Mijn naam is Valentijn en ben 17 jaar. Ik heb afgelopen weekend samen met mijn vader een range rover classic gekocht als project. Het betreft een 5-deurs met het 3.5 liter v8 EFI blok uit 1986. Mijn vader en ik hebben deze auto als project gekocht om op te knappen en misschien later op leuke vakanties te gaan waar je met een normale stationwagen niet zou kunnen komen. Nou heb ik wel een beetje ervaring met sleutelen aan brommers en dergelijke maar heb nog niet aan zo'n auto gewerkt. Ik zou graag wat meer willen leren of deze auto: Wat de veelvoorkomende gebreken zijn, waar je op moet letten en allerlei andere tips. Alle tips zijn welkom en als je vragen hebt, stel ze graag.
voorstellen met een 1986 range rover
-
valentijn42
voorstellen met een 1986 range rover
Hallo allemaal,
Mijn naam is Valentijn en ben 17 jaar. Ik heb afgelopen weekend samen met mijn vader een range rover classic gekocht als project. Het betreft een 5-deurs met het 3.5 liter v8 EFI blok uit 1986. Mijn vader en ik hebben deze auto als project gekocht om op te knappen en misschien later op leuke vakanties te gaan waar je met een normale stationwagen niet zou kunnen komen. Nou heb ik wel een beetje ervaring met sleutelen aan brommers en dergelijke maar heb nog niet aan zo'n auto gewerkt. Ik zou graag wat meer willen leren of deze auto: Wat de veelvoorkomende gebreken zijn, waar je op moet letten en allerlei andere tips. Alle tips zijn welkom en als je vragen hebt, stel ze graag.
Re: voorstellen met een 1986 range rover
Sleutelen hoef je nauwelijks te kunnen met een RRC, da is zo simpel da leer je zo.
Mijn advies: doe een lascursus bij de lokale Stadswerkplaats en koop een knap Co2 lasapparaatje. Want veelvoorkomende issue's bij een RRC:
-rotte voorschermen
-rotte binnenschermen achter
-rotte vloer achter
-rotte dorpels
-rotte paravan
-rotte achterklep boven
-rotte achterklep onder
-rotte a, b, c en d stijlen
-rotte dakdragers
Technisch:
-lekke tussenbak
-koppakkingen blok
-versleten radiateurs
-rotte brandstoftank
Niet gezegd dat die van jullie dat allemaal heeft maar bij de gemiddelde RRC kun je je borst natmaken. Het is allemaal prima te lassen en er zijn ook wel redelijk wat reserve inlasdelen te koop.
Maar een project is het!

Mijn advies: doe een lascursus bij de lokale Stadswerkplaats en koop een knap Co2 lasapparaatje. Want veelvoorkomende issue's bij een RRC:
-rotte voorschermen
-rotte binnenschermen achter
-rotte vloer achter
-rotte dorpels
-rotte paravan
-rotte achterklep boven
-rotte achterklep onder
-rotte a, b, c en d stijlen
-rotte dakdragers
Technisch:
-lekke tussenbak
-koppakkingen blok
-versleten radiateurs
-rotte brandstoftank
Niet gezegd dat die van jullie dat allemaal heeft maar bij de gemiddelde RRC kun je je borst natmaken. Het is allemaal prima te lassen en er zijn ook wel redelijk wat reserve inlasdelen te koop.
Maar een project is het!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
valentijn42
Re: voorstellen met een 1986 range rover
Er zitten een paar rotte plekken in de vloer voor, maar de vloer achter is compleet dicht. Het grootste probleem nu is de lekke koppakking. Er komt veel witte rook uit de uitlaat en de hangt een zoete lucht als je hem een tijdje laat lopen. Ik wil kijken bij welk toerental hij niet meer wil starten. maar heb geen idee hoe ik het stationair toerental af kan stellen. Iemand suggesties?
Terug naar “Nieuw op het forum”