Hallo allemaal,
Ik ben John 47 jaar ben getrouwd en heb 2 kinder 15/13 jaar en een bouvier.
We hebben afgelopen jaar een een oude speedboot gekocht en er een lpg installatie ingebouwd waar we regelmatig mee op stap gaan.
Momenteel rijden we een oude mondeo 2.0 tdci uit 2006 met 3330.000 km op de teller.
Altijd zelf onderhouden die de boot en of caravan makkelijk kan trekken .(nadeel lage zit en voorwielaandrijving)
Nu zijn we op zoek naar een auto met hoge zit het liefst 4x4 omdat dit perfect zou zijn om onze boot uit het water te halen.
We willen dit jaar naar Kroatie gaan met de boot op de trailer.
We hebben dus een goede betrouwbare boot/caravan trekker nodig.
Afgelopen weken hebben we met zijn allen naar diverse auto's gekeken Hyundai SantaFe,Tuscon,Mazda Tribute.
Deze auto's hebben we allemaal uitgetest omdat ze wat betrouwbaarheid heel goed uit de bus komen.
Bij de tribute viel tijdens de proefrit de cardanas er onderuit.
Dus daar waren we niet van onder de indruk!
Maar bij al deze auto's zaten onze kinderen niet gemakkelijk achter in de auto en het WOW effect was niet aanwezig.
Gisteren zijn we voor het eerst naar een oudere Landrover Freelander 2003 2.5 v6 gaan kijken.
Wij hadden eigenlijk allemaal zoiets van WOW wat een mooie auto!
Wij zijn helemaal verkocht door zijn stoere uiterlijk.
Nou ben ik ook benieuwd naar de techniek van de Freelander 2.5 v6
Ik weet inmiddels dat de 2.5 v6 uit de Rover komt en de automaat van BMW is.
De auto waar me gisteren naar hebben gekeken kwamen we wat kleine dingen tegen die bij Landrover best wel duur kunnen zijn
Schakekelaar electrische ramen was kapot
Deze auto loopt momenteel onregelmatig stationair
Maar wat een lekker geluid zit er in die motor.
Kan iemand me tips geven waar ik op moet letten?
Met vriendelijke groet,
John
Landrover freelander 2.5 v6 166.000km 2003
-
Roger B.
Re: Landrover freelander 2.5 v6 166.000km 2003
over het algemeens zijn onderdelen voor Land Rover niet zo duur als men denkt, zeker niet als je het in engeland besteld.
DE FL V6 is niet heel breed gezaaid, maar ik begreep dat ze welliswaar beter zijn dan de 1,8 liter, maar ook wel vaker met koppakkingproblemen zitten. wil je bewust een benzine? de Freelander Td4 met BMW diesel is wel redelijk betrouwbaar.
Daarnaast moet je bij alle FL1 opletten met de 4WD, in de cardanas naar achteren zit een visco-differentieel, die willen nog weleens vast gaan zitten, en als er dan mee doorgereden wordt kan dat schade aan achterdiff en/of IRD (aftakking naar achter in de versnellingsbak) veroorzaken.
DE FL V6 is niet heel breed gezaaid, maar ik begreep dat ze welliswaar beter zijn dan de 1,8 liter, maar ook wel vaker met koppakkingproblemen zitten. wil je bewust een benzine? de Freelander Td4 met BMW diesel is wel redelijk betrouwbaar.
Daarnaast moet je bij alle FL1 opletten met de 4WD, in de cardanas naar achteren zit een visco-differentieel, die willen nog weleens vast gaan zitten, en als er dan mee doorgereden wordt kan dat schade aan achterdiff en/of IRD (aftakking naar achter in de versnellingsbak) veroorzaken.
gone
- Erik Peters
Ik meen ook eens iets gelezen te hebben over 'butterfly valves' in het inlaatspruitstuk, die defect zouden kunnen gaan bij de V6.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Ik meen ook eens iets gelezen te hebben over 'butterfly valves' in het inlaatspruitstuk, die defect zouden kunnen gaan bij de V6.
Vervangen van de distributie is ook iets om eens na te lezen, ik meen dat ook dit tot de minder onderhoudsvriendelijke zaken behoorde.
Verder is de V6 ook niet erg zuinig. Daar tegenover staat dan weer een gemiddeld vriendelijke 2º hands prijs.
De door velen geprezen diesel is zowel in aanschaf als in de belastingen weer een grotere aanslag op de portemonnaie.
Groeten MarcS
Naast de Discovery's hebben we nu de tweede Freelander Td4.
De eerste was een geschakelde en nu een automaat.
Ik kan niet spreken over de V6, maar de diesels zijn allebei enorm betrouwbaar gebleken. De eerste is alleen vervangen omdat deze bij 250K een total-loss-schade kreeg, anders reden we er nu nog in rond. De tweede hebben we nu ook alweer een paar jaar. Diesel er in en rijden maar.
Enige probleem wat ik ken waar de Freelander om bekend staat is het achterraam-mechanisme. Wij hebben deze al meerdere keren kapot gehad, en je moet de achterdeur bij vorst niet open maken. Wie dat systeem bedacht heeft?? Het mechanisme is dan wel weer gemakkelijk tweedehands te krijgen en er vrij gemakkelijk in te zetten.
Een raamschakelaar kost iets van 20 pond, dus dat valt wel mee.
De eerste was een geschakelde en nu een automaat.
Ik kan niet spreken over de V6, maar de diesels zijn allebei enorm betrouwbaar gebleken. De eerste is alleen vervangen omdat deze bij 250K een total-loss-schade kreeg, anders reden we er nu nog in rond. De tweede hebben we nu ook alweer een paar jaar. Diesel er in en rijden maar.
Enige probleem wat ik ken waar de Freelander om bekend staat is het achterraam-mechanisme. Wij hebben deze al meerdere keren kapot gehad, en je moet de achterdeur bij vorst niet open maken. Wie dat systeem bedacht heeft?? Het mechanisme is dan wel weer gemakkelijk tweedehands te krijgen en er vrij gemakkelijk in te zetten.
Een raamschakelaar kost iets van 20 pond, dus dat valt wel mee.
groeten Erik
Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
Terug naar “Nieuw op het forum”