Beste Land rover eigenaren.
Sinds kort trotse eigenaar van mijn eerste land rover disco 1 tdi 1999.
Prachtige auto, het enige waar ik altijd al over gevallen ben is de iets wat kleine standaard banden.
Ik heb mij voldoende ingelezen in de voor en tegens maar ik ga toch voor de 245/75 r16 met camel cut.
Nu liggen er 235/70 r16 insa turbo rangers onder. Die niet lang geleden nieuw zijn aangeschaft door de vorige eigenaar.
Nu ben ik hard opzoek naar een adres, banden boer of garage die heil ziet in 4x4 banden inruilen. Tot nu toe krijg ik nee te horen of weten ze niet goed wat ze der mee moeten. Mochten jullie iets weten of hier ervaring mee hebben hoor ik het graag!
David
Hee hallo, opzoek naar een 4x4 banden dealer
Re: Hee hallo, opzoek naar een 4x4 banden dealer
De banden op marktplaats etc. zetten, je hebt dan de meeste kans om er nog wat voor te krijgen.
Groet
Ron
Groet
Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Ron63 schreef:De banden op marktplaats etc. zetten, je hebt dan de meeste kans om er nog wat voor te krijgen.
Dat lijkt mij ook ... je kan dan bovendien je nieuwe banden gewoon bij de goedkoopste internet-banden-verkoper bestellen.
Zelfs als je dan je banden goedkoop verkoopt ben je waarschijnlijk al beter uit.
Bedenk dat een banden-dealer niet al teveel (men leze weinig) omzet heeft in de standaard Discovery-banden-maat, hij loopt dus een goede kans nog jaren met jouw oude banden te blijven zitten (vooral omdat bijna iedereen die goedkoop zoekt zijn banden op het internet zoekt).
En bedenk dan INSA Turbo niet direct een top-merk is ... voor hetzelfde geld had die vorige eigenaar Cooper Discoverer AT3 gekocht, en daarmee wel een heel goede band gekozen.
En dan tenslotte: wat moet ik me voorstellen bij 245/75x16 "Camel-cut".
Groeten MarcS
- Erik Peters
Davidvh schreef:Tot nu toe krijg ik nee te horen of weten ze niet goed wat ze der mee moeten.
Landmarcs schreef:En bedenk dan INSA Turbo niet direct een top-merk is
Precies, tweedehands coverbanden, daar is volgens mij niet veel vraag naar.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Davidvh schreef:Tot nu toe krijg ik nee te horen of weten ze niet goed wat ze der mee moeten.Landmarcs schreef:En bedenk dan INSA Turbo niet direct een top-merk is
Precies, tweedehands coverbanden, daar is volgens mij niet veel vraag naar.
Ik wou het niet direct zo expliciet formuleren, maar mij lijkt ook dat de vraag naar banden die al minstens anderhalf leven achter zich hebben beperkt zal zijn.
Daarnaast zou ik zelf eens kijken of 235/85x16 onder een Disco I wil passen (en/of welke aanpassingen nodig zijn).
Met 235/85 heb je meer ruimte onder de assen, en qua looks heb je ± evenveel rubber in de wielkasten.
Bovendien heb je met 235/85x16 in ieder geval een soort standaard-maat.
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”