn meestal te simpel.

Maar verder hangt het erg af van de situatie thuis. Heb je alleen een oprit dan zijn de buren de beste optie. Wil je die zoals zovele tegenwoordig niet kennen en heb je wel een carport waar je onder past dan kun je daar een simpele takel met wat katrollen van de bouwmarkt in maken. Etc, etc.
De buren blijf ik de beste optie vinden. Maar mijn beste opties zijn meestal te simpel.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:De buren blijf ik de beste optie vinden. Maar mijn beste opties zijn meestal te simpel.![]()
Psies, valt niet mee simpel te denken
Groet
Ron
110-Td5 X-tech 2006
Heb je simpele buren Ed? Ach gut...
Weet je zeker dat het niet "gewoon Groningers" zijn?
130 HCPU TD5 MY2000
allard schreef:Heb je simpele buren Ed? Ach gut...
Nee, het zijn Hagenezen. En die zijn zeker niet simpel want die waren slim genoeg om smog en file in te ruilen voor rust en ruimte.
Edward van Vugt
Terug naar “Nieuw op het forum”