MarkBrummel schreef:Is het mogelijk om aan een 110 op benzine te komen? Los van de verantwoordelijkheid over de veligheid van mijn kinderen?
Op internet kan ik bijna niks vinden, allemaal diesel. Ik had gehoopt hier wat kennis op te doen.
Het is een kwestie van gewoon eentje kopen.
De eerste jaren van de 110 zijn ze ook geleverd met een 2,5 L petrol (en ik meen zelfs kort nog met de 2,25 petrol), en nog wat langer met een V8.
Veel van de oude 4 cylinder petrol auto's zijn omgebouwd naar een zuiniger diesel. Terug-ombouwen kan dus ook, en van 2,5 diesel naar 2,5 petrol is tamelijk recht-toe-recht-aan.
Veel benzine-mensen zijn blij met de V8, ik vind de 2,5 petrol eigenlijk passender. Het was in z'n tijd een heel potent motortje, cijfermatig is het een heel stuk capabeler als de 2,25 en de 2,5 N/A diesel, en de viercilinder petrol is ook nog eens aangenaam stil. (Zet er wel een 123-ignition of vergelijkbare moderne ontsteking op - niet alleen electronische puntjes, maar een complete electronische ontsteking, dan gaat ie nog veel mooier rond lopen.)
Verder is het vooral de vraag hoeveel je zelf wilt doen en hoeveel je wilt uitgeven (is dat beide bescheiden, kijk dan beter naar een goedkoop busje).
Heb je een (heel) ruim budget dan kan je er ook eentje naar wens laten herbouwen, eentje die maximaal aan je wensen voldoet en nog heel lang mee kan.
Groeten MarcS