Voorstellen - en op zoek!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
MVV

Voorstellen - en op zoek!

Berichtdoor MVV » 16 Jan 2021, 13:27

Dag allemaal,

Mijn naam is Maarten, en ben woonachtig in de omgeving Utrecht. Eigenlijk al jaren ermee bezig (in wisselende mate weliswaar), maar dit jaar moet het er maar eens echt van komen: een 110 V8 van voor '88. Bewust hiernaar op zoek omdat het een auto voor erbij moet worden, weekendjes weg, vakanties, het wekelijkse bezoek aan de bouwmarkt etc. Een diesel wordt dan al snel te kostbaar.

Ben op zoek naar een goed exemplaar zonder echt werk (al ben ik me ervan bewust dat er altijd wel iets te doen is), dus als jullie iets weten dan houd ik me graag aanbevolen. Tot die tijd lees ik lekker mee!

Goed weekend! Maarten

Edward

Re: Voorstellen - en op zoek!

Berichtdoor Edward » 17 Jan 2021, 15:50

Sterkte! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Jan 2021, 16:25

Edward schreef:Sterkte! :lol:

Ik snap de reactie van Edward wel.
Wellicht is het slimmer om te zoeken naar eentje waar heel veel werk aan is, en het uitgespaarde geld te investeren in de restauratie.
Toen de 25 jaren regeling nog van kracht was betaalde men een godsvermogen voor een V8 met enorm veel werk.  Je moet hopen dat je er zo een tegenkomt, en dat de eigenaar inmiddels zover in de rouwverwerking zit dat ie voor iedere prijs van het wrak af wil.

Die exemplaren die tegen duur geld worden verkocht met als aanbeveling "een goed exemplaar zonder echt werk" zijn niet zelden een kostbare hobby ... vooral omdat er vaak toch net niet dat gedaan is dat het "goed zonder echt werk" waar maakt.
Met een beetje pech betaal je dan dus alles dubbel: het werk van de vorige eigenaar en nog eens het werk om het echt goed te krijgen.

Groeten MarcS

MVV

Berichtdoor MVV » 18 Jan 2021, 14:11

Dank - ik weet dat een goed exemplaar bij land rover altijd relatief is. Daarom ook voor erbij en niet voor dagelijks gebruik. Ga ook niet over een nacht ijs!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Jan 2021, 17:58

MVV schreef:Dank - ik weet dat een goed exemplaar bij land rover altijd relatief is. Daarom ook voor erbij en niet voor dagelijks gebruik. Ga ook niet over een nacht ijs!

En dan is er nog de vraag: Waarom een V8 en waarom geen 4 cilinder petrol ?
Qua betrouwbaarheid en kosten is die oude 4 cilinder zo gek nog niet, je mist het V8 geluid, je mist bijna al het motorgeluid want de kleine petrol doet zijn werk bijna geluidloos.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 18 Jan 2021, 19:51

Landmarcs schreef:En dan is er nog de vraag: Waarom een V8 en waarom geen 4 cilinder petrol ?

Misschien omdat het brandstofverbruik ongeveer hetzelfde is en een V8 net iets meer pk's heeft.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Jan 2021, 20:43

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:En dan is er nog de vraag: Waarom een V8 en waarom geen 4 cilinder petrol ?

Misschien omdat het brandstofverbruik ongeveer hetzelfde is en een V8 net iets meer pk's heeft.

Ik lees toch vaak dat je je erg je best moet doen om met de V8 een 4 cilinder-verbruik te halen.
Als je zo goed je best doet (en geen haast hebt) is die 4 cilinder denkelijk nog weer zuiniger.
De V8 is ook bewerkelijker en begrotelijker qua onderhoud.

Groeten MarcS

PS   Ik ben geen fan van de V8 blurp, en dus is voor mij de 4 cilinder een oorstreling.

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 19 Jan 2021, 00:40

Is dit niets?
Is wel RHD..

viewtopic.php?f=17&t=12906
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 19 Jan 2021, 08:09

deusjevo schreef:Is dit niets? Is wel RHD....viewtopic.php?f=17&t=12906

Zou je denken :?: :?:
MVV schreef:Ben op zoek naar een goed exemplaar zonder echt werk

Dus geen afbouw project.

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

MVV

Berichtdoor MVV » 19 Jan 2021, 09:06

Dank voor jullie reacties. Een 4 cilinder sluit ik niet uit, maar was niet het eerste wat in me opkwam. De V8 trouwens ook niet, maar voor een auto voor hobby/erbij blijf ik liever weg bij absurde MRB voor een (recentere) diesel. Wat is jullie ervaring met een de 4 cilinder in een 110? Is dat niet ondergemotoriseerd?

RHD is niet onoverkomelijk trouwens; een echt afbouwproject wel. Daarvoor ontbeert het mij aan ruimte, kennis en vooral ook tijd.

Terug naar “Nieuw op het forum”