Goedemorgen allemaal,
Ik ben Stefan, 31 jaar, en woon in Drenthe. Heb mij aangemeld op het forum omdat ik opzoek ben naar een Defender 110.
Vorige week met een Defender 110 TD5 van 1999 wezen rijden en gisteren een aankoopkeuring laten doen. Auto is in goede staat echter was het chassisnummer op het frame APK afkeur, het nummer was wel leesbaar maar stond niet in een rechte lijn, is duidelijk te zien dat dit er met de hand is ingeslagen, sommige letters/cijfers verschillen wel 2 cm in hoogte. Komt dit wel vaker voor bij een Defender, en hoe gaat de RDW hiermee om?
Groet Stefan
Nieuw en Defender 110 op het oog
Re: Nieuw en Defender 110 op het oog
Hoi Stefan,
Ik zou maar gewoon contact opnemen met de RDW en dan een afspraak maken zodat zij dit kunnen beoordelen. Eventueel herinslag kunnen ze daar doen.
Is natuurlijk het probleem van de verkopende partij.
Groet Ron
Ik zou maar gewoon contact opnemen met de RDW en dan een afspraak maken zodat zij dit kunnen beoordelen. Eventueel herinslag kunnen ze daar doen.
Is natuurlijk het probleem van de verkopende partij.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Ja, altijd langs de Rdw gaan of verkoper laten gaan. Niet kopen zonder dat herinslag geregeld is.
Nummers staan er wel vaker in alsof de fabrieksarbeider dronken was. Maar 2 cm verschil is wel heul veul

Nummers staan er wel vaker in alsof de fabrieksarbeider dronken was. Maar 2 cm verschil is wel heul veul
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:..... Maar 2 cm verschil is wel heul veul![]()
't Is overigens ook heel veel voor iemand die een fancy-nummer inslaat ... dat doet men toch om het geloofwaardig te maken zou ik denken?
Een 1999 Td5 heeft dacht ik al zo'n met puntjes ingehamerd nummer, en ik zou denken dat die gewoonlijk wel recht staan.
Dus eerst het oordeel van de RDW horen.
Groeten MarcS
De Defender in het bovenstaande bericht is overgegaan, de eigenaar wou er niet mee naar het RDW, bang dat er waarschijnlijk toch wat aan de auto niet klopt.
Ik heb nu een andere Defender 110 op het oog maar dit is een auto op geel kenteken. Ik ben ZZP-er en wil de auto als bedrijfsauto gaan gebruiken. Mijn voorkeur ging uit naar een grijs kenteken auto maar een youngtimer op geel kenteken kan uiteraard ook. Echter wordt de Defender pas in juli 2019 15 jaar oud.
Heeft iemand ervaring met bovenstaande situatie? Kan ik de auto tot juli 2019 prive gebruiken (kilometervergoeding) en daarna bijtelling gaan betalen?
Of kan ik de auto beter ombouwen naar grijs kenteken?
Groet Stefan
Ik heb nu een andere Defender 110 op het oog maar dit is een auto op geel kenteken. Ik ben ZZP-er en wil de auto als bedrijfsauto gaan gebruiken. Mijn voorkeur ging uit naar een grijs kenteken auto maar een youngtimer op geel kenteken kan uiteraard ook. Echter wordt de Defender pas in juli 2019 15 jaar oud.
Heeft iemand ervaring met bovenstaande situatie? Kan ik de auto tot juli 2019 prive gebruiken (kilometervergoeding) en daarna bijtelling gaan betalen?
Groet Stefan
De youngtimer regeling heeft natuurlijk weinig van doen met de keuze voor grijs of geel. Ik zou hem gelijk op grijs zetten en tot ie 15 jaar oud is op kilometer registratie rijden.
Het is volgens mij zo dat je bij aanschaf de keuze maakt om hem zakelijk of privé te rijden. Op het moment dat je in de boekhouding een keuze gemaakt hebt is dat het. Ben niet helmaal zeker maar als je hem op de zaak zet kun je hem iig niet naar privé halen. (ik mocht het iig niet van de inspecteur. Kan alleen bij een bv etc volgens hem) Andersom durf ik niet te zeggen.
Het is volgens mij zo dat je bij aanschaf de keuze maakt om hem zakelijk of privé te rijden. Op het moment dat je in de boekhouding een keuze gemaakt hebt is dat het. Ben niet helmaal zeker maar als je hem op de zaak zet kun je hem iig niet naar privé halen. (ik mocht het iig niet van de inspecteur. Kan alleen bij een bv etc volgens hem) Andersom durf ik niet te zeggen.
Edward van Vugt
-
Landmarcs
s--mulder schreef:De Defender in het bovenstaande bericht is overgegaan, de eigenaar wou er niet mee naar het RDW, bang dat er waarschijnlijk toch wat aan de auto niet klopt.
Dag Stefan,
Mij lijkt dat ombouwen naar "Grijs" snel lonend is. Als je ZZP-er bent zijn er nogal wat mogelijkheden.
Het slimst is het om dit wel even goed "af te kaarten" bij die dienst met die blauwe makkelijker-kunnen-we-het-niet-maken mannen.
Bij mij was het overigens omgekeerd als bij Edward ... de belastingman (een vrouw in mijn geval) deed navraag bij een collega en kwam juist met de suggestie om de auto grijs privé te gaan rijden en de kilometers te verrekenen (wat in mijn situatie zowel administratief makkelijker als ook voordeliger was).
Groeten MarcS
Zo doe ik t ook.
Heeft volgens mij met de leeftijd van de auto te maken. Boekhouder ff vragen!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
-
Landmarcs
Houston schreef:Zo doe ik t ook.
Die boekhouder heeft de wijsheid ook niet altijd in pacht (al was het maar omdat ik mijn eigen boekhouder ben).
Bij de belastingen weten ze het ook niet altijd, dus moet je je neerleggen bij dat wat gunstig voor je is en je verzetten als je denkt dat je beter af bent met een andere uitleg (niet zelden - mits die andere uitleg steekhoudend is - krijg je dan een betere uitkomst).
Het zou daarbij overigens heel goed mogelijk dat je als doe-het-zelf boekhouder uiteindelijk verder komt, een eenmans-geval zorgt eventueel voor veel werk (aangenomen dat je je vasthoudendheid hebt getoond) en voor heel weinig precedent-werking.
Groeten MarcS
Bij een 15 jaar oude wagen betaal je bijtelling over 35% van de handelswaarde. Dat is waar een handelaar hem voor in zou kopen en dus niet de betaalde prijs.
Marc zou met z'n 110 bijtelling moeten betalen over de geel kenteken waarde van z'n wagen al is die op grijs kenteken geleverd. Dat is dus 22-25% (afhankelijk van welk jaar je neemt) over een dikke 115.000 euri. Je hebt geen boekhouder nodig om te bedenken dat dat niet uit kan tov privé de last nemen als je niet teveel kilometers maakt.

Marc zou met z'n 110 bijtelling moeten betalen over de geel kenteken waarde van z'n wagen al is die op grijs kenteken geleverd. Dat is dus 22-25% (afhankelijk van welk jaar je neemt) over een dikke 115.000 euri. Je hebt geen boekhouder nodig om te bedenken dat dat niet uit kan tov privé de last nemen als je niet teveel kilometers maakt.
Edward van Vugt
Terug naar “Nieuw op het forum”