Vogler en Antares Treadwell

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Vogler

Vogler en Antares Treadwell

Berichtdoor Vogler » 24 Jan 2021, 14:11

Dag Noorderburen,

vandaag besefte ik plots het onlogische om actief te zijn op Land Rover fora uit België, UK en Australië, maar niet uit Nederland... Iets dat dringend goedgemaakt moet worden.

'Vogler' is de naam van het baasje op die fora, 'Joris' in de echte wereld, en 'Antares Treadwell' is de doopnaam van onze Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06.
Want net zoals een schip niet zonder naam kan, moest ook onze Defender op een gegeven moment écht een naam hebben. Per slot van rekening voelt onze Td5 eerder aan als een reisgenoot dan een werktuig. 'Antares' klinkt goed, en bleek bij wat opzoekingswerk te staan voor 'anti-Ares', in de Griekse mythologie de tegenhanger van Ares, god van oorlog. 'Treadwell' weerspiegelt de filosofie om de omgeving met respect te benaderen. En de naam moest natuurlijk in de taal van Solihull zijn.

Ik sleutel gelukkig graag, waardoor de grens tussen onderhoud en reparatie wel eens vaag wil zijn. Sinds de aankoop in 2014 zijn o.a. de remmen en alle ophangingsrubbers vernieuwd, is de LT230 herbouwd en werd dan meteen maar de koppeling vervangen. Het voorste diff is volledig vernieuwd nadat de kroonwielbouten afbraken, en beide assen hebben een Ashcroft ATB gekregen. Een deel van het voorste koetswerk is vervangen nadat een chauffeur onder invloed op onze geparkeerde Defender knalde toen hij van de politie probeerde te ontsnappen.
Na 15 jaar begint corrosie de kop op te steken, dus de activiteiten zullen zich in de nabije toekomst meer richten op koetswerk dan techniek. Laat het duidelijk zijn dat Antares een continu project is. Het enige nadeel is dat hij de aandacht maar blijft afsnoepen van een Triumph Dolomite Sprint die al 20 jaar als een Doornroosje in diepe slaap op een rebuild staat te wachten. 't Zal een project voor m'n pensioen zijn vrees ik.
Projecten op de wishlist: een side storage locker aan de linkerkant, enerzijds om praktische redenen, anderzijds om een deuk van de vorige eigenaar weg te werken, en een nieuwe inrichting die het reizen iets comfortabeler moet maken.

Waar het aanvankelijk wel eens spectaculair was om tijdens een clubuitje in de modder te duiken, heeft dat zijn meerwaarde al snel verloren en beperkt off-road zich tot een jaarlijks clubweekeinde in Marquenterre. Er is geen groter plezier dan onderweg te zijn in de Defender, als het even kan door Ijsland, waar ik dit jaar - hopelijk - voor de vierde keer naartoe zal trekken, want die plek heeft mijn hart en ziel gestolen en blijft me steeds weer opnieuw terugroepen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Joris

Landmarcs

Re: Vogler en Antares Treadwell

Berichtdoor Landmarcs » 24 Jan 2021, 22:30

Welkom Joris (& Antares Treadwell)

Mocht je vroeger of later stappen gaan ondernemen mbt de side-lockers, doe daar dan verslag van.
Ik ben al geruime tijd 110 HardTop eigenaar, en die side-lockers stonden al op mijn wish-list bij mijn eerste.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Jan 2021, 10:59

Landmarcs schreef:Welkom Joris (& Antares Treadwell)

Mocht je vroeger of later stappen gaan ondernemen mbt de side-lockers, doe daar dan verslag van.
Ik ben al geruime tijd 110 HardTop eigenaar, en die side-lockers stonden al op mijn wish-list bij mijn eerste.

Groeten MarcS

Wat wil je weten? Heb er meerdere ingebouwd :lol:

Wat ik het belangrijkste vind is om de goede te vinden. Er zijn er die met de voorkant op de sill vallen en er zijn er die precies de onderzijde van de body volgen. Die laatste vind ik mooi van de eerste krijg ik een onnoemelijke jeuk! Dat kan mijn ocd nie aan nie!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 25 Jan 2021, 12:20

https://www.psp-expeditioncampers.com/p ... der-110-ht

Maakt hem zo als jij hem hebben wilt.

Groet

Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Jan 2021, 18:12

Ron63 schreef:https://www.psp-expeditioncampers.com/producten/land-rover/zijkist-defender-110-ht

Maakt hem zo als jij hem hebben wilt.

De eerste helft kende ik al ... incl. de prijs (die een zuinig mens toch doet aarzelen).

De tweede helft, dwz de suggestie dat je gemakkelijk een "special" kan bestellen, wist ik niet.

Het gaat in ieder geval om een net "modelletje" met deurtjes boven de "sill".
Dat heb ik sowieso nodig want ik heb "rocksliders" die iets buiten carrosserie-plaatwerk uitsteken.

O ja, als ik er nu toch aan begin dan wil ik liever direct links en rechts zo'n locker, en dan graag ook een tunnel tussen beiden -- er is immers de nodige zinloze ruimte onder de laadvloer/boven het chassis.

Groeetn MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 26 Jan 2021, 17:36

Ja Marc, Paul is niet goedkoop maar doet het wel verschrikkelijk netjes.

Bijgevoegd foto van de site-locker in de 130

Groet Ron
Bijlagen
IMG_4129.jpeg
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Jan 2021, 17:50

Mmhhh, zal wel aan mij liggen, maar die scharnieren vind ik echt verschrikkelijk! :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Vogler

Berichtdoor Vogler » 30 Jan 2021, 15:29

Bedankt voor de suggesties allemaal.
Ik vind dit zelfbouwproject er niet slecht uitzien, en het is uiteindelijk niet zo gecompliceerd:
https://myalbum.com/album/cG2jNF3BRnwS#L8WBVTOZ
Grootste uitdaging is natuurlijk alles een beetje waterdicht krijgen. Als ik de storage locker al even dicht krijg dan onze Defender ben ik al tevreden :lol:

Groeten,

Joris

Terug naar “Nieuw op het forum”