Even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
JacquesWveen

Even voorstellen

Berichtdoor JacquesWveen » 02 Feb 2019, 17:36

Hallo allemaal.

na al een tijd mee te lezen me zelf ook aangemeld.
sinds vorig jaar mei in het bezit van een Defender TD5 uit 2001 met 248K op de teller.
ik heb de auto gekocht bij Laro4x4 in Harlingen aardige gasten en netjes geholpen.
De auto heeft wel wat liefde nodig kwa uiterlijk is hij niet meer moeders mooiste met wat putten en deuken.
Veder moet hij technisch nagekeken worden op diverse punten.
Paar kwaaltjes
-Koppeling maakt soms herrie
-ABS lampje knippers beetje dof

Afbeelding

Afbeelding

Het doel is om volgend jaar een leuke reis te gaan maken met de auto, de daktent hebben we ieder geval al gekocht.
hiervoor willen we hem technische en visueel nettje maken.

tot nu toe was kleine dingen gedaan:
-Radio console gemonteerd in het dashboard
Afbeelding

-achterkant geïsoleerd en bekleed
Afbeelding

Helaas kwam ik er vandaag achter dat de vocht problemen wat serieuzer zijn dan gedacht.
ik kwam een gaatje tegen onder de bekleding aan de bijrijders kant.
Afbeelding
dit moeten dus wat grondige worden aangepakt door iemand die er verstand van heeft (tip welkom voor een iemand die het kan fixsen)

Landmarcs

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Landmarcs » 03 Feb 2019, 10:28

Dag Jacques,

Welkom, een mooie blauwe 110 HardTop en zeker een Td5 geeft mij warme herinneringen.
Ik mis een aantal kwaliteiten van mijn oude blauwe nog steeds (ik heb nu een "Puma").

Wat betreft het ABS/ETC lampje: laat 'm eens serieus uitlezen, en komt daar niks uit, kijk dan naar de bedrading achter het dashboard (als het lichtje echt alleen maar schemert is de bedrading denkelijk zelfs de eerste verdachte).
Je hebt een mooie console gemaakt en wellicht heb je ook al gemerkt dat de 12V achter het dashboard niet altijd dezelfde is als die bij de accu (dat is althans wat ik nu al van een paar Td5-en ken)

Verder denk ik te zien dat het dak onder het grijskenteken-opzetdakje tot voorin open gezaagd is. Dat betekent dat de oorspronkelijke dakspant halverwege niet meer aanwezig is. Ik zou "bang" zijn voor een gebrekkige samenhang van de HardTop opbouw. Mijn oude trouwe blauwe is nu bijna 9 jaar geleden op zijn gepoetste kant geland en zelfs met een bescheiden snelheid en met zachte landing in een half met sneeuw gevulde greppel geeft zoiets al aardig wat schade. Omdat ik juist de loze ruimte voorin tussen het oorsponkelijke dak en het opzet-dakje had volgestopt met isolatie bleef dat deel van het dak recht en was alleen het dak boven de voorruit ingedeukt, en de ronde flank van het dak opzij.
Nu hoop je natuurlijk nooit op de gepoetste kant te landen, maar dat was indertijd ook mijn hoop ... ik deed niks geks, het was een combinatie van weersomstandigheden en het gedrag van de anderen (en natuurlijk een "wrong time, wrong place" wat mij betreft)

En tenslotte: jje hebt een extra raam rechts en links - ik denk dat het verstandig is om een 30 cm schot ter hoogte van de achterkant van het raam links te maken. Vlgs mij voldoe je nu niet aan de eisen voor het grijs kenteken, althans niet aan de grijze belasting-eisen.

Groeten MarcS

Edward

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Edward » 03 Feb 2019, 11:00

Voor wat betreft het laswerk: geef effe aan welke regio. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Nieuw op het forum”