Voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Robdejong_pt

Voorstellen

Berichtdoor Robdejong_pt » 15 Feb 2020, 23:49

Hallo,

Mijn naam is Rob de Jong, 42 jaar oud en werkend en woonachtig in Amersfoort.
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Discovery 2 commercial van 2002.
Ik heb de Laro gekocht voor zowel zakelijke als privé doeleinden en op de inmiddels aangeschafte BF Goodrich AT's na is hij nog volledig origineel.
Aangezien er de nodige (kleine) dingetjes aan de auto moeten worden gedaan en ik (naar eigen zeggen ;) ) redelijk handig ben, is het plan zo veel mogelijk zelf te doen. Hierbij meteen dan ook de vraag of er in de regio Amersfoort forummers zijn die een keer met me mee willen kijken naar wat elektrische probleempjes zoals een niet werkende achterruitenwisser (knop en relais/zekering lijken goed te zijn) en een slecht functionerende stoelverwarming. Ik heb hierover al e.e.a. getracht op te zoeken maar mijn te beperkte kennis van storingen doormeten maakt dat ik er toch niet uitkom.

Verdere vragen zal ik netjes in de juiste rubriek plaatsen :D

Hartelijke groet en wellicht tot ziens op de 4x4 vakantiebeurs in maart!

Rob
DISCOVERY TD 5 SLS AUTOMATIC COMM. 2002

Edward

Re: Voorstellen

Berichtdoor Edward » 17 Feb 2020, 14:58

Welkom!

De achteruitenwisser is geen bkende kwaal en dus wordt het gewoon zoeken. Neem eens de deurplaat van de achterdeur af en kijk of alles wel goed aangesloten zit. Dan meten of daar wel stroom komt, anders kan het breuk zijn die dan als eerste verdachte in de flexibele stuk tussen deur en auto zit.

Stoelverwarming is meestal gewoon einde van de matjes. Teveel draadbreuk en daardoor zijn ze dood. Enige manier is de bekleding te verwijderen en nieuwe te plaatsen. Die kosten aftermarket niks maar het is een enorme puist werk. En als je al dat werk toch doet steek dan meteen een paar nieuwe schuimrubber zittingen die Exmoor verkoopt. Is je stoel weer als nieuw!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Nieuw op het forum”