Hallo allemaal, ik ben Peter Boshuizen. Al jaren liefhebber van landrover en verschillende in bezit gehad waaronder series 2 en 3. Momenteel heb ik recent mijn 2 deurs range rover classic opgeknapt. Ook heb ik een defender 110 die ik voor dagelijks ritjes en trek vakanties gebruik.
Mijn vraag gaat over de Penman trailer. Zo een zou ik graag aanschaffen voor vakanties en om mijn daktent op te plaatsen etc.\
Maar voordat ik er een aanschaf zou ik 1) willen vragen of jullie weten of je zon Penman trailer van de RDW gewoon mag gaan trekken ofdat er nog keuringen nodig zijn?
En 2e vraag is of iemand ervaring heeft welke koppeling voor zowel nato koppeling + gewone tekkkogel geschikt is?
Bij voorbaat zeer bedankt voor jullie reacties, gr Peter
voorstellen en vraag over penman trailer
Re: voorstellen en vraag over penman trailer
Ik ben eigenaar geweest van een Penman en kan niet anders zeggen dat het een zeer goed gebouwde trailer is.
Basis gewicht is niet weinig en zwaarder dan de Sankey wilde track.
Er zijn inmiddels enkele Penmans in NL op de weg met een kenteken icm een nato koppeling.
Er zijn dus bij de RDW gegevens bekend om de trailer te keuren. Het gaat vooral om reminrichting.
De fabriek beschikt over de nodige attesten.
Over wel/ niet legaal met een NATO koppeling rijden is nog steeds veel mist. Mag de trailer een oog hebben, wil dat nog niet betekenen dat het trekkend voertuig over een gekeurde nato haak beschikt.
De politie weet hier weinig van en ook de RDW is niet duidelijk.
Er is ook een handelaar die gekeurde Penman’s verkoopt. Als die al een kenteken hebben is de meester hierbovenstaande informatie overbodig.
Basis gewicht is niet weinig en zwaarder dan de Sankey wilde track.
Er zijn inmiddels enkele Penmans in NL op de weg met een kenteken icm een nato koppeling.
Er zijn dus bij de RDW gegevens bekend om de trailer te keuren. Het gaat vooral om reminrichting.
De fabriek beschikt over de nodige attesten.
Over wel/ niet legaal met een NATO koppeling rijden is nog steeds veel mist. Mag de trailer een oog hebben, wil dat nog niet betekenen dat het trekkend voertuig over een gekeurde nato haak beschikt.
De politie weet hier weinig van en ook de RDW is niet duidelijk.
Er is ook een handelaar die gekeurde Penman’s verkoopt. Als die al een kenteken hebben is de meester hierbovenstaande informatie overbodig.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Re: voorstellen en vraag over penman trailer
Bedankt voor je meedenken Paul. Ik ben nu bezig het betreffende RDW aanvraagformulier in te vullen om de keuring aan te vragen. Hopelijk werkt de RDW zodanig mee dat ze bij de keuring informatie van die reeds gekeurde penman trailers te willen gebruiken.
Heb jij anders eventueel die informatie/documentatie over de reminrichting voor mij ?
Gr Peter
Heb jij anders eventueel die informatie/documentatie over de reminrichting voor mij ?
Gr Peter
Re: voorstellen en vraag over penman trailer
Paul,
De RDW vraagt in haar aanvraag formulier oa naar de R dyn (min - max). Dat heeft met de remmen te maken begrijp ik maar ik kan die informatie niet vinden van de Penman trailer. Heb jij die info misschien ?
Bvd gr. Peter
De RDW vraagt in haar aanvraag formulier oa naar de R dyn (min - max). Dat heeft met de remmen te maken begrijp ik maar ik kan die informatie niet vinden van de Penman trailer. Heb jij die info misschien ?
Bvd gr. Peter
Re: voorstellen en vraag over penman trailer
Ik ga in "de archieven "snuffelen!
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Re: voorstellen en vraag over penman trailer
paul k schreef:Over wel/ niet legaal met een NATO koppeling rijden is nog steeds veel mist. Mag de trailer een oog hebben, wil dat nog niet betekenen dat het trekkend voertuig over een gekeurde nato haak beschikt.
Er is geen mist. Zowel het trekoog als de trekhaak, vangmuil of welke koppeling dan ook moet E-keur hebben. Daar is geen enkele uitzondering op behalve als je een uit de USA geïmporteerde auto laat keuren, dan kan ineens de trekhaak die eronder zit wel goedgekeurd worden zonder een E-keur markering.
Maar verder moet iedere trekinrichting E-keur hebben wil je meer dan 750 kg trekken. dat heeft geen enkel Nato oog nog Nato koppeling. Wil je graag een oog dan is een Din-oog met vangmuil de enige legale keuze.
Wél kun je aan je verzekeraar doorgeven dat je met een Nato koppeling rijdt. Die zetten ze gewoon op de polis (in mijn ervaring iig) en dan riskeer je alleen een bekeuring maar geen gezeik met de verzekering mocht er ooit iets echt mis gaan.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: voorstellen en vraag over penman trailer
Heb je nog iets gevonden in je archief Paul K. ? Met name over het remsysteem - R dyn min-max ?
Thx Peter
Thx Peter
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten