Hallo, ik zal mij ook maar eens voorstellen.
Ik ben Jolt, ik ben bijna 25 jaar oud en kom uit het mooie Bourtange (oost Groningen).
Vroeger hebben wij al een Land Rover 90 gehad, met een TDI, deze hebben we gekocht als pick up en omgebouwd naar station wagon.
Maar toen veranderde de oldtimer regeling en zouden we het volle bedrag moeten betalen. Helaas was dat niet mogelijk.
Toen hebben wij hem met grote spijt weg moeten doen.
Zelf heb ik aardig wat VAG gehad (4 golfjes 2, waarvan 1 nooit meer weggaat en als project hier staat). En dagelijks rijd ik op het moment een Audi A3 uit 2001.
Maar nu kriebelt het toch weer om een land rover te rijden.
Het plan is om te sparen en volgend jaar een nette Defender 90 op grijs kenteken te kopen (vanwege de iets voordeligere mrb).
Ik heb al gezien dat de prijzen aardig zijn gestegen in die paar jaar en ik hoop dat ik een nette kan vinden voor rond de 12-15k.
Ondertussen zal ik rustig meelezen op dit forum.
Nog even een foto van onze Defender na de ombouw.
Defender 300 TDI 1999 "Walter"
Defender 300 TDI 1999 "Walter"
Laatst gewijzigd door jopie95 op 11 Feb 2022, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Ook maar even voorstellen
Welkom!
Onstwedde hier maar Bourtange is een vaste koffiestek.
Als je toch een 90 wilt en niet teveel haast hebt zou ik zoeken naar een vroege op benzine. Als die van vóór 1988 is dan kan die in de overgangsregeling en kost ie zowat niks. Moet ie in de winter wel stilstaan maar da's dan ook weer een goed onderhoudsmoment.
De heilige graal is natuurlijk een originele, niet verklote 90 Hurricane met V8.
Maar die zijn schaars.....
Maar een 90 met de viercilinder 2.25 benzine is nog wel te vinden.
Onstwedde hier maar Bourtange is een vaste koffiestek.
Als je toch een 90 wilt en niet teveel haast hebt zou ik zoeken naar een vroege op benzine. Als die van vóór 1988 is dan kan die in de overgangsregeling en kost ie zowat niks. Moet ie in de winter wel stilstaan maar da's dan ook weer een goed onderhoudsmoment.
De heilige graal is natuurlijk een originele, niet verklote 90 Hurricane met V8.
Maar een 90 met de viercilinder 2.25 benzine is nog wel te vinden.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Ook maar even voorstellen
Ah ja, ik kom vaak genoeg in Onstwedde.
Eigenlijk is mijn favoriete uitvoering een 110 station maar vanwege het gewicht ben ik op zoek naar een 90.
Ik heb geen bedrijf en het scheelt dan nogal wat in de mrb, het verschil tussen een 110 en 90.
Omdat het wel grotendeels als dagelijkse auto zal worden gereden dient het echter wel een diesel te zijn, zodat ik me niet arm betaal aan benzine
Eigenlijk is mijn favoriete uitvoering een 110 station maar vanwege het gewicht ben ik op zoek naar een 90.
Ik heb geen bedrijf en het scheelt dan nogal wat in de mrb, het verschil tussen een 110 en 90.
Omdat het wel grotendeels als dagelijkse auto zal worden gereden dient het echter wel een diesel te zijn, zodat ik me niet arm betaal aan benzine
Re: Het is zo ver, mijn Defender
Nou de titel zegt het al, vanaf volgend weekend ben ik eigenaar van een 300TDI.
Het is niet de netste en er zit ook zeker werk aan maar de basis is goed.
De prijs was ook wel gunstig, vooral omdat ik mijn Jimny erop in kon ruilen.
Binnenkort maar een lijstje maken met onderdelen die ik moet bestellen, iemand misschien tips waar ik onderdeelnummers kan vinden?
Het is niet de netste en er zit ook zeker werk aan maar de basis is goed.
De prijs was ook wel gunstig, vooral omdat ik mijn Jimny erop in kon ruilen.
Binnenkort maar een lijstje maken met onderdelen die ik moet bestellen, iemand misschien tips waar ik onderdeelnummers kan vinden?
- Joep Weijers
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 16 Jan 2012, 22:17
- Locatie: Vught
- Contact:
Re: Het is zo ver, mijn Defender
Gefeliciteerd met de aanschaf!
https://www.lrworkshop.com/ heeft een boel diagrammen uit het onderdelenboek en kan ook de prijzen van de Engelse webshops weergeven (zelfs met alle invoerrechten is het soms nog goedkoper om het uit het "moederland" over te laten komen).
https://www.lrworkshop.com/ heeft een boel diagrammen uit het onderdelenboek en kan ook de prijzen van de Engelse webshops weergeven (zelfs met alle invoerrechten is het soms nog goedkoper om het uit het "moederland" over te laten komen).
1986 One-Ten CSW V8
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
Re: Het is zo ver, mijn Defender
Nou, gister de Defender opgehaald.
Zitten nog wel wat bijgeluiden in die ik op moet lossen, maar moet ik ze eerst even traceren.
Inmiddels al 2 ratel geluiden opgelost.
Ook al een paar onderdelen besteld. Dus nog genoeg te doen.
Vandaag wel even over de grens gekeken om een paar "green lanes" te pakken.
Zitten nog wel wat bijgeluiden in die ik op moet lossen, maar moet ik ze eerst even traceren.
Inmiddels al 2 ratel geluiden opgelost.
Ook al een paar onderdelen besteld. Dus nog genoeg te doen.
Vandaag wel even over de grens gekeken om een paar "green lanes" te pakken.
Re: Het is zo ver, mijn Defender
Al een tijdje niks gepost, maar wel steeds bezig met de defender, nieuwe banden, vloeistoffen, filters.
Zo staat deze er nu bij (moet nog een reserveband bestellen):
helaas voor de APK best wel wat puntjes om te fixen. Meeste onderdelen zijn hiervoor inmiddels besteld.
Ach ja, zo blijven we bezig. Ben al lang blij dat die niet op roest is afgekeurd.
Zo staat deze er nu bij (moet nog een reserveband bestellen):
helaas voor de APK best wel wat puntjes om te fixen. Meeste onderdelen zijn hiervoor inmiddels besteld.
Ach ja, zo blijven we bezig. Ben al lang blij dat die niet op roest is afgekeurd.
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten