Jarenlang (en nog steeds wel) een voorliefde voor aparte voertuigen gehad, voornamelijk Amerikaans georiënteerd. Eerste auto was een Buick Lesabre Convertible uit 1974 met 7,5L V8 waarvan er een kleine 2000 van gemaakt waren. Naast wat Volvo projectjes ook lange tijd een Blazer gehad en nu nog een Dodge B250 5.2 V8 camper. De camper is ook uniek, met alkoof en fabrieksaf camperinrichting.
Maar daarvoor ben ik hier natuurlijk niet! Defenders hebben me altijd al getrokken, en nadat we in het voorjaar een Defender hebben gehuurd in IJsland (die we goed gebruikt hebben én natuurlijk kapot ging) ben ik ook om en staat er nu een Tomb Raider Defender 90 voor de deur. Gelijk overnacht op een naturistencamping op het dak want toevallig paste het reservematras dat ik in de schuur heb er precies in.
Om toch gelijk een vraagje te stellen: blijkbaar had deze uitvoering geen typegoedkeur in Nederland waardoor die nu met een omweg op grijs kenteken staat. Helaas hebben ze hem met alle toeters en bellen gewogen en is dat kleine bakje bijna net zo zwaar als mijn camper: 2250kg. Ik rij nog geen 5000 per jaar dus een V8 (benzine) erin lepelen wordt dan ineens heel verleidelijk (en zou deze versie ook wel passen), maar is het eenvoudig mogelijk het voertuig enigszins te strippen van accessoires en te laten herkeuren voor een paar honderd kilo winst?
Ik ben van plan hem redelijk te gebruiken waar die voor gemaakt is, dus zal hier en daar nog wel eens een event meedoen. Wellicht leer ik zo het wereldje kennen, want het is toch een andere wereld dan die van de USA cars.
Gegroet, Thijs.