Even voorstellen.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor Landmarcs » 18 Nov 2020, 10:21

Edward schreef:....
Al heb je in 1000 reparaties verdeeld over 20 jaar het hele hok vernieuwd, als je een keer ter keuring komt en dat kan ook een steekproef zijn dan is het ding gen oldtimer meer als de keurmeester een blok ziet uit een jonger model gecombineerd met diverse nieuwere bodydelen. Dan telt het bouwjaar van het jongste onderdeel........

Natuurlijk is de praktijk wat anders en rijdt bv een maat van me al 15 jaar rond in een Range Rover Classic uit 1981. Niks mis mee, alleen het is een LSE.......
Meerdere steekproeven gehad afgelopen jaren en nooit is iemand opgevallen dat luchtvering etc nie echt klopt bij het ding...... Maar van z'n werkauto, een ouwe G klasse waar ook een nieuwere body opgezet was is wel gewoon het kenteken ongeldig verklaard en een dikke boete opgelegd....... Dat is nu z'n off roader :shock:

..... .

Tja, het maakt natuurlijk een heel verschil of je een hele koets kunstmatig "veroudert" dan wel een oude auto van een gevarieerde collectie aan "reparatiedelen" voorziet.

Ik denk dat je bij een Defenderoïde een heel aardige kans hebt om (eventueel na goed gesprek en anders bezwaar en uiteindelijk beroep) een kort door de bocht ongeldigverklaring recht te zetten. Daarom, en alleen daarom, noemde ik het voorbeeld van mijn oude Td5 ... over nog geen 20 jaar is die ook 40 jaar oud, en tegen die tijd is het ook een "collage" aan onderdelen, en dan mag je blij zijn als je van sommige delen nog weet hoe het zo gekomen is.
Met het geschetste schrikbeeld dat waarbij alleen tot op de draad verrot vervangen mag worden en waarbij alles gekeurd moet is er geen enkele auto een oldtimer (want zelfs die auto die 40 jaar is weggezet heeft nieuwe onderdelen nodig).
Natuurlijk moet je wél met een nieuwe modernere aandrijflijn naar de RDW, en dat doe je het best netjes met een bezoekje voorafgaand aan de werkzaamheden.

O ja, nog een andere invalshoek:  Er zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in het "nieuw" opbouwen van een oude auto. Vaak worden daar nieuwe en/of als nieuwe sloopdelen gebruikt, en van die opgeknapte auto's hoor je niet dat ze bij bosjes als een gister gebouwde worden ingeschaald (of erger het kenteken wordt ingetrokken) .... en je zou daar beslist wel iets over horen; die beter als nieuw opgeknapte auto's hebben niet zelden een prijskaartje dat beter als nieuw is.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor Edward » 18 Nov 2020, 13:23

Er zijn verdomde weinig oldtimers waar je 30 jaar jonger plaatwerk op kunt hangen..... :shock: :shock: Maar dat vergeet je dan maar effe.

Goed, wat jij wilt. Zoals gezegd als je lol hebt in gezeik dan moet je vooral zo te werk gaan. Ik ben te vaak bij de Rdw geweest en heb teveel meegemaakt om daar de lol van in te zien.....

Mijn garagehouder verkocht een originele Serie III die z'n pa in een ver verleden ooit nieuw geleverd had. Maar de Rdw vond er wat van en trok het kenteken in. Dat heeft ruim anderhalf jaar rechten gekost om het terug te krijgen. Gelukkig had de koper een hele goede rechtsbijstandverzekering.

Maar dan nog heb ik geen zin om m'n tijd, energie en humeur aan zulke zaken op te offeren. Heb in het verleden ook zat gewaarschuwd voor de grijs kenteken inrichtingseisen en ben op de Fb Prik gewoon weggehoond. Maar inmiddels al wel tig keer gebeld door gedupeerde prikkers of ik ze verder kon helpen......... (Goegelend komen mensen op de een of andere manier dan toch weer bij mij uit)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Michel Defender 90
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 Nov 2020, 10:52

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor Michel Defender 90 » 18 Nov 2020, 17:05

Heren,
Dank, ik ben genezen van de plannen om er een "nieuwe "van te maken.
Wellicht een keer ombouwen van rhd naar lhd, maar dan moet ik de onderdelen een keer "tegenkomen".
Ook twijfel ik nog of ik hem in de originele kleur (leger groen ) laat, of dat ik hem een keer een nieuwe kleurtje geef.
Wellicht heeft dat invloed op de waarde van zo'n ding, dat weet ik niet.
Iemand die daar nog iets zinnigs over kan zeggen?

Nogmaals dank voor de info en hulp!

Met vr gr
-Michel

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor Edward » 18 Nov 2020, 19:56

De kleur doet weinig af aan de waarde. De kwaliteit van de lak veel meer. Een niet legergroene zal waarschijnlijk een groter publiek aanspreken waardoor ie sneller zal verkopen, maar er heel veel meer waarde brengt dat niet.

Het is zeker niet zo dat ie kosten, een goede spuitbeurt kost snel 2500-3000 euri, aan meerwaarde krijgt door een courantere kleur. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor Landmarcs » 18 Nov 2020, 21:20

Edward schreef:...
Mijn garagehouder verkocht een originele Serie III die z'n pa in een ver verleden ooit nieuw geleverd had. Maar de Rdw vond er wat van en trok het kenteken in. Dat heeft ruim anderhalf jaar rechten gekost om het terug te krijgen. Gelukkig had de koper een hele goede rechtsbijstandverzekering.
....


Waarmee maar weer is aangetoond dat zelfs een "bewijsbaar" originele auto in "bewijsnood" kan geraken.

Ik hoop dat tegen de tijd dat de mijne 40 jaar oud is de RDW genoeg geleerd heeft van de toeslagen-affaire, dwz: ik hoop dat de overheid leert van deze en vergelijkbare affaires: asymmetrische bewijs-situaties passen niet bij een betrouwbare overheid.
We kunnen de onvermoeibare strijders zoals Pieter Omtzigt niet genoeg waarderen.

Groeten MarcS


Terug naar “Nieuw op het forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten