Eeven voorstellen.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
PH3500

Eeven voorstellen.

Berichtdoor PH3500 » 14 Jul 2020, 11:48

Mijn naam is Paul en ik ben sinds kort in het bezit van een Defender uit 2013.
Ik ga de auto gebruiken voor tochtjes in Bulgarije en Griekenland. Ook heb ik nog een plan om naar Odessa te rijden en via de Zwarte Zee naar Georgie. Op dit moment is het reizen wat beperkt, maar dat komt vast weer.
Binnen Sofia verplaats ik me per Brompton. Voor de Defender gerbuikte ik een Saab 9-3, altijd starten lopen, maar voor onverharde wegen kan dit soms een uitdaging zijn.
IMG_4400 - Copy.JPG
FMKP3321 - Copy.JPG

d.
IMG_0861.JPG

Landmarcs

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jul 2020, 20:17

Welkom PH3500,

Een mooie 110 (voor mij hoort ie een wit dak te hebben, maar dat is mijn afwijking).

Ik weet niet hoe veilig het verkeer is in Bulgarije (en Griekenland en verder) ... maar ik zou naar een paar solide Jackable Sills / Rocksliders uitkijken.

Bij een zijdelingse ontmoeting heeft een standaard Defender heel erg weinig "defence" ... van een SAAB naar een Defender is in veiligheids-opzicht van het ene naar het andere uiterste. Met een set Jackable Sills - en dan dus echte, stalen kokerbalken die zo stevig zijn en ook zo steving aan het chassis vast zitten dat je de auto er echt aan kan optillen - heb je in ieder geval een eerste "verdedigingslinie". Als de Sills zo'n 2 cm buiten de bestaande carrosserie uitsteken dan voorkomen ze ook nog eens allerlei kleinere blikschade.   Je hebt mooie zwarte "wheel-brows", daar passen zwarte Sills heel goed bij.

Groeten MarcS

PH3500

Re: Eeven voorstellen.

Berichtdoor PH3500 » 21 Jul 2020, 22:28

Bedankt voor de tip !

Terug naar “Nieuw op het forum”