Nieuw lid

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Mivida

Nieuw lid

Berichtdoor Mivida » 10 Okt 2018, 17:50

Goedendag!
Bij dezen doe ik mijn voorstel ronde.
Ik ben Sander, 38 jaren oud en kom uit Hilversum. Ik ben getrouwd en heb een zoon van 10 en dochter van 7.
Ik werk al 14 jaar bij KLM. Ooit als monteur begonnen maar sinds 13 jaar al op kantoor. :lol: Sleutelen kan ik wel, maar kan zeker niet alles.
Wij houden er met zijn allen van om lekker de natuur in te trekken. En kort geleden hebben we besloten dat we dit ook vaker buiten Nederland zouden willen gaan doen. Het idee is ontstaan om te kijken of we het kunnen realiseren om een hiervoor geschikte auto aan te schaffen, daktent(en) er op te plaatsen en hiermee Europa te gaan verkennen. We willen kijken of we augustus 2019 de eerste rit in onze eigen auto richting Noorwegen kunnen maken. Geeft ons nog zo'n 10 maanden de tijd om alles te regelen.
Een Land rover lijkt mij tot nu toe de juiste auto voor de job. (Twijfel nog tussen Defender/Discovery) Met een camper kun je sommige onverharde wegen niet nemen en vandaar dat ik uitkom op dit soort auto's.
Alleen mijn kennis qua dit soort auto's is beperkt en dan kom je toch al gauw uit op dit soort forums waar andere enthousiastelingen je vaak graag info/hulp geven. :D
De vragen ed welke ik heb zullen jullie vast binnenkort eens zien verschijnen. Voor nu eerst even netjes voorgesteld.

Groetjes Sander
Edit: Info werk toegevoegd
Discovery 2 V8 4.0l - 2001

Martijn en Caroline

Re: Nieuw lid

Berichtdoor Martijn en Caroline » 16 Okt 2018, 22:06

Welkom Sander! In onze clubshop is het boek te koop "Land Rover Kompas" dit kan je helpen bij de aanschaf van je Land Rover. En, nog even wachten helaas, op 24 maart is er weer de 4x4Vakantiebeurs te Loon op Zand, 'Experience Island', daar vind alles van reizen én benodigheden.

Groeten Martijn Bertram, redactie LRCH magazine (en heb je een 'sterk' verhaal, we zien het graag: >> redactie@lrch.nl)

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 16 Okt 2018, 23:05

Martijn, Dan moet je wel weten waar je die shop kan vinden :?

Sander, Succes met je speurtocht.

Groet en wie weet tot zwaais

Ron
110-Td5 X-tech 2006

Mivida

Berichtdoor Mivida » 17 Okt 2018, 13:25

Martijn en Caroline schreef:Welkom Sander! In onze clubshop is het boek te koop "Land Rover Kompas" dit kan je helpen bij de aanschaf van je Land Rover. En, nog even wachten helaas, op 24 maart is er weer de 4x4Vakantiebeurs te Loon op Zand, 'Experience Island', daar vind alles van reizen én benodigdheden.

Groeten Martijn Bertram, redactie LRCH magazine (en heb je een 'sterk' verhaal, we zien het graag: >> redactie@lrch.nl)

Dank voor het welkom en de tip mbt het "Land Rover Kompas". Maar zoals door Ron ook al aangegeven kan ik na lang zoeken nergens iets vinden over het waar en hoe te kopen van dit boek. De link naar de clubshop https://www.lrch.nl/clubshop-2/ geeft alleen maar de melding
"De digitale LRCH webshop krijgt in de loop van 2018 een geheel nieuwe vorm en is daarom tijdelijk niet bereikbaar."

Ik kan er helaas dus niet veel mee.

Ron63 schreef:Martijn, Dan moet je wel weten waar je die shop kan vinden :?

Sander, Succes met je speurtocht.

Groet en wie weet tot zwaais

Ron

Dank je Ron. En inderdaad, wie weet tot zwaais.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Okt 2018, 21:05

Dag Sander,

Welkom in de wondere wereld van de LandRover.
In afwachting van wat je allemaal zult lezen in het "Kompas":
Een Defender is zeker nu "te duur" en een Discovery is wellicht "te goedkoop".
Verder moet je gewoon eens een eindje rijden in beide.
Sommigen zijn direct klaar met een Defender, anderen zijn direct verloren.
Een Discovery is gewoon minder uitgesproken (qua voorkeuren).

Beide auto's kan je omtoveren tot iets camper-achtigs, bijv. met daktenten en luifels.
Wil je een echte camper (van maken) dan is een Defender 110 het minimum (in alle opzichten).
Een 130 is makkelijker in een echte camper om te bouwen.

