weer een nieuwe land rover rijder erbij

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
The Puffle

Re: weer een nieuwe land rover rijder erbij

Berichtdoor The Puffle » 19 Jan 2018, 20:15

Das precies de oplossing voor 'mietzen' zoals ze in de Weerribben genoemd worden: als je de keuze hebt, zorg datje in de wind staat. Als er geen wind is, dikke pech, op tijd de lange broek aan, dikke sokken en soms in Zweden om 18.00 uural de tent in ...
Veel plezier in Schotland. Al een route uitgestippeld?

Gr Ger

marcanon

Berichtdoor marcanon » 19 Jan 2018, 21:13

We zijn druk bezig met de highlites te inventariseren en aan de hand daarvan maken we een route, Dus als je nog ideeen hebt graag.
De kinderen zijn dol op Harry Potter dus we hebben al een aantal dingen op de planning staan.

gr `marco
Land Rover Defender 110 X-Tech 2,4d 2009 Fire edition

marcanon

Berichtdoor marcanon » 27 Jan 2018, 13:56

Als een van de zaken in de voorbereiding op de daktent (en vakantie )heb ik via Marktplaats een mooi tweedehands Tempo Roofrack gekocht. Dit staat nu heerlijk op mijn auto. Onder het roofrack zitten 2 LED werklampen gemonteerd. Het zou natuurlijk mooi zijn als deze aangesloten zouden zijn. Ik ben nu dus een beetje aan het kijken wat het meest praktisch is qua aansluiting. De vorige eigenaar had 2 gaten in zijn dak gemaakt en middels een stekker verbinding kon hij zo de lampen aansluiten en als het roofrack van de auto moest dan kon dat ook gemakkelijk losmaken.

Ik heb echter een beetje huiverig voor het boren in mijn tot op heden droge dak.

Hebben jullie andere ideeën (liefst met foto)met betrekking tot het aansluiten en vooral het wegwerken van de kabel.
Mijn Auto is niet voorzien van een snorkel dus daar kan de draad ook niet achter verstopt worden.
Het rack staat niet permanent op de auto dus er dient wel een stekker verbinding oid tussen te zitten zodat niet iedere keer de hele boel losgehaald moet worden..

De bedoeling is om de lampen middels een schakelaar op het dashboard te kunnen bedienen en ze hoeven niet via het grootlicht te lopen van mij.

alvast bedankt voor het mee denken.

Het gaat om een 110 2.4puma uit 2009

marco

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 27 Jan 2018, 15:16

Ik heb deze op het dakzitten (nu een jaartje of 6), het zal bij goede montage minder snel gaan lekken dan de rest van de auto :D

https://shop.landreiziger.nl/waterdicht ... ekker.html
https://shop.landreiziger.nl/waterdicht ... kking.html
https://shop.landreiziger.nl/bus-met-ka ... emale.html

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

marcanon

Berichtdoor marcanon » 27 Jan 2018, 15:39

dat zijn inderdaad dezelfde als dat de vorige eigenaar op zijn dak had zitten. Ik heb de male nog aan de lampen zitten. De female heb ik los meegekregen.
Maar jij hebt dus geen last van lekkag?.
Waar heb je ze geplaatst? Op het schuine deel boven de voorruit of aan de achterzijde van de auto.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Jan 2018, 17:08

Marcanon,

Als ook maar iets vaker als heel soms naar koude gebieden denkt te gaan en/of nog hoopt op elfstedentocht-winters dan zou ik de connectie aan de achterzijde van de auto maken. Ook daar kan de ijsaangroei stevig zijn, maar het is in ieder geval niet zo direct in weer en wind als bovenop het dak.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 27 Jan 2018, 18:12

ik heb hem een cm of 10 achter de sunroof dat is echter op de 130, op de 110 zou ik voor de optie van Marc gaan. Kost wel wat meer kabel maar is dan wel minder vatbaar voor schade etc, indien je zonder roofrek rijd.

Groet Ron

Zal even proberen een foto er bij te zetten, bij de 130 geen probleem van het uitsteken indien ik het rek er af zou halen (wat overigens nooit gebeurt).
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Jan 2018, 00:08

Ron63 schreef:ik heb hem een cm of 10 achter de sunroof dat is echter op de 130, op de 110 zou ik voor de optie van Marc gaan. Kost wel wat meer kabel maar is dan wel minder vatbaar voor schade etc, indien je zonder roofrek rijd.
.... bij de 130 geen probleem van het uitsteken indien ik het rek er af zou halen (wat overigens nooit gebeurt).

Als je weet met hoeveel geweld een plak verijsde sneeuw van het dak kan raggen ... dan rag je zo nu en dan zelf de sneeuw van het dak*.
Na een sneeuw-rijke winter is mijn dak dus ook weer schoon (na een sneeuw-arme winter lijkt het of het dak net zo groen is als de rest van de auto). IJs kan dus makkelijk een aansluiting ruïneren zo verwacht ik, nog afgezien van de indringende werking van ijswater mochten er aangrijp-punten voor binnendringend ijs zijn (dat zie je in ieder geval met het schuim-rubber tussen laadbak en HardTop).

