Nieuw hier en bijna een Discovery 2

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Roger

Re: Nieuw hier en bijna een Discovery 2

Berichtdoor Roger » 01 Feb 2019, 15:55

tja, het blijft altijd een compromis.

met de Defender werd ik het kabaal op de snelweg zat (ook al kwam ik daar zelden) en dacht toen juist aan een disco eindoverbrenging.

maar als je dan eens op en neer naar NL moet is de disco overbrenging toch wel lekkerder voor 2200km snelweg.
zijn grote makke is gewoon het enorme gewicht. (en inderdaad een handbak zou t al veel beter doen want zelfs al schakel ik 'handmatig' het is nooit een directe verbinding en dat voel je enorm.)

en inderdaad Marc toen ik mijn laatste Defender verkocht rende ik er bijna achteraan zo'n spijt had ik toen ik de koper ermee zag wegrijden.
:oops:

Maar goed ik had meer zitplaatsen nodig en dacht na 15 jaar eens wat anders..........
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Landmarcs

Re: Nieuw hier en bijna een Discovery 2

Berichtdoor Landmarcs » 01 Feb 2019, 19:39

Roger schreef:tja, het blijft altijd een compromis.

met de Defender werd ik het kabaal op de snelweg zat (ook al kwam ik daar zelden) en dacht toen juist aan een disco eindoverbrenging.

.....

Tja, ook op de kleine weggetjes kan je (ook) met een Td5 Defender + Disco overbrenging voldoende uit de voeten, daar wordt ie echt niet traag van oid. Zonder zware lasten of ongemakkelijke vertrek-posities rijdt een srandaard Td5 Defender net zo makkelijk weg uit de 2º versnelling - met een Disco-overbrenging liggen alle versnellingen een halfje hoger, that's all *.
En ben je kieskeurig, of wil je toch alle opties dan is er nog een overdrive (de GKN-overdrive was mooi maar te fragiel, de Roverdrive lijkt wel betrouwbaar).
    * Het tussenbak-verhaal bij de Disco geldt voor de automaat, een kunstgreep om de lock-up eerder te bereiken (voor smalle bochtige Franse weggetjes gaat dat niet helpen)
Op de juiste wijze aan geluidsdemping werken maakt zelfs een 110 HardTop - kaal een rammelbak en echoput tegelijk - stil (althans stil genoeg voor de radio of een al dan niet moeilijk gesprek). Let op, de verstillingsmaatregelen zijn meervoudig: iets te vaak wordt slechts op één paard gewed.

Anyway: misschien moet je uitzien naar een mooie 110 StationWagon ?
Verder voortaan gewoon via de N-wegen naar NL rijden, da's wel zo leuk als de péage.
(Ik kampeer onderweg, maar van het péage-geld kan je ook een hotelletje of chambre d'hôte nemen.)

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”