Dus op zoek naar een D2.
Ff voorstellen
Re: Ff voorstellen
Hmm. Okee. Dan laat ik de Freelander aspiraties varen.
Dus op zoek naar een D2.
Dus op zoek naar een D2.
Heb aardig wat D1’s gezien voor ik m’n RRC kocht.
Heb ik ze niet goed bekeken zeker.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
deusjevo schreef:Heb aardig wat D1’s gezien voor ik m’n RRC kocht.
Tenzij je onder de accu en luchtfilterbak gekeken hebt, de plastic binnenschermen eraf gepakt hebt en naar de footwells gekeken hebt, het tapijt van de vloer in de achterbak opgetild hebt (zelden 1 gezien met een 100% vloer en geen rotte randen) en de bij achterdeuren de stijlen heel gooed besnuffeld hebt niet nee.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
109 is je ware
Jonge,jonge,jonge,wat een moeilijk gedoe allemaal,zou de vader vn Ab Normaal gezegd hebben.Koop gewoon een Series Laro en gooi er een krachtige diesel in en zorg dat de aandrijflijn heel blijf.Ik heb minstens 2 mensen gezien op dit forum,of was het nou dat andere forum,je weet wel dat Stekelige,de een heeft jaren met een dikke zescilinder Nissanblok rondgetuft en de ander tuft volgens nog steeds ergens in de Sahara rond met een Perkins 4.236.zelf had ik in het Flintstone tijdperk een SIII 109 met een Perkins 4.203.jammer genoeg weg moeten doen toen de grijskenteken regeltjes weer eens aangescherpt werden.
volgens rijdt hij nog ergens rond in Nederland en valt nu onder de oldtimerregeling.Maar ik begrijp niet als al een heel wagenpark met luxe hebt waarom je dan niet voor het echte werk gaat en geniet vn het ontbreken vn overbodige luxe,electronische en digitale rotzooi ,stuurbekrachtiging enz. Geniet vn de eenvoud en simpelheid,de schuifraampjes,het zeer geavanceerde ventilatiesysteem en nog veel meer dingen.Hoewel wat dat ventilatiesysteem betreft,ik meen dat die kleppen die ik bedoel in volgens de Duitse wet vastgezet moeten zijn zodanig dat ze niet geopend kunnen worden.Ja,ja,die Duitsers,hadden ze in 1939 ook maar van die slappe regeltjes gehad,had de oorlog gauw klaar geweest.Nou ja,eigenlijk is de hele westerse wereld een verwijfd zootje geworden,er zijn zelfs mensen die een stofzuigermotor in een Laro bouwen,dat noemen ze dan e-drive.nou,ik ben mijn gal weer ff kwijt.nou,jullie weer 
Wahjahahaaaaaa, ja hoor! Een Serie kopen omdat ie simpel en puur is maar em wel effe verkloten met "een krachtige diesel"
Maar niet moeilijk doen........ Nou, dat is juist de moeilijke weg. Er komt stiekem best wat kijken om een 200tdi oid pas te maken in een Serie en zowel de versnellingsbak als de assen kunnen dat vermogen gewoon niet aan. Kennis rijdt met een 200 zonder turbo en die sloopt nog regelmatig een steekas met alleen een beetje greenlanen.
Dus als speelauto weet je zeker dat je meer sleutelt dan rijdt.......
Maar niet moeilijk doen........ Nou, dat is juist de moeilijke weg. Er komt stiekem best wat kijken om een 200tdi oid pas te maken in een Serie en zowel de versnellingsbak als de assen kunnen dat vermogen gewoon niet aan. Kennis rijdt met een 200 zonder turbo en die sloopt nog regelmatig een steekas met alleen een beetje greenlanen.
Dus als speelauto weet je zeker dat je meer sleutelt dan rijdt.......
Edward van Vugt
-
109 is je ware
Heb maar 1 keer versnellingsbak opgeblazen met die Perkins
was toch al gammel.Als je op een aflopende snelweg reed in zn vier schoot ie dr uit en kreeg je hem niet meer erin.Maar was een B suffix geloof ik en nadatie kaduuk ging heb ik hem vervangen door een later type,ik meen een Dsuffix en die was niet kapot te krijgen.later hoorde ik dat de Esuffix nog veel beter was.Maar veel hangt natuurlijk vn je rijstijl af.Zo is het mij nog nooit gelukt een steekas af te breken(ik bedoel de voorste,volgens een kennis die vrachtwagenchauffeur was heten die eigenlijk knikkerassen)maar toen ik die 109 verkocht was het al na een paar weken prijs bij de eerst tereinrit in de Drunens duinen.
109 is je ware schreef:Koop gewoon een Series Laro en gooi er een krachtige diesel in en zorg dat de aandrijflijn heel blijf.
Dat gaat hem niet worden. Ik woon in Duitsland hè? Ik heb te maken met de TüV. Onmogelijk is het niet om een andere motor goedgekeurd te krijgen maar ik heb geen oneindige tijd om er in te steken. Ik wil hem in principe gelijk gebruiken en langzamerhand dingen gaan aanpassen om hem beter terreinwaardig te maken.
Maar ik begin al wat te leren hier
Een Freelander is niet van goede kwaliteit. En geen lage gearing
Een Disco 1 roest onder je kont vandaan
Een Defender is te duur
Een Series te traag
Luxe hoef ik niet. Liever niet zelfs. Dat kan (en gaat) allemaal kapot. Dus een D2 is dan de beste keuze? Welke motor? V8? Daar heb ik namelijk een zwak voor. Ik heb een V8 ChevyVan gehad. Of toch liever een diesel? Het verbruik zal me een biet zijn, net als de belasting.
Ik zag overigens dat een D3 ook geen drol kost.
Als je bovenstaande reacties leest, zou je al geen Land Rover meer willen kopen

-
109 is je ware
Een 88 met een 4 cilinder benzine is ook niet verkeerd.Als je het gewicht vn een 88 in aanmerking neemt is het best nog te doen.Een 2.25 diesel is echt te zwak,ook voor een 88 laat staan voor een 109 hoewel ik daar ook vele kilometers mee afgelegd heb voordat die Perkins erin ging.En wat denk je van een vroege Defender met 2,5 benzine.Dan praat je wel over zo’n 80pk
-
Landmarcs
109 is je ware schreef:Een 88 met een 4 cilinder benzine is ook niet verkeerd. .... . En wat denk je van een vroege Defender met 2,5 benzine.
Je hebt gelijk ... maar de vraag was naar iets goedkoops ... en op het moment betaal je goud geld voor zoiets moois.
't Bovendien (bijna) zonde om een goeie 88 of vroege Defenderoïde voor het gooi en smijtwerk aan te bevelen.
In Duitsland is een "foute" diesel waarschijnlijk heel "prettig" geprijsd. Dus komt een Td5 Disco denkelijk als eerste in beeld.
De V8 klink sommigen prettig in het oor, maar de V8 in de Disco 2 staat niet als de beste bekend.
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”