* Ik vond ooit mijn auto terug met een berg ijs ernaast en een gedeukte deur, bij een vrachtwagen was in de bocht een plak ijs losgekomen -- het was daarna nog een heel gedoe met de verzekering want ik had de situatie te eerlijk beschreven ... ijs van onbekende herkomst (dus gewoon van de helling, een dak, rotspartij of van een vliegtuig etc. was gedekt), daarentegen ijs afkomstig van een verder onbekend gebleven vrachtwagen niet ! Na enig zeuren en een verwijzing naar een toen net rondgestuurde reclame-tekst - waarin natuurlijk een rooskleurig plaatje werd geschets - werd de schade zonder no-claim verlies vergoed, onder coulance, en overigens ook zonder financieel verschil want zoveel no-claim dat één schade sowieso "vrij" was.

Anyway: mijn waarschuwingen zijn dus gebaseerd op dit soort van winterse ervaringen.

Groeten MarcS

marcanon

Berichtdoor marcanon » 28 Jan 2018, 08:33

bedankt voor de aanvullingen. De aansluiting achterop lijkt mezelf inderdaad ook een praktischere oplossing.
Nu weer verder met broeden over hoe ik het precies wil aansluiten en hoe (voor mij de eerste keer, haha)

hebben jullie ervaring met deze stekker verbinding. Het feit dat ze wat platter zijn spreekt me wel aan:

https://shop.landreiziger.nl/magcode-powerport.html
https://shop.landreiziger.nl/magcode-powersystem-powerclip.html

groet Marco

Houston

Berichtdoor Houston » 28 Jan 2018, 12:03

marcanon schreef:We zijn druk bezig met de highlites te inventariseren en aan de hand daarvan maken we een route, Dus als je nog ideeen hebt graag.
De kinderen zijn dol op Harry Potter dus we hebben al een aantal dingen op de planning staan.

gr `marco

Dan rij je vast langs dat viaduct (waar ik de naam ff van kwijt ben)
Als je die kant op rijdt, kom je trouwens vast langs Glen Coe. Daar is t mooi! (Ga je kamperen? Dan is Red Squirrel een leuke! Wel druk maar geinig; mooie omgeving, riviertje, bos en een vuurtje naast de tent / auto.)
En even verder dan dat viaduct kun je de ferry naar Skye nemen. Wel van te voren even informeren of er plek genoeg is want door het getij vaart hij niet iedere dag even vaak en op vaste tijden. Wij waren er rond 15u en was de eerstvolgende en laatste afvaart van die dag vol. De volgende dag ging hij pas om 11u. dus bij een boer, een stukje terug, overnacht. Prachtige plek maar vergeven van die rotmugjes!
Wij hebben afgelopen mei o.a. een rondje Skye gedaan en via de brug terug.
Daarna, via de Westkust begonnen en de Northcoast 500 gevolgd, helemaal rond tot Inverness en toen weer de binnenlanden in.
Aan de westkant, ergens bijna bovenin kun je met een 'ferry' naar Handa Island. (ik schrijf 'ferry' want het bleek een rubberboot waar we met zn 10 of 12-en in konden. :D ) De dag dat wij er waren, was t ook nog eens prachtig zomerweer dus een geweldig rondje over t eiland gemaakt. Je moet wel een beetje op tijd zijn om een mooi rondje over t eiland te kunnen doen en bovendien is de parkeerruimte beperkt. Toen ik m in de berm had gezet (tja, het is tenslotte een Land Rover) stond de buurman nl. bovenop de berg te schreeuwen dat dat echt niet kon. Gelukkig was de ferryman zo aardig om zijn eigen Santana aan de kant te zetten, zodat we daar konden staan. En wij waren er voor 10u. 's morgens.
Als je niet de hele 500 miles wil doen, doe dan in ieder geval de Westkust op een paar plekken; ik vond deze echt spectaculair! De Oostkant vond ik niet echt bijzonder. (Wel veel minder midges!)
Verder heb je natuurlijk overal in Schotland prachtige kastelen, distilleerderijen ;) maar de natuur en de weggetjes daar doorheen zijn geweldig.
Voor je kinderen (maar jezelf ook wel) is het centrum van/bij het Bannockburn battlefield geweldig! Erg leuk gedaan en enthousiaste mensen! Stirling met het kasteel is daar vlakbij en het Wallacemonument.
Ga je trouwens via Ijmuiden - Newcastle? Rij dan langs / over Hadrians Wall! Je hebt er meerdere centra van/met opgravingen enz.

Schotland is prachtig, we hebben lang niet alles gezien en ik ga zeker nog eens terug!

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Terug naar “Nieuw op het forum”