Nieuw en Defender 110 op het oog

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
s--mulder

Re: Nieuw en Defender 110 op het oog

Berichtdoor s--mulder » 18 Sep 2018, 15:29

Ik heb met de boekhouder overlegd en ga de auto volgende jaar alleen maar zakelijk rijden en onder de 500 km prive blijven. In 2020 kan ik dan gebruik maken van youngtimer regeling en prive ook gebruik maken van de auto.
Ik rijd jaarlijks ongeveer 10.000 km. Volgens een aantal sites is het financieel aantrekkelijker om de auto op de zaak te zetten.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Sep 2018, 16:10

Edward schreef:Bij een 15 jaar oude wagen betaal je bijtelling over 35% van de handelswaarde. Dat is waar een handelaar hem voor in zou kopen en dus niet de betaalde prijs.

Marc zou met z'n 110 bijtelling moeten betalen over de geel kenteken waarde van z'n wagen al is die op grijs kenteken geleverd. Dat is dus 22-25% (afhankelijk van welk jaar je neemt) over een dikke 115.000 euri. Je hebt geen boekhouder nodig om te bedenken dat dat niet uit kan tov privé de last nemen als je niet teveel kilometers maakt. :lol: :lol:

Het is allemaal nog iets ingewikkelder, maar het klopt, met niet teveel kilometers was "privé" voor mij minstens zo interessant.

De 500 km oplossing als overgangs-regime is natuurlijk een mooie route (maar vraagt wel een heel strak aangehouden kilometer-administratie).

Groeten MarcS

s--mulder

Berichtdoor s--mulder » 19 Sep 2018, 07:50

Gisteravond een principe overeenkomst bereikt. Komende zaterdag haal ik de Defender op en laat ik nog een aankoopkeuring uitvoeren, als hier geen schokkende dingen uit komen ben ik vanaf zaterdag in het bezit van een Defender.

Het gaat dus om een Defender 110 SW uit 2004, de auto is geïmporteerd uit Spanje en vertoon nergens roest of corrosie.
Ik maak jaarlijks 5000-10000 km en ga de auto puur zakelijk rijden, op die manier heb ik geen bijtelling.

Onderstaand een aantal foto's
Bijlagen
Defender 4.JPG
Defender 5.JPG
Defender 7.JPG

s--mulder

Berichtdoor s--mulder » 19 Sep 2018, 07:51

Rest van de foto's
Bijlagen
Defender 8.JPG
Defender 9.JPG

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Sep 2018, 09:21

s--mulder schreef:Gisteravond een principe overeenkomst bereikt. Komende zaterdag haal ik de Defender op en laat ik nog een aankoopkeuring uitvoeren, als hier geen schokkende dingen uit komen ben ik vanaf zaterdag in het bezit van een Defender.

Het gaat dus om een Defender 110 SW uit 2004, de auto is geïmporteerd uit Spanje en vertoon nergens roest of corrosie.
Ik maak jaarlijks 5000-10000 km en ga de auto puur zakelijk rijden, op die manier heb ik geen bijtelling.

Onderstaand een aantal foto's

Dag Stefan,

Die ziet er in ieder geval mooi gepoetst uit, en qua roest zal het wel loslopen (want Spaans klimaat - slechts één "Spaanse" zomer in Nederland).
Laat vooral goed kijken naar de aandrijflijn en wielophanging, witte Spaanse Defenders hebben soms een "zwaar" leven achter de rug: weinig kilometers maar wel onder ruige(re) omstandigheden. Als het daarbij een "park-taxi" is geweest heeft de Td5 soms ook aardig moeten werken (maar dat is normaal niet echt een probleem).

Als ik de RDW data zie heeft men bij de import de Spaanse APK overgenomen. Misschien is het goed ook het volledige lijstje APK punten langs te lopen (er is soms verschil in hoe en wat er gekeurd wordt - niet dat de NL APK overdreven zwaar is, want dat is die niet).

En ... als je de auto naar "grijs" ombouwt denk dan ook even over de optie van een hefdak ipv het grijskenteken-opzet-dakje.
Mijns inziens maak je de auto met een hefdak universeler - het kost natuurlijk om te beginnen wel meer (aan de andere kant heb je dan wel weer een fraai onbeschadigd dak dat je kan verkopen).

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 19 Sep 2018, 20:18

Landmarcs schreef:En ... als je de auto naar "grijs" ombouwt denk dan ook even over de optie van een hefdak ipv het grijskenteken-opzet-dakje.
Mijns inziens maak je de auto met een hefdak universeler - het kost natuurlijk om te beginnen wel meer (aan de andere kant heb je dan wel weer een fraai onbeschadigd dak dat je kan verkopen).
Dat hangt er maar van af, wat voor hefdak je aanschaft. Want bij een aantal fabrikanten wordt (een groot deel van) het originele dak gebruikt.
Het goedkoopste (maar niet het mooiste) hefdak komt uit Frankrijk (https://www.faaq.fr/).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

s--mulder

Berichtdoor s--mulder » 25 Sep 2018, 08:05

Aankoopkeuring gehad en hier zijn geen bijzondere dingen naar voren gekomen, enige is dat de startmotor kuren heeft en op korte termijn gereviseerd moet worden. Ook wordt de kabelboom naar de ecu vervangen, in de bak bij de ecu is het namelijk een beetje vettig van olie welke door de kabel heen komt.

Ik rijd nu dus al een paar dagen met een big smile rond :D

paul k

Berichtdoor paul k » 25 Sep 2018, 08:57

Startmotor kuren is een bekend probleem en redelijk eenvoudig te verhelpen.
reparatiekits en hoe te repareren op het www. te vinden.

Hetzelfde geldt voor de kabelboom, als je de kabelboom onder het kleppendeksel bedoelt. Ook hierover genoeg te vinden.

Veel plezier met je 110!!
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Terug naar “Nieuw op het forum”