Defender 110 td5 grijs kenteken bj 2004

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Noud

Defender 110 td5 grijs kenteken bj 2004

Berichtdoor Noud » 09 Jan 2021, 20:22

Hallo Defender rijders,

Ik heb sinds zomer 2020 een Defender 110 en geniet elke dag van deze bak.
Hij maakt herrie, schakelt stug, koppeling moet je op gaan staan, maar wat een
klasse straalt hij uit.
Deze winter zijn er wat probleempjes (mag gewoon) vooral met lekkages.
Omdat ik een verhoogd dak heb, heb ik het idee dat ie daardoor lekt.
Ook bij het voorraam, waar een neopreen rubber zit, lijkt hij te lekken.
Ik wil dit gaan aanpakken en alle rubbers vervangen van de opbouw. Heeft iemand hier ervaring mee, bv
Waar koop ik het beste al deze rubbers en is het moeilijk ze te vervangen.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Landmarcs

Re: Defender 110 td5 grijs kenteken bj 2004

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jan 2021, 19:31

Noud schreef:....
Deze winter zijn er wat probleempjes (mag gewoon) vooral met lekkages.
Omdat ik een verhoogd dak heb, heb ik het idee dat ie daardoor lekt.
... .

Dag Noud,

Naast echte lekkages is er met het huidige weer ook een goede kans op condens.
Een vermoedelijke lekkage kàn ook een ophoping van (gedooide, eerder aangevroren) condens zijn.

Groeten MarcS

PS   Bij de "rubbers" tussen schutbord en voorraam, en die tussen laadbak (de body-cappings) en opbouw moet je eventueel ook denken aan roest.   Er dringt wat vocht binnen, en dan komt er vanzelf een dag (of enkele dagen met vorst) en het schuimrubber wodt wat extra weggeduwd waardoor het water weer verder naar binnen dringt ... en uiteindelijk zit er langdurig water (en stof en zand etc) opgesloten tussen rubber en de ijzeren delen ... en dan is roest niet ver weg. Bij mijn oude Td5 was er in ± 8 jaar een serieus gat in de body-capping ontstaan, en er was meer op komst. Bij mijn huidige "Puma" heb ik de hele laadbak-naad afgekit voordat er problemen waren en dat lijkt (met hier dus slechts n=1) te helpen.

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Jan 2021, 11:11

Eens met Marc, ga goed na wat lekkerij is , wat condens en wat kwijl is van het rijden :lol:

Maar de grijs kenteken daken gaan graag lekken. Demonteren, schoonmaken en terug zetten met een ms polymeerkit. Rubbers rondom het voorraam-frame lekken ook graag en daar kun je de originele terugzetten. Ik gebruik gewoon ruitenkit waarmee ze de raam normaal in de auto lijmen.

Via de pedalen lekt het ook wel net zoals via de bouten van het voorruit-frame. Dat heeft mijn 130 vanaf nieuw gedaan. Gewoon binnen zetten met de deuren open en hij droogt weer mooi op. Meer heb ik er nooit aan gedaan..... :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Jan 2021, 11:34

Edward schreef:Maar de grijs kenteken daken gaan graag lekken. Demonteren, schoonmaken en terug zetten met een ms polymeerkit. Rubbers rondom het voorraam-frame lekken ook graag en daar kun je de originele terugzetten. Ik gebruik gewoon ruitenkit waarmee ze de raam normaal in de auto lijmen.

Het gewone ruitrubber rond de voorruit wil na zoveel jaren ook wel eens lekken, en als de ruit niet/nooit goed gezeten heeft dan lekt het ruitrubber vanaf nieuw (deze lekkage is nauwelijks te onderscheiden van een lekkage tussen het raamwerk en het dak).
Bij mijn oude Td5 lekte het voorruit-rubber jaren lang (een beetje). De dealer had er na enkele maanden de getinte ruit in gezet die mij beloofd was. Daarna ben ik nog een paar maal terug geweest omdat het rubber lekte ... wat "opgelost" werd met kit -- wat dus geen echte remedie bleek (waarna ik het als een design-feature voor lief nam).

Jaren later kreeg ik een steen "door" de ruit (ja ja zodanig dat de splinters er binnen afsprongen) en toen moest het rubber ook vervangen (kit is immers moordend bij hergebruik ... opvallend genoeg was het rubber ook erg verouderd); opvallend was dat de ruit + rubber die de mannen van auwtotaalglas erin zetten vervolgens nooit meer lekte (alleen was in dit geval "nooit" redelijk kort omdat de auto op z'n gepoetste kant landde).
Verder een observatie: Kennelijk is er verschil in ruitrubber-kwaliteit. Het rubber van mijn 1999 Td5 was dus binnen ± 7-8 jaar al moe terwijl dat van mijn 2010 "Puma" nu al 10 jaar oud is en niet oud toont (terwijl bij die "Puma" al tweemaal een nieuwe ruit - en steeds met het oude rubber - ingezet is).
< Ik ben dus een "goede" klant van Auwtotaalglas :oops:  De laatste ruitwissel was overigens een garantiegevalletje. >

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 11 Jan 2021, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Jan 2021, 12:50

Typo! 2000 Puma :lol: :lol:

Mijne was van '08 en de jouw is nog jonger dacht ik. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Jan 2021, 14:05

Edward schreef:Typo! 2000 Puma :lol: :lol:

Mijne was van '08 en de jouw is nog jonger dacht ik. :D

Precies, een typo.
Gelukkig zijn er nog oplettende lezertjes ... d'r staat ook direct achter "10 jaar oud", ik heb 2000 in 2010 verbeterd.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”