Even voorstellen, ik ben Wilco, deeltijdstudent werktuigbouwkunde en woonachtig in Rhenen (bij mijn ouders).
Aangezien jullie met het forum mij zo hier en daar wel hebben geholpen met het sleutelen aan mijn eigen auto, dacht ik, laat ik eens lid worden! Ik hoop dat het nog actief gebruikt word door liefhebbers!
Inmiddels rij ik drie jaar in mijn Landrover 90'' 2.5NA diesel van 86. De auto heb ik gekocht in rijdende staat met vooral laswerk aan het schutbord en deuren, toen ik met het opknappen begon had ik zonder dat het de bedoeling was de hele auto uit elkaar liggen. Het voordeel was dat ik daardoor het chassis echt goed heb kunnen aanpakken preventief, en lekkages goed kon opsporen en verhelpen (deze zijn al lang weer terug natuurlijk
Motorisch heb/ had ik niet zoveel kennis dus daar heb ik niet veel aan veranderd. Het motortje loopt prima, niet zo hard, maar daar was ik mee bekend. (vooral bergop gaat de snelheid terug, het is overigens wel een 1.4 tussenbak).
Verder ben ik wel toe aan wat kennis over mijn motorblok, ik heb wel eens overwogen om er een 200tdi in te plaatsen of andere td5 defender te kopen. Maar mijn studie en werk zorgen er voor dat ik zo'n project kwa tijd en budget misschien beter nog even kan laten wachten.
Aangezien ik van plan ben om naar het buitenland op vakantie te gaan aankomende zomer, wil ik graag weten wat nou de staat van mijn motor is. Ik ben erg benieuwd wat ik moet controleren om grote problemen onderweg te kunnen "uitsluiten". Echter ik ken geen andere landrover eigenaren die mij hierbij kunnen helpen. Ik heb eens gehoord dat een compressiemeting veel zegt over de motor, maar kan ik dit zelf meten als ik een setje aanschaf? En wat moet ik met de waardes, wat zijn de toleranties? Of moet ik aan hele andere dingen denken om mijn blok te checken? En welk onderhoud, naast de distributieriem, moet ik absoluut gedaan hebben.
Zomaar wat vragen waar ik mee zit en wellicht kan een van jullie wat tips geven. Het zou leuk zijn als er landrover sleutelaars in de buurt wonen, en er achter te komen wie ik iedere dag tegenkom
Hieronder een plaatje (liever zie ik hem onder de modder, maar ja dan worden er geen foto's gemaakt door autospotters
mvg