Nieuw

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
one-ten.nl

Re: Nieuw

Berichtdoor one-ten.nl » 16 Dec 2017, 09:33

Wil je ook kwijt hoeveel dit je in totaal kost?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Dec 2017, 10:57

one-ten.nl schreef:Wil je ook kwijt hoeveel dit je in totaal kost?

Tja, Jaap is al zo'n twee weken z'n wonden aan het likken (of heel hard an het sparen, of een spoedcursus belastingrecht aan het volgen), hij is sinds eind november niet meer op het forum teruggeweest (voordien was hij er ook niet).

Wellicht kan je hem via de LR-club Terschelling benaderen?

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Dec 2017, 11:32

Dat kost minimaal de Bpm alsnog aftikken met als meetpunt de datum waarop de wagen op naam gekomen is. Daarnaast de ontdoken Mrb aftikken en omdat het een misdrijf is een boete. En je hebt een strafblad.........

Maar verder wordt je gewoon keihard afgezeken als je mensen probeert te waarschuwen want er bij rechtbank.nl oid is er geen uitspraak.... :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Dec 2017, 12:16

wellicht heeft Jaap inmiddels zijn 130 verkocht om de belastingdienst te betalen :roll: :roll:
gone

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 16 Dec 2017, 15:51

Geloof dat er indertijd niemand is afgezeken, er is meer een hele discussie ontstaan over de regelgeving. Het huif verhaal, de afzetbak en nog meer van dat soort dingen.
Volgens mij heeft er zelfs iemand aanpassingen gedaan indertijd aan de huif of de bak, en heeft iemand LR hier over aangeschreven.

Dus afzeiken en afwimpelen zijn mijn inziens grote woorden.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Dec 2017, 17:17

nou, Edward heeft hier en op FB vaak zat gezegd dat je nat gaat als je een totaalcontrolle rijdt wanneer je auto ook maar nét ff niet aan de inrichtingseis voldoet, en daarbij is ie meermaals bestempeld als overdrijver, zo'n controlle komt nooit voor en moest niet zo overdrijven want als je daar gecontrolleerd werd mocht je het aanpassen en dat soort reacties................nu reageert ie zelf ook zelden tactisch en gematigd natuurlijk.............. :roll: :lol: :mrgreen:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Dec 2017, 17:26

Tactisch en gematigd reageren hoeft van mij niemand. Zal me ook echt heulemaal niks aantrekken van wat een ander zegt. Maar het is wel bijzonder dat het hele verhaal tijden lang als onzin is verkocht, dat "mensen al jaren zo reden zonder problemen" etc, etc.

Heb het hele gebeuren nu een aantal keer aan de hand gehad met klanten die mij een interieur hebben laten maken en zelfs 1 eikel die mij wou laten opdraaien voor de "verkeerde" inrichting terwijl hij die zelf zo besteld had en ik in zowel de offerte, de opdrachtbevestiging als de factuur de tekst had opgenomen dat een en ander niet aan de inrichtingseisen voldeed......

Ook Paul die nu ineens benieuwd naar de kosten van de overtreding heeft vaker geroepen dat er nergens een uitspraak lag van de rechtbank en dat er dus niemand naar de rechter was gestapt........ Iedere ondernemer zal een kosten/baten analyse doen op zo'n rechtsgang en iedere belastingadviseur en belastingrecht advocaat zal je vertellen dat dat kansloos is.........

Kan me er verder niet druk om maken maar ben wel opgehouden om te waarschuwen. Überhaupt is het forum voor mij niet meer wat het was. Af en toe wordt ik nog eens gebeld door mensen die mijn naam gevonden hebben via Goegel na wat zoeken op het onderwerp en die sta ik ook gewoon vriendelijk te woord..... :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Dec 2017, 17:58

Edward, je hebt gewoon gelijk, dwz op alle punten behalve eentje: Als mensen je wijze woorden bagatelliseren met de opmerking dat het zo'n vaart niet zal lopen etc. .... dan lees ik dat niet als afzeiken, maar meer als eigenwijs/zelfbevestigend gezever (of gezeik)*.
Ik zie niet zoveel 130-en van nabij, maar als ik ze zie dan zijn er niet zelden punten van twijfel. Hetzij een heel mooi huifje, prachtige in alu gemaakt -- maar geen 130 hoog en geen "container", of een vast imperiaal boven een "textiele" huif -- daaronder ook geen 130 hoog , of dus de container-punten maar verder niet afneembaar want de laadbak gewoon "vast".

