Hoi,mijn naam is Bas Gennesse,komende uit Dordrecht,geboren en getogen,54 jaar,kapitein zeesleepvaart.
Ik heb sinds kort een Freelander 1.8 benzine uit 2003 gekocht met aan toonder 96420 km.
Wat zijn de punten waar ik op moet letten tzt?
De auto rijdt best fijn, als is de motor wat gehorig ivb met toerental.
Wel vind ik met keren dat het net lijkt of de remmen aanlopen, of is dit de visco? Zodra de wielen weer recht staan is er niets aan de hand.
bij 90000km is de getande riem en Multi snaar vervangen, alsmede de waterpomp en diverse spanners.
bij 40000 km is er een nieuwe koppakking in gekomen, alle rekeningen zijn bij de auto. Het boekje is volledig en goed ingevuld.
De auto ziet er nog bijna als nieuw uit, kleur grijs met zwart leren bekleding. Nergens kapot.
Ik ga de auto hoofdzakelijk privé voor vakantie tripjes en het trekken van een karretje gebruiken.
Ik vindt het fijn om wat hoger te zitten, vanwege mijn postuur ook(1.82 mtr,130 kg, soort "jeromeke" figuur )voor mij echt wel een goed autootje.
Hoog,toch wel robust ,relatief simpele techniek en stevig.
Ik hoop er nog lang plezier van te hebben en wie weet komen we elkaar vast wel eens ergens tegen
gr
Bas
effe voorstellen en een paar vraaagjes.
-
Bas Gennesse
-
109 is je ware
Re: effe voorstellen en een paar vraaagjes.
Ha,een Schapekop die het weiland voor de zee geruild heeft.Als oud-Dordtenees heet ik je hartelijk welkom bij dit vrolijke doch interessante clubje 4x4 enthousiasten.Hoewel het vele jaren geleden is dat ik in een Landrover de wegen onveilig maakte ben ik toch op dit forum terechtgekomen.Was ooit lid van Landroverclub Holland.Toen ik een jaar of wat terug met vervroegd pensioen ging naarstig opzoek gegaan naar een Series Landrover maar ben toen wat van de kudde afgedwaald en liep toen tegen een Fiat Campagnola aan uit 1979 die ik niet kon laten staan voor de prijs die ze ervoor vroegen.Dit 1800 kg wegende gevaarte is eigenlijk op de onafhankelijke wielophanging na nog primitiever en simpeler dan die Serie III die ik ooit had(heb zowel 6cilinder benzine als een 4cilinder diesel gehad die later vervangen werd door een Perkins).Ik zal hier niet verder op technische details ingaan,kan ik uren over doormekkeren,maar wens je veel plezier met je Disco en misschien komen we elkaar nog wel tegen op een 4x4 evenement of ergens in de buurt van Dordt en omstreken.Groet
-
Landmarcs
Re: effe voorstellen en een paar vraaagjes.
Bas Gennesse schreef:Hoi,mijn naam is Bas Gennesse,komende uit Dordrecht, .....
Wel vind ik met keren dat het net lijkt of de remmen aanlopen, of is dit de visco? Zodra de wielen weer recht staan is er niets aan de hand.
...
Welkom Bas.
Ik weet hoegenaamd niks van de Freelander, maar er is ook nog een kennisbank en daar staat in ieder geval een en ander mbt de visco en het testen (misschien niet de allerlaatste inzichten, maar wel een degelijke introductie).
Verder is er genoeg te vinden over de 1,8 benzine:
Koppakking en zakkende cilinderbussen zijn vaker voorkomende problemen (indien je ernstig pech hebt is kennelijk een ruilmotor de verstandigste keuze, er zijn er evenwel ook die probleemloos kilometers blijven maken).
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”