.. in The Dutch Mountains.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Olaph

.. in The Dutch Mountains.

Berichtdoor Olaph » 11 Feb 2020, 12:01

Hallo LRCH forummers,

Ik heb door te googlen dit forum gevonden :D
Niet dat ik specifiek naar bepaalde kennis of onderdelen op zoek ben, maar ik ben sinds vorige week eigenaar van een Series III - nog even puzzelen hoe ik hier een plaatje neer zet :roll:

Theoretisch hoef ik niks aan de Series III te doen, ondanks dat het een oud beestje is dat met de hand overgeschilderd is van de safari-kleur naar een soort van British Racing Green lijkt het er tot nu toe op dat de LaRo in redelijk goede staat is.

De LaRo komt van origine uit België - en is sinds een klein half jaar in Nederland. Er zit nog anderhalf jaar APK op (nee, ik maak me geen illusies)
Mijn eerste project aan deze LaRo zal het opknappen en organiseren van de elektrische bedrading in de motorruimte zijn.
Hier zijn nogal wat draden vervangen (of bijgeplaatst) voor vreemde kleuren - en ook de "routing" van de draden is enigszins bizar te noemen.

Vraagje: als ik zelf een kabelboom zou maken - is deze dan met plastic- of stoffen- tape omwikkelt?

Verder hoop ik er veel rijplezier mee te hebben, hier in The Dutch Mountains, daar is deze tenslotte voor aangeschaft :P

Groeten,
Olaph

Edward

Re: .. in The Dutch Mountains.

Berichtdoor Edward » 12 Feb 2020, 19:38

https://www.autosparks.co.uk/finder/car/land_rover

Volgens deze jongens een pvc mantel die gewoon getaped is. Het is allemaal prima zelf te maken, maar als je de kosten van stekkers, gereedschap etc optelt dan is dit nog steeds prijzig maar wel verdedigbaar.

Als je alleen de motorbedrading nodig hebt is het tientjeswerk. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Olaph

Re: .. in The Dutch Mountains.

Berichtdoor Olaph » 27 Feb 2020, 15:58

Bedankt voor je antwoord, Edward.

De motorbekabeling is redelijk in takt - en daar er geen LaRo motor in ligt, maar eentje van een Mercedes W123, betwijfel ik of ik met een andere/nieuwe motor-kabelboom meer kan dan met de huidige.

In dit geval gaat het voornamelijk om de bekabeling van de verlichting, claxon etc.
Nu ik weet dat de kabelboom "plastic" getaped is - wat ik ook zie op de foto's in de link die je bij je bericht hebt geplaatst - red ik mij wel met het herstellen/verbeteren van wat er nu onder de motorkap te zien is.

Terug naar “Nieuw op het forum”