Aan de andere kant: Ik heb zolang ik auto rijd slechts een keer een controle gehad en die ene keer is er niet naar de grijs-kenteken-kenmerken gekeken (misschien omdat er aan de 110 HardTop evident weinig eer te behalen viel, misschien omdat er helemaal geen belastingmannen bij waren - de agenten waren overduidelijk in opleiding).

Maar goed: maak het sommetje en zet daarna je geld om in een staatslot: Ook daar is de kans klein, maar het verlies ook, dit laatste in tegenstelling tot een BPM & MRB naheffing + boete.   Wil je toch eigenwijs zijn, zorg dan dat je de auto in een roulerend systeem met een zekere regelmaat overschrijft (doe dat dan wel zo dat het niet al te evident een truukje is), dat scheelt dan in het aantal navorderings-jaren.
En wat betreft dat laatste: hoe lang mogen ze terug gaan? Bij een inkomsten-aangifte mogen ze een nieuw feit toch slechts tot 5 jaar terug meenemen ... of vergis ik me? Hoe het zit met verzwegen (buitenlands) vermogen weet ik even niet omdat ik dat niet heb.

* Dat eigenwijs zelfbevestigend gezever zie je wel meer:  
      Lieden die met een vraag komen, en dan nog tijdens de antwoord-ronde blijkt dat ze helemaal geen vraag hebben, maar meer hopen op een bevestiging van hun vooringenomen plannen, passen de antwoorden dan niet op de plannen dan komt de aap snel uit de mouw. Meestal zie je dan ook verder geen terugmeldingen over het succes ondanks de adviezen, of van het tegenvallen en dus de juistheid van de adviezen (waarschijnlijk omdat het meestal het laatste is).

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 16 Dec 2017, 19:27

Roger B. schreef:nou, Edward heeft hier en op FB vaak zat gezegd dat je nat gaat als je een totaalcontrolle rijdt wanneer je auto ook maar nét ff niet aan de inrichtingseis voldoet
Nou, niet alleen als je in zo'n controle rijdt, maar een eind ervoor afslaat, omdat je daar bij een boer moet zijn (als veearts), dan komen de belastingmannen gewoon later bij jouw thuis langs om e.e.a. eens goed onder de loep te nemen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Dec 2017, 20:09

Erik Peters schreef:
Roger B. schreef:nou, Edward heeft hier en op FB vaak zat gezegd dat je nat gaat als je een totaalcontrole rijdt wanneer je auto ook maar nét ff niet aan de inrichtingseis voldoet
Nou, niet alleen als je in zo'n controle rijdt, maar een eind ervoor afslaat, omdat je daar bij een boer moet zijn (als veearts), dan komen de belastingmannen gewoon later bij jouw thuis langs om e.e.a. eens goed onder de loep te nemen.

Dat zou ik ook doen als ik belastingman was.   :ugeek:

Ik kreeg ooit ook een belastingman aan de deur, en dat was niet vanwege een totaal-controle maar gewoon omdat ik een vraag had over de toen net weer vrijgegeven mogelijkheid van een extra raam rechts.   De belastingman was uiterst welwillend, maar wilde vooral de auto even nameten ... maar moest daarvoor wel even een duimstok bij mij lenen -- voor een 110 HardTop heb je die duimstok nauwelijks nodig, zelfs zonder timmermans-oog zie je eigenlijk al dat ie ruim aan de minimum-maten voldoet.   En wat betreft het extra raam rechts was ongeveer alles goed.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”