Muckingfuddy

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Muckingfuddy

Muckingfuddy

Berichtdoor Muckingfuddy » 11 Dec 2020, 08:58

Al 5 jaar in het bezit van een prachtige ‘90 td5 met de geuzennaam Muckingfuddy.
Nu heeft ze sinds afgelopen zomer problemen. Weggebracht voor apk en onderhoud, opgehaald en na 40 km de motor in de soep. (Lang, stom verhaal komt wellicht nog wel eens, niet nu)
Maar ik ben nogal gesteld op mn karretje dus nieuwe motor erin laten zetten. Na 1 fantastische dag rijden, volgende dag brandstof (?) problemen. Start moeilijk, slaat af na 2 km, dan weer moeilijk starten, roet als een malle en dit in een loep). Dus zojuist hier op het forum terecht gekomen. Ondanks dat ik dol ben op mn defendertje, heb ik (nog) niet zo veel technische kennis. Bracht hem daarom ook steeds weg. Dit levert echter hoge kosten en toch geen fijn resultaat. Ik ga dus zelf aan de slag nu. Heb alvast een roze overal met muckingfuddy erop ;-) Dus een nieuw hoofdstuk start. Ik heb al veel info opgedaan inmiddels op dit forum waar ik mee aan de slag kan.
Super!
Tof dat er zoveel kennis wordt gedeeld.
Ik ga eerst eens aan de slag met de ecu en de lucht die mogelijk in het circuit zit

Edward

Re: Muckingfuddy

Berichtdoor Edward » 12 Dec 2020, 23:29

Welkom.

Paar vragen, een nieuwe motor? Waar vind je die? of is het gewoon een andere? En is die dan gereviseerd of nagekeken of zo erin gehangen. Ik zou beginnen met de brandplaatjes vd verstuivers te vervangen, kost weinig en dat die je niets nel te vaak. De wiringharness vd injectoren vernieuwen en de ecu op olie checken idd.

Het brandstofsysteem nakijken, komt er genoeg druk vanaf de tank, etc etc
Laatst gewijzigd door Edward op 20 Dec 2020, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Dec 2020, 23:34

Vermogensverlies en roeten kan ook eenvoudig een gedelamineerde turbo-slang zijn.
Daarmee kan ie ook heel goed van het ene op het andere moment streken hebben gekregen.

Groeten MarcS

Muckingfuddy

Berichtdoor Muckingfuddy » 20 Dec 2020, 16:34

Edward schreef:Welkom.

Paar vragen, een nieuwe? Waar vind je die? of is het gewoon een andere? En is die dan gereviseerd of nagekeken of zo erin gehangen. Ik zou beginnen met de brandplaatjes vd verstuivers te vervangen, kost weinig en dat die je niets nel te vaak. De wiringharness vd injectoren vernieuwen en de ecu op olie checken idd.

Het brandstofsysteem nakijken, komt er genoeg druk vanaf de tank, etc etc

‘Nieuw” is inderdaad een groot woord. Goede geïmporteerde gebruikte gekocht met weinig miles (engelse import) en erin laten zetten bij een goed bekend staande garage. Hij reed daarna 300 km als een zonnetje en toen begon ze moeilijk te starten.

De ecu is uitgelezen inmiddels, geeft geen fouten wel vreemde brandstofwaarden...
Dank voor de tips: will do!

Terug naar “Nieuw op het forum”