Hi all,
mijn naam is Bart Huijs sinds deze week ben ik lid van LRCH. Ik ben lid geworden omdat ik gek ben van de Land Rover Defender 90 en er de komende maanden ook een wil gaan aanschaffen. Helaas is mijn budget voor een 90 maximaal €17,500,-. In Nederland zie ik dan mindere wagens staan (slecht onderhoud of veel kilometers). Als ik bijvoorbeeld op Italie zoek zie ik fraaie exemplaren met nog lage kilometers. Heeft iemand ervaring met het importeren of wellicht andere tips? Alvast bedankt voor het meedenken! gr. Bart
Voorstellen en vraag over importeren Defender 90 uit Italie
Re: Voorstellen en vraag over importeren Defender 90 uit Italie
Tel dan bij die prijs wel de kosten van brandstof etc om hem hierheen te halen. Sommige mensen vliegen dan cheapo heen en rijden hun nieuwe aanwinst terug. Ik neem liever een kar mee en rij gewoon die kant op. Dat is wat duurder aan brandstof maar als de eerste tegenvalt ben je iig mobiel om nog een paar andere te bekijken.
Mits de papieren in orde zijn is invoeren een formaliteit. Afspraak maken bij de Rdw en invoerkeuring laten doen. Zelf een aantal keer meegeweest omdat ik vaak de chauffeur met de dikke aanhanger ben maar eigenlijk nooit gekke dingen gezien.
Mits de papieren in orde zijn is invoeren een formaliteit. Afspraak maken bij de Rdw en invoerkeuring laten doen. Zelf een aantal keer meegeweest omdat ik vaak de chauffeur met de dikke aanhanger ben maar eigenlijk nooit gekke dingen gezien.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
@Edward
Hoe werkt het dan aan de grens? Neem aan dat je moet uitklaren of zo bij douane (of bij een soort RDW).
Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Groet Ron
Hoe werkt het dan aan de grens? Neem aan dat je moet uitklaren of zo bij douane (of bij een soort RDW).
Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Als het een auto is met eigen kenteken zal die bij verkoop op export gezet moeten worden door verkoper of bij overschrijven. Die exportpapieren neem je mee naar de Rdw.
Bij import uit UK moet je bv het V5 formulier van verkoper ontvangen en dan is het bij de Rdw een formaliteit. Ben wel meerdere keren naar Italië gereden maar nooit zelf papierwerk gedaan. Dus de exacte procedure noch documentnamen weet ik zo niet.
Bij import uit UK moet je bv het V5 formulier van verkoper ontvangen en dan is het bij de Rdw een formaliteit. Ben wel meerdere keren naar Italië gereden maar nooit zelf papierwerk gedaan. Dus de exacte procedure noch documentnamen weet ik zo niet.
Edward van Vugt
Terug naar “Nieuw op het forum”