Hallo

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
averhagen

Hallo

Berichtdoor averhagen » 30 Dec 2019, 20:34

Hoi forum leden en LR fanaten,
Sinds begin november een Discovery II [2002] 2.5 Td5 gekocht, en direct besmet met het sleutel virus .
Bij aanschaf was hij/zij (dat weet ik nog niet) geheel nog origineel. Ik bedoel niet aan verbouwd wat niet meer terug te draaien is. Enigste een spanning en USB lader op de plaats waar de asbak hoort voor de achter passagiers. En zelfs deze lag in de achterbak.
Nu ga ik de LR geheel off road vermaken, en reeds gestart met een Old Man EMU Lift van 40mm en schokbrekers. Rocksliders en spoorverbreders. Gaat er nu al vet uitzien.
Motorisch ook nodige achter de rug. Diverse olie lekkage verholpen. Multi riem en spanner vervangen, nieuwe accu, grote beurt, alle filters en vloeistoffen, ABS pomp revisie ( Tri amico's probleem hiermee verholpen ) enz enz
Ik ben er ontzettend happy mee en zie het als een uitdaging en nieuwe hobby :D
Hoop hier in de club net zulke enthousiaste sleutelaars te ontmoeten die met elkaar de kennis van hun LR willen delen.
Groeten, Aart
Discovery II [1998 / 2004] 2.5 Td5

Edward

Re: Hallo

Berichtdoor Edward » 01 Jan 2020, 12:58

Welkom!

Hier staat een '03 Td5. Net de twee ton voorbij en 2" verhoogd met Brittpart veren en Fox dempers. LSD in de achteras, stalen voor en achterbumpert, treesliders langs de kant. Interieur van een Gant erin (nou ja twee stoelen en de console) en achterin een houten interieur voor werk en reizen.

Aan deze, rij nu 20 jaar LaRo, heb ik nog het meeste werk gehad van allemaal: krom uitlaatspruitstuk, lekke EGR, doorgeschuurde brandstofleiding, doorgeschuurde motorkabelboom en zo nog wat dingetjes.

Nieuwe brandstofleidingen erop compleet met filterhouder en filter. Nieuwe kabelboom (die had ik nog NOS gekocht voor 100 euri) en nu rijdt ze alweer een een 20K probleemloos. :lol: :lol:

Blijft leuk spul.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Rangie

Re: Hallo

Berichtdoor Rangie » 01 Jan 2020, 17:09

Welkom hier op het forum! (Ex D2 rijder td5 en 4.6)
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

Terug naar “Nieuw op het forum”