Hallo Allemaal,
Ben nieuw op het forum en paar maanden geleden eindelijk mogelijkheid om defender te kopen naast het fiatje 500 uit 66’ nu dus deze legend!
Hij is van 2009, 160.000 gereden en in service geweest bij de LR dealer.
Maar ook meteen een vraag helaas.
Sinds vandaag gebeurt het volgende, bij gewoon rijden rechte weg is er plots geen reactie meer op het gaspedaal, geen reactie.
Vermogen is dan helemaal weg en de snelheid zakt uiteraard. Dan na 5-10 seconden komt het vermogen weer terug bij voet op het pedaal.
Wat zou dit kunnen zijn?
Hoor graag van jullie, is het moeilijk foto te plasten?
Nieuw en eindelijk trotse eigenaar van de legend,een defender 110
-
Defender Ibiza
-
Landmarcs
Re: Nieuw ... eigenaar van de legend, een defender 110 -- "geen gaspedaal"
Defender Ibiza schreef:....
Sinds vandaag gebeurt het volgende, bij gewoon rijden rechte weg is er plots geen reactie meer op het gaspedaal, geen reactie.
Vermogen is dan helemaal weg en de snelheid zakt uiteraard. Dan na 5-10 seconden komt het vermogen weer terug bij voet op het pedaal.
Wat zou dit kunnen zijn?
Wellicht is het "gewoon" een slecht contactje in het fly-by-wire gaspedaal.
D'r zit een "potmeter" in dat gaspedaal en de ECU vergelijkt het pot-meter-signaal ... klopt de som niet dan is er iets mis en gaat het gas eraf om de risico's op een "Marco-Bakkertje" (dwz een run-away-auto) te voorkomen.
Groeten MarcS
PS Je kan afbeeldingen plaatsen mits het plaatje "klein" genoeg is, moeilijk is het niet, je moet even doorhebben welke "knoppen" je moet gebruiken.
Re: Nieuw en eindelijk trotse eigenaar van de legend,een defender 110
Bij welke snelheid doet ie dat? Daar heeft mijn 130 last van gehad zolang ik em gehad heb. 7 jaar dus. Mijne had het alleen bij volgas op de snelweg. Dan reed ie 130 en viel het vermogen weg, bij 90 pakte ie weer op en trok weer vrolijk door naar de 130 om het een tijdje later weer te doen........
Ik vermoed dat ie denkt dat ie te warm wordt oid waardoor de ecu ingrijpt. Bij mijne ging ook de tempmeter omhoog en zowat gelijk weer omlaag. In ieder geval te snel om welk een vloeistoftemp accuraat weer te geven want zó snel koelt koelvloeistof nie af nie.
Om er vanaf te zijn heb ik een nieuwe radiator laten bouwen door de Eindhovense Radiateur Fabriek (ERF). Allen heeft geen van de 4 ooit mijn eigen auto bereikt omdat er meer mensen last van bleken te hebben.
Dat was voor die wagens iig de oplossing. Of en hoe het bij mijn 130 opgelost is weet ik niet. In de garantieperiode is ie er tig keer voor naar de garage geweest maar het is nooit opgelost. Ik kwam zelden met het ding op de snelweg en dus heb ik het ook nooit aangepakt..........
Het is iig een bekende kwaal en Goegelen zal vast meer info (of ellende) opleveren.
Ik vermoed dat ie denkt dat ie te warm wordt oid waardoor de ecu ingrijpt. Bij mijne ging ook de tempmeter omhoog en zowat gelijk weer omlaag. In ieder geval te snel om welk een vloeistoftemp accuraat weer te geven want zó snel koelt koelvloeistof nie af nie.
Om er vanaf te zijn heb ik een nieuwe radiator laten bouwen door de Eindhovense Radiateur Fabriek (ERF). Allen heeft geen van de 4 ooit mijn eigen auto bereikt omdat er meer mensen last van bleken te hebben.
Dat was voor die wagens iig de oplossing. Of en hoe het bij mijn 130 opgelost is weet ik niet. In de garantieperiode is ie er tig keer voor naar de garage geweest maar het is nooit opgelost. Ik kwam zelden met het ding op de snelweg en dus heb ik het ook nooit aangepakt..........
Het is iig een bekende kwaal en Goegelen zal vast meer info (of ellende) opleveren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Casper the Ghost
Re: Nieuw en eindelijk trotse eigenaar van de legend,een defender 110
Gefeliciteerd
, zie dat MarcS en Edward zijn ingehaakt op 't gaspedaal probleem, twee enthousiaste en trouwe Defender liefhebbers met verstand van zaken!
Veel geluk. Groet Casper
Veel geluk. Groet Casper
Terug naar “Nieuw op het forum”