Logisch!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
jogriev

Logisch!

Berichtdoor jogriev » 15 Jun 2020, 16:45

Goedemiddag (voor wie dit 's middags leest!), de rest mag daar invullen wat van toepassing is natuurlijk. Na echt jarenlang allerlei campers te hebben gehad hebben we (mijn vrouw en ik) nu een Land Rover Defender gekocht. En zo is het gekomen:
Op een avond zat ik dus in mijn campertje tevreden te zijn en zo eens wat op Marktplaats rond te kijken. Daar stond een mooie Defender 110 met daktent. Dat leek mij wel wat en een beetje gekscherend liet ik de foto's aan mijn vrouw zien. Enigszins tegen de verwachting in was ze eigenlijk best enthousiast. Besloten werd rustig eens rond te kijken. In onze buscamper zat al jaren een flinke scheur in de bumper en de verf op het dak liet ook wat los. Eerst werk aan de winkel dus. Houden we de camper dan is dat eindelijk eens mooi opgelost, doen we hem weg dan levert dat net weer wat meer cash op. Afijn dus klussen naast een drukke baan!
Wat al wel snel duidelijk werd was dat ik niet hoefde te rekenen op een daktent, een hefdak was een minimale eis. Al snel liep ik tegen een leuke TD4 aan. En je weet hoe dat gaat, niks rustig aan. Full speed camper verkopen en Defender terugkopen.
Inmiddels hebben we er een paar vakanties mee gedaan en is hij best compleet qua inrichting.
Ik ben nu bezig met een tweede, een TD5, die wil ik helemaal zelf inrichten op basis van de ervaringen die we afgelopen jaren hebben opgedaan. Er zijn wel wat gekke dingetjes, die zal ik los posten in de juiste categorie. De eerste is dat de ruitenwissers stoppen op het verste punt en maken bij aanzetten direct de slag terug. Ik kan ze dus niet anders op de as zetten, want dan zouden ze bij aanzetten zich in de auto boren. Ik heb er nog niet inhoudelijk naar gekeken, maar je zou zeggen dat de motor dus de verkeerde kant uitdraait! Geen idee of dat een kwestie is van de plus en min omdraaien?
Nou bedankt voor jullie aandacht en we komen elkaar vast tegen op dit forum!
Mvg
Gertjan

OttoVink

Re: Logisch!

Berichtdoor OttoVink » 15 Jun 2020, 23:57

op het krukas huis van de ruitewissermotor zit een schakelaartje wat voor de nulstand zorgt.Deze heeft waarschijnlijk kuren denk ik.

Terug naar “Nieuw op het forum”