Ik ben nieuw op dit forum en heb mij zojuist geregistreerd. Mijn naam is Dennis, woonachtig in Breda, 28jr.
Sinds maandag rij ik een Land Rover Freelander 1 uit 2003 (TD4, automaat Commercial) op grijs kenteken.
Het wordt mijn 2e dagelijkse auto (een hond en eigen bedrijf waarvoor ik regelmatig een hoop dozen moet vervoeren). Naast de Freelander rij ik een heel ander soort auto: Een MINI Roadster Cooper S John Cooper Works. Daarnaast heb ik al zo’n 9 jaar een Austin Mini uit 1987. Hier heb ik in het verleden al regelmatig aan gesleuteld.
Ik hoop hier wat wijzer te worden over het onderhoud etc!
Voorafgaand aan de aankoop heb ik mij al redelijk verdiept in de auto. Zo heb ik de visco/aandrijving vooraf gecontroleerd. Geen gekke geluiden gelukkig. Een paar mankementen heb ik daarom voor lief genomen:
- defecte airco (volgende week wordt de aircopomp vervangen. Bijvullen vandaag helaas geen resultaat)
- openen met centrale deurvergrendeling bestuurderszijde werkt niet. Sluiten wel.
- rechter spiegel klapt niet meer elektrisch in.
Het Haynes handboek is inmiddels onderweg.
Als jullie tips hebben voor garages waar ik een grote beurt/check kan laten uitvoeren voor een schappelijke prijs hoor ik het graag! Die zou ik nog wel op korte termijn willen laten uitvoeren.
Wellicht tot ziens!
Groet Dennis
Land Rover

MINI’s