Groen als Gras

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Pur San

Groen als Gras

Berichtdoor Pur San » 25 Okt 2020, 11:06

Hallo beste Landrover-liefhebbers,
Even voorstellen, wij zijn Anneke en Sander en wij hebben een droom om met een Land Rover Defender 110 te gaan reizen.
Kleine en grotere trips met de wagen startklaar in onze garagebox om ons daar te brengen waar het toeval ons leidt.

Mijn enige ervaring met een auto met een ‘gebruiksaanwijzing’ is een T2 VW-campertje, waarmee ik door Scandinavië ben getrokken. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik altijd een ‘normale’ personen-auto heb gereden en dat we, op wat proefritten na, zo groen als gras zijn, als het gaat om het rijden in een Defender. Mijn normale auto is puur functioneel en kost (ook) veel geld.

Alle ervaringen over en met Defenders die we lezen, schrikken ons nog niet af, integendeel. Het avontuur trekt!!
Ik heb m’n eigen huis gebouwd en zie de aanschaf van een Defender ook als een vergelijkbaar project.

Welnu, we hebben een Defender 110 op het oog. Kunnen jullie, na het lezen van bovenstaande inleiding, nog goede tips geven waar we op moeten letten bij de aanschaf?

Vriendelijke groeten
Anneke en Sander

Landmarcs

Re: Groen als Gras

Berichtdoor Landmarcs » 25 Okt 2020, 18:53

Dag Anneke & Sander,

Kijk wellicht eens hier: de aanschaf van een "Puma".

En ... vertel eens wat het mag kosten / wat voor type/bouwjaar Defender jullie in gedachten hebben.

Groeten MarcS

PS De LRCH webshop schijnt niet daverend te werken, maar er is een heel nuttig "Kompas" - een boekwerkje met allerlei (aankoop)tips - te koop.

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 25 Okt 2020, 20:32

Pur San schreef:Hallo beste Landrover-liefhebbers,
Even voorstellen, wij zijn Anneke en Sander en wij hebben een droom om met een Land Rover Defender 110 te gaan reizen.
Kleine en grotere trips met de wagen startklaar in onze garagebox om ons daar te brengen waar het toeval ons leidt.

Mijn enige ervaring met een auto met een ‘gebruiksaanwijzing’ is een T2 VW-campertje, waarmee ik door Scandinavië ben getrokken. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik altijd een ‘normale’ personen-auto heb gereden en dat we, op wat proefritten na, zo groen als gras zijn, als het gaat om het rijden in een Defender. Mijn normale auto is puur functioneel en kost (ook) veel geld.

Alle ervaringen over en met Defenders die we lezen, schrikken ons nog niet af, integendeel. Het avontuur trekt!!
Ik heb m’n eigen huis gebouwd en zie de aanschaf van een Defender ook als een vergelijkbaar project.

Welnu, we hebben een Defender 110 op het oog. Kunnen jullie, na het lezen van bovenstaande inleiding, nog goede tips geven waar we op moeten letten bij de aanschaf?

Vriendelijke groeten
Anneke en Sander

Welkom, hebben jullie een link naar de Defender?
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Pur San

Berichtdoor Pur San » 25 Okt 2020, 20:49

We zoeken een niet al te oude Defender 110 (diesel/benzine) die max €35.0000,- mag kosten met een goede basis uitrusting.
Denk daarbij aan goed chassis, goede motor en goed interieur (met name stoelen).

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Okt 2020, 20:56

Pur San schreef:waar we op moeten letten bij de aanschaf?

Vriendelijke groeten
Anneke en Sander

De gebruikelijke dingen. Net als bij een T2. Roest, corrosie, roest, aangetast metaal, plekken zonder lak die bruin zien, roest en oxidatie.

daarnaast de techniek: overmatige speling op stuur, aandrijving, ophanging, etc. Ga eerst even voelen bij wat een goeie zou moeten zijn wat "normale" speling is want anders voelt alles als overmatig. Olielekkages, etc, etc.

Beste is een ervaren (met LR) monteur of op z'n minst een ervaren Defender rijder mee te nemen want het is best een geval apart. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Nieuw op het forum”