Lang geleden sinds ik op auto gerelateerde forums heb gezet gezien ik al een tijdje lease
Zoals meerdere op dit forum willen mijn vrouw, 2 kinderen en ik een laro om hiermee door europa te gaan rijden. Een camper is leuk maar brengt je niet overal. Dus daktenten erop, losse tent mee en gaan.
Ook zullen we de auto gebruiken voor de ietwat langere ritjes in NL zelf en hier en daar een boodschapje doen.
De auto zal dus niet als "normale" auto gebruikt worden. Maar ook niet wekenlang stil komen te staan. De reden dat we kiezen voor een laro is omdat we (bijvoorbeeld in Noorwegen) ook van de verharde wegen af willen kunnen. Echt off-road rijden is in principe niet mijn plan.
Defenders zijn hele mooie auto's maar ik denk dat mijn vrouw en kinderen (en misschien ik zelf ook
Volgens mij is de Discovery een degelijke auto’s waar zelf ook nog redelijk wat aan te doen is. Veel sleutelwerk zal ik zelf kunnen (met beschrijving/uitleg) en andere/moeilijkere zaken laat ik mijn neef met eigen garage doen.
Ook qua ruimte achterin lijkt dit een goede optie, alleen zal het wel flink proppen worden om daar voor 4 personen alles in kwijt te kunnen
Zover ik hier al heb kunnen uitvinden is het slimmer om voor de TD5 te gaan ipv de V8. Echter twijfel ik of ik nu voor de automaat of handschakel moet gaan. Handschakel vind ik niet erg maar automaat vind ik heerlijk.
Qua bouwjaar denk ik aan de 2000-2004 range. En wat altijd lastig blijft (en geluk speelt ook mee) hoe degelijk is de auto en zijn er KM standen welke je echt al zou moeten mijden of alleen moet kopen indien bepaalde werkzaamheden al uitgevoerd zijn. En dan natuurlijk ook de prijzen. Je ziet ze online staan vanaf €2000 tot ruim over de €10000 euro. Hoe reeel is het om een goede Discovery 2 te vinden voor ongeveer €5000. Of ga ik dan echt alleen problemen kopen? Sleutelen/onderhouden en misschien in het eerste jaar wat kleinere zaken vervangen is geen probleem, maar het gaat meer om de grote dure zaken.
Altijd lastige die vragen….
Hier nog even een opsomming:
1. Kies ik voor mijn doel met de Discovery 2 voor een juiste optie?
2. De V8 inderdaad mijden en voor de TD5 gaan?
3. Maakt het uit (en zo ja waarom) of ik voor handschakel of automaat ga?
4. Is 2000-2004 de juiste range om in te zoeken of moet ik deze kleiner/groter maken?
5. Wat is wijsheid qua KM standen? Wat wel en/of niet te doen?
6. Ga ik problemen kopen (of op zoek naar een naald in een hooiberg voor wel een goede) als ik een Discovery 2 van ongeveer €5000 wil kopen?
Hopelijk kunnen jullie mij veel wijsheid verschaffen!
Groetjes Sander!!
Onderwerp verplaatst naar juiste rubriek. Chris / Forumbeheer