Sinds gisteren in het bezit van een Discovery 2 van 2001, kmstand 245.000 volgens NAP dus hij kan hopelijk nog wel even mee. Het is een grijs kenteken die met zijn 17 jaar wel wat opgeknapt moet worden, hoewel er op het onderhoud niet bezuinigd lijkt maar erg smerig van binnen. Toen recentelijk in ons dorp Havelte de LRCH met plm 700 Land Rovers bij elkaar was en we daar een poosje rondgelopen hadden besloten om toch voor een Discovery te gaan, stoer gelijnd. Defender is me te begrotelijk, ik heb ook meerdere Landcruisers in het land bekeken maar die zijn bizar prijzig of er moet voor een vermogen aan gelast worden.
De zittingen zijn eigenlijk versleten dus maar op zoek naar andere stoelen en de hemel laat hier en daar los (iemand goede tip? ik kom nog niet veel tegen op internet)
Even voorstellen
Re: Even voorstellen
welkom en waar zo'n evenement toe kan leiden...
Het mooiste is het hemeltje te demonteren. vervangen kan, maar ook mbv spuitlijm eea weer vastzetten. Je loopt dan wel het risico dat het materiaal loslaat op plekken waar niet opnieuw verlijmd is.
Het mooiste is het hemeltje te demonteren. vervangen kan, maar ook mbv spuitlijm eea weer vastzetten. Je loopt dan wel het risico dat het materiaal loslaat op plekken waar niet opnieuw verlijmd is.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Bedankt, Dat haal ik die er uit en lijm het opnieuw vast.
Zorg wel voor spuitlijm (gewoon een spuitbus) die tot 100 graden gaat, anders hangt het zo weer los. Stof met foam rug is gewoon via internet te koop, de lijm ook.
Vervang gelijk de hele stof want een beetje 'bijlijmen' is een proces dat je kunt blijven doen..... De stoelen zijn prima repareerbaar, vervangen kan maar is niet per sé nodig. Ik vind ze prima zitten. Paar jaar geleden heb ik gewoon bij de dealert nieuw schuim besteld, geen idee of dat nog leverbaar is. De bekleding die ik heb, leer met alcantara iig niet meer.
Vervang gelijk de hele stof want een beetje 'bijlijmen' is een proces dat je kunt blijven doen..... De stoelen zijn prima repareerbaar, vervangen kan maar is niet per sé nodig. Ik vind ze prima zitten. Paar jaar geleden heb ik gewoon bij de dealert nieuw schuim besteld, geen idee of dat nog leverbaar is. De bekleding die ik heb, leer met alcantara iig niet meer.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Ik heb de hemel in onze Disco 2 ook zelf vervangen.
En zoals Edward zegt, goede spuitlijm die een hoge temperatuur aan kan.
De stoffering kan je op internet bestellen.
Ook ik had 2 versleten voorstoelen, daar heb ik kant en klare schuim voor besteld, volgens mij van Exmoor.
Maar ook dat is goed zelf te doen.
Veel succes met je Disco.
En zoals Edward zegt, goede spuitlijm die een hoge temperatuur aan kan.
De stoffering kan je op internet bestellen.
Ook ik had 2 versleten voorstoelen, daar heb ik kant en klare schuim voor besteld, volgens mij van Exmoor.
Maar ook dat is goed zelf te doen.
Veel succes met je Disco.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
Inmiddels ben ik wat verder, ik heb de hemel eruit en de boel schoon gemaakt, ik heb besloten om de boel te gaan laten flocken of gewoon spuiten met een of ander plastic verf. Om weer met stof aan de gang te gaan is me teveel gepriegel en je moet maar weer afwachten hoelang dat blijft zitten.
Exmoor is een goede tip, kende ik nog niet, die zittingen zijn een stuk betaalbaarder dan bij de dealer. Ik zal er 2 laten komen.
Stekeltje schreef:Inmiddels ben ik wat verder, ik heb de hemel eruit en de boel schoon gemaakt, ik heb besloten om de boel te gaan laten flocken of gewoon spuiten met een of ander plastic verf. Om weer met stof aan de gang te gaan is me teveel gepriegel en je moet maar weer afwachten hoelang dat blijft zitten.
Ik heb vijf jaar geleden mijn hemel laten doen, oude inleveren, werd op nieuw beplakt met speciaal stof. Is nu - na vijf jaar dus - nog steeds heel netjes, ik zie nog niks loslaten of doorhangen.

Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Terug naar “Nieuw op het forum”