Dag
Binnenkort wil ik mogelijk een Landrover Defender 109 uit 1961 4 cilinder (loopt op benzine en gas )aanschaffen.
Wat zijn punten waar ik op moet letten?
Al heel lang wil ik een Landrover. Hoor van veel mensen dat ik dat niet moet doen maar kan het niet helpen dat ik de oudere modellen super mooi vindt.
Hopelijk kan ik hier wat antwoorden krijgen.
Groetjes
Edwin
Even voorstellen
-
Landmarcs
Re: Even voorstellen
Bogy schreef:Binnenkort wil ik mogelijk een Landrover Defender 109 uit 1961 4 cilinder (loopt op benzine en gas )aanschaffen.
Wat zijn punten waar ik op moet letten?
Al heel lang wil ik een Landrover. Hoor van veel mensen dat ik dat niet moet doen maar kan het niet helpen dat ik de oudere modellen super mooi vindt.
Dag Edwin,
Welkom
Ik denk dat "veel mensen" gelijk hebben, maar als je er anders over denkt heb jij gelijk.
Waar je in ieder geval op moet letten is het chassis ... dat moet deugen (of zo rot dat de prijs ernaar is dat je een gehele restauratie met nieuw chassis kan beginnen). Verder moet ook minstens het chassisnummer kloppen.
En waar je ook op moet letten: Je portemonnee ... een degelijke restauratie kost vaak meer als een nieuwe.
Met een beetje pech koop je een soort zwart gat, een auto waar alleen maar geld in verdwijnt.
Met wat geluk heeft/hebben de vorige eigenaar(s) al heel veel geld in dat zwarte gat laten verdwijnen, en hebben ze al door dat je dat geld bij de verkoop niet terugkrijgt.
O ja, de LRCH heeft een boekje over het aankopen van een (oude) LandRover ... het was de laatste tijd niet altijd even makkelijk te bestellen (de clubwinkel is niet eenvoudig toegankelijk).
Groeten MarcS
Dank je wel voor de tips
Een Land Rover Defender is er pas vanaf 1989.
Wat jij zoekt heet een Land Rover Serie II.........
Wat jij zoekt heet een Land Rover Serie II.........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Terug naar “Nieuw op het forum”