En ... die kinderen die willen binnen 10 jaar zelf op pad dus kijk vooral naar wat je er zelf mee kan en wil ...
... althans ... als je eenmaal een mooie Defender camper (of camperachtige) auto hebt samengesteld ...
    ... dan wil je daar langer mee doen, misschien wel tot het eind van de olie.
Groeten MarcS

Mivida

Berichtdoor Mivida » 18 Okt 2018, 09:53

Ik hoop dat ik er achter ga komen hoe ik een kompas kan bemachtigen. ;)

Een echte camper wil ik niet. Daktent icm eventueel luifel is eigenlijk wat we willen. Tuurlijk biedt een "echte camper" misschien meer gemak op sommige stukken. Maar zonder heeft juist ook z'n charmes.
Prettige van een Discovery lijkt mij dat deze wat meer rijcomfort biedt dan de Defender. En inderdaad wat je zegt, als de kinderen straks zelf op pad gaan dan wordt de Discovery groot genoeg. En ach... het is niet dat een Defender een uitstervend ras is, dus wie weet wat de toekomst ooit nog brengt 8-)
Tot het eind van de olie... :D

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Okt 2018, 10:50

Zo moeilijk is het niet. Alleen een beetje vreemd dat het niet op de site staat. Je hebt een clubblad nodig om te weten da de shop gerund wordt door Amarens en Alexander. Het mailadres is clubshop@lrch.nl

Al is dat dan weer een adres dat iedereen wel zelf had kunnen verzinnen en een keer kunnen proberen....... :lol: :lol:

Het grootste voordeel van een Disco buiten het comfort vind ik de betrouwbaarheid. Daar kun je op een forum als dit natuurlijk hele discussies over houden met honderden voorbeelden, maar ik heb ze naast elkaar op de oprit gehad. Na twee Defenders en drie Disco's vind ik me wel ervaringsdeskundige en mijn ervaring is dat er met een Disco veel minder vaak wat is dan met een Defender.

Tel daarbij de prijs, het hogere comfort, het minder hoge verbruik (bij dezelfde snelheden) en dan is voor mij de keuze vrij simpel.
Laatst gewijzigd door Edward op 18 Okt 2018, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Mivida

Berichtdoor Mivida » 18 Okt 2018, 10:57

:lol:
Heb gemaild. Bedankt!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Okt 2018, 13:23

Edward schreef:....

Het grootste voordeel van een Disco buiten het comfort vind ik de betrouwbaarheid. Daar kun je op een forum als dit natuurlijk hele discussies over houden met honderden voorbeelden, maar ik heb ze naast elkaar op de oprit gehad. Na twee Defenders en drie Disco's vind ik me wel ervaringsdeskundige en mijn ervaring is dat er met een Disco veel minder vaak wat is dan met een Defender.

Tel daarbij de prijs, het hogere comfort, het minder hoge verbruik (bij dezelfde snelheden) en dan is voor mij de keuze vrij simpel.

Tja ... laat ik nu denken dat deze ervaringsfeiten komen door een verschil in "aanpak" en "gebruik" van de Defender <=> Disco   :ugeek:

Ik ben langjarig ervaringsdeskundige met slechts twee Defenders en ik heb nog nooit een zo betrouwbare auto gehad.
Nu had ik hiervoor alleen Renaults, maar de oude VW Golf van mijn wederhelft scoorde nog beroerder als de Renaults.

Er zit nu eenmaal meer electrickery en technickery in een Discovery (als je geen magere basisuitvoering hebt) en ... de basistechniek is op details na gewoon een Defender .... dus is met de jaren de kans op grotere of kleinere ongemakken bij een Discovery gewoon groter.

Blijft staan dat de markt de Defender zo waardeert dat de 2ºhands prijzen buitensporig zijn opgelopen.
Misschien kan je nog de beste prijzen vinden in Duitsland met name omdat er daar nu een diesel-fobie is uitgebroken.
Alternatief zijn de Spaanse Defenders, weinig kilometers en weinig roest, alleen hebben die soms weer hard moeten werken.

Groeten MarcS

Mivida

Berichtdoor Mivida » 18 Okt 2018, 14:04

Er valt voor beiden typen denk ik genoeg te zeggen. En de een treft het met een auto beter dan een ander. Ik kan straks misschien wel een Discovery 2 van €3000 laten schieten omdat een versie te koop voor €6000 beter onderhouden is, alle onderhoud boekjes heeft en er beter uitziet. Maar uiteindelijk KAN het zijn dat de €3000 versie de jaren erop zonder problemen rijdt terwijl de €6000 versie continu problemen blijkt te krijgen. Andersom kan ook. Wie dat van tevoren weet is een machtig persoon. :mrgreen:

Ben het wel eens dat statistisch gezien als een Discovery en Defender in de basis gelijk zijn, de auto waar dan nog meer aan toegevoegd is meer kans heeft op "problemen". Maar ga je dan ook het (soort) gebruik van de auto erbij betrekken kan het ook weer meerdere kanten op gaan :lol: :lol:

Ik denk (ehhh weet) dat ik me gewoon nog even goed moet inlezen. Ik wil pas vanaf januari echt gaan kijken/op zoek gaan. En dan zal ik zo goed als ik kan proberen een goede te vinden. Meer kan ik niet doen.
Daarna gewoon goed (preventief) voor de auto blijven zorgen en onderhouden en dan zal het wel los lopen.

:?: Schiet mij snel een andere vraag te binnen. Ik weet (uit mijn verleden) dat bijvoorbeeld caravans in bepaalde periodes meer/minder en/of goedkoper/duurder worden aangeboden. Is dit ook zo voor Land Rovers?
Kan me voorstellen dan men met mooi weer (voor de boeg) er toch nog even van wil genieten en hem dan na het mooie weer pas wegdoen. Of gaat dit niet op?

Terug naar “Nieuw op het forum”