Goedenavond,
Na veel meelezen werd het toch eens tijd om mijzelf aan te melden.
Ik ben Remi, 28 jaar en ik ben woonachtig in Almere.
Mede door de huidige situatie mbt tot Corona en omdat ik graag wat bij wilde leren, heb ik recent een Land Rover 90 RHD gekocht met 2.5 liter benzine motor. De motor loopt niet goed, de auto heeft wat werk dus voorlopig kan ik hier goed mijn tijd aan kwijt.
Zoals gezegd moet er het eea gebeuren en daarom heb ik een to do lijst opgesteld. Eerste prioriteit is om motor stabiel / betrouwbaar te krijgen.
- Motor stottert zo nu en dan, houdt in en slaat af. Is amper mee te rijden. Ook dan een raar ‘geklop’ te horen. Motor doet het af en toe wel goed; trekt dan goed door en loopt mooi voor 5-8 km en dan weer terug bij af. Mede hierom het volgende reeds gedaan:
- Weber 32/34 DMTL vernieuwd ivm kromme gasklepas en vervuiling.
- Kleppendekselpakking vernieuwd vanwege lekkage
- Kleppen gesteld
- brandstoffilter en slang vernieuwd
- bobine en bedrading naar carburateur vernieuwd
Verschil van Carburateur merkte ik meteen, maar hoofdprobleem bestaat nog. Ik zal hier eventueel een apart topic over starten.
Als ik de auto motorisch stabiel krijg dan wil ik de auto technisch verder in orde maken met het oog op de apk volgend jaar. Zo heeft het chassis wat laswerk nodig en kan het schutbord wat aandacht gebruiken. Mocht dit achter de rug zijn dan wil ik de auto optisch mooier maken... alles stap voor stap dus en beginnen bij het begin.
Ik hoop hier veel te leren en mocht iemand al tips hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Groet, Remi
Even voorstellen
- Erik Peters
Re: Even voorstellen
Rommel in de tank, waardoor de aanzuiging van brandstof wordt belemmert?
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik Peters schreef:Rommel in de tank, waardoor de aanzuiging van brandstof wordt belemmert?
Groet,
Erik.
Dank voor jouw reactie.
Ik heb de oude benzine afgetapt. Als ik kijk naar wat ik heb opgevangen zie ik op de bodem lichte vervuiling maar dit viel me behoorlijk mee.
Ik heb in de benzineslang naar de carb een extra benzinefilter geplaatst, ik zal nog eens extra goed checken of deze vol benzine blijft tijdens stationair.
Het gekke is dat de auto eerst beroerd loopt. Na een paar minuten in een goede flow kan komen en dan super mooi loopt, rijdt, doortrekt etc. Koude start of warme motor maakt dan ook niet uit.
Zelfde probleem jaren terug gehad. Sediment filter ook gereinigd?
Dat was bij mij het probleem
Dat was bij mij het probleem
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
'per aspera ad astra'
Erik Peters schreef:Rommel in de tank, waardoor de aanzuiging van brandstof wordt belemmert?
Groet,
Erik.
Ik heb de oude brandstof afgetapt en even laten staan. Er zit wel wat lichte vervuiling op de bodem maar niet heel noemenswaardig naar mijn idee.
Wellicht dat er vervuiling is opgehoopt bij de brandstofpomp in de tank of zou dat haast niet kunnen. Kan de pomp zo uit de tank worden geschroefd?
@Erik
Ik heb de oude brandstof afgetapt en opgevangen. Dit even laten staan en er was wel wat lichte vervuiling op de bodem neergeslagen, maar niet heel noemswaardig
@Rangie Ergens goed om te horen dat je hetzelfde probleem hebt gehad, maar wat is het sediment filter en waar zit deze?
Ik heb de oude brandstof afgetapt en opgevangen. Dit even laten staan en er was wel wat lichte vervuiling op de bodem neergeslagen, maar niet heel noemswaardig
@Rangie Ergens goed om te horen dat je hetzelfde probleem hebt gehad, maar wat is het sediment filter en waar zit deze?
Sediment filter is het niet hoor ik, deze is niet aanwezig.
Vapour lock?
Vapour lock?
Gr. Rangie
'per aspera ad astra'
'per aspera ad astra'
- Erik Peters
Aan zoiets zat ik te denken, maar ik maak hieruit op dat je een elektrische pomp in de tank hebt. Deze levert wel genoeg druk/liters per minuut?Remi-K schreef:Wellicht dat er vervuiling is opgehoopt bij de brandstofpomp in de tank of zou dat haast niet kunnen.
Dat zou mogelijk een gevolg kunnen zijn van iets te weinig opvoerdruk.Rangie schreef:Vapour lock?
Geen idee hoe zo'n elektrische pomp in de tank vast zit. Ik heb altijd diesels gereden, met een opvoerpompje aan de zijkant op het motorblok (en dan zit er alleen maar een zuigbuisje met een zeefje in de tank). Maar het moet mogelijk zijn om die pomp eruit te halen, al kan er natuurlijk wel e.e.a. verroest zijn.Remi-K schreef:Kan de pomp zo uit de tank worden geschroefd?
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Ik ben inmiddels nog eens wat verder gaan zoeken en heb een filmpje gemaakt. Zie onderstaande link:
https://youtu.be/JITspjOVokM
De brandstofpomp in de tank maakt een constant zoemend geluid bij contact aan. Spanning lijkt dus goed.
Sinds ik de pomp uit de tank heb gehaald, bekeken en teruggeplaatst, heb ik helemaal geen brandstoftoevoer meer. Het zeefje was verouderd en uitgedroogd. Verder kon ik er niks aan zien.
Op basis hiervan heb ik een nieuwe brandstofpomp besteld.
Ik hoop dat dit de oorzaak van het probleem is. Nu wachten op het pakketje...
Wordt vervolgd!
https://youtu.be/JITspjOVokM
De brandstofpomp in de tank maakt een constant zoemend geluid bij contact aan. Spanning lijkt dus goed.
Sinds ik de pomp uit de tank heb gehaald, bekeken en teruggeplaatst, heb ik helemaal geen brandstoftoevoer meer. Het zeefje was verouderd en uitgedroogd. Verder kon ik er niks aan zien.
Op basis hiervan heb ik een nieuwe brandstofpomp besteld.
Ik hoop dat dit de oorzaak van het probleem is. Nu wachten op het pakketje...
Wordt vervolgd!
Remi-K schreef:Ik heb de oude benzine afgetapt. Als ik kijk naar wat ik heb opgevangen zie ik op de bodem lichte vervuiling maar dit viel me behoorlijk mee.
Ik heb in de benzineslang naar de carb een extra benzinefilter geplaatst, ik zal nog eens extra goed checken of deze vol benzine blijft tijdens stationair.
Het gekke is dat de auto eerst beroerd loopt. Na een paar minuten in een goede flow kan komen en dan super mooi loopt, rijdt, doortrekt etc. Koude start of warme motor maakt dan ook niet uit.
Ik lees dat je van alles vervangen hebt maar uit bovenstaande lijkt dat je de oude benzine gewoon terug gegoten hebt. Heb je wel goede verse benzine in de tank gemikt?
Benzine van een amper een jaar oud kan al een redelijk lopend blok in een stotterend wrak veranderen.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Terug naar “Nieuw op het forum”