Nieuw

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Nieuw

Berichtdoor Landmarcs » 17 Dec 2017, 18:38

one-ten.nl schreef:Het grootste deel van de 130's die wij in onderhoud hebben heeft geen broodtrommel, als ik de mensen er op wijs geloven ze me gewoon niet.. Ik heb de auto toch zo gekocht? Veelal bij de dealer. Ook al wijs ik de mensen er op dat dat niets uitmaakt en dat ze zelf verantwoordelijk zijn, ik heb nog nooit iemand kunnen overtuigen de auto aan te passen. Ik wijs de mensen er tegenwoordig alleen de eerste keer er nog maar op. Want sommige klanten denken dat ik ze bang wil maken om ze een aanpassing te kunnen verkopen. ....

Tja, het sommetje is zo gemaakt. De broodtrommel is goedkoper, maar ook een lelijk ding.
In principe is een beugel of een opstap-plakje (aan een verticaal neergeklapte klep) over de volle breedte al genoeg.
Ieder obstakel aan de voorkant van de laadbak maakt de laadbak voor de belastingen korter, dat moet dan ook aan de achterkant gelden.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Dec 2017, 19:12

Landmarcs schreef:
one-ten.nl schreef:Het grootste deel van de 130's die wij in onderhoud hebben heeft geen broodtrommel, als ik de mensen er op wijs geloven ze me gewoon niet.. Ik heb de auto toch zo gekocht? Veelal bij de dealer. Ook al wijs ik de mensen er op dat dat niets uitmaakt en dat ze zelf verantwoordelijk zijn, ik heb nog nooit iemand kunnen overtuigen de auto aan te passen. Ik wijs de mensen er tegenwoordig alleen de eerste keer er nog maar op. Want sommige klanten denken dat ik ze bang wil maken om ze een aanpassing te kunnen verkopen. ....

Tja, het sommetje is zo gemaakt. De broodtrommel is goedkoper, maar ook een lelijk ding.
In principe is een beugel of een opstap-plakje (aan een verticaal neergeklapte klep) over de volle breedte al genoeg.
Ieder obstakel aan de voorkant van de laadbak maakt de laadbak voor de belastingen korter, dat moet dan ook aan de achterkant gelden.

Groeten MarcS

Nope. De goedkeuring met de broodtrommel en niet met een beugel of wat dan ook. Officieel voldoet de trommel niet eens want de beperking moet over de volledige breedte van de laadbak zijn en dus mag ook het reservewiel niet op de oude plek staan. Dat dat wel zo is goedgekeurd geeft de willekeur van de overheid aan.

Ik heb een stukje uit te trommel gezaagd en omgekeerd terug gelast waardoor er een opstapje ontstaat om makkelijk (minder moeilijk) in de bak te klimmen. Daar heb ik zelfs commentaar op gehad toen ik met een andere Def ter keuring aanbood bij de Rdw :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Dec 2017, 19:27

Ik geloof dat ik heel blij ben dat ik geen 130 heb ... ik zou me permanent ergeren aan de achterlijke toestanden.
Misschien zou ik ter vermindering van de ergernis de laadbak inkorten tot de brood-trommel-laad-lengte.

Of van "arremoede" de auto ombouwen tot camper. Is de auto niet te nieuw dan is het restant BPM behapbaar.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Dec 2017, 19:46

Landmarcs schreef:Ik geloof dat ik heel blij ben dat ik geen 130 heb ... ik zou me permanent ergeren aan de achterlijke toestanden.
Misschien zou ik ter vermindering van de ergernis de laadbak inkorten tot de brood-trommel-laad-lengte.

Of van "arremoede" de auto ombouwen tot camper. Is de auto niet te nieuw dan is het restant BPM behapbaar.

Groeten MarcS

Mmmhhh, ook dan ben je permanent vogelvrij met domme regels als maximaal 3 dagen op de openbare weg parkeren etc. :shock: :shock:

Maar het was voor mij idd één van de redenen afscheid te nemen van de 130. Teveel gezeur naar m'n zin.Als ik er nou superhobby in had maar het ding stond ook vooral stil en de Disco deed al het werk.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Dec 2017, 20:15

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Ik geloof dat ik heel blij ben dat ik geen 130 heb ... ik zou me permanent ergeren aan de achterlijke toestanden.

Mmmhhh, ook dan ben je permanent vogelvrij met domme regels als maximaal 3 dagen op de openbare weg parkeren etc. :shock: :shock:

Maar het was voor mij idd één van de redenen afscheid te nemen van de 130. Teveel gezeur naar m'n zin.Als ik er nou superhobby in had maar het ding stond ook vooral stil en de Disco deed al het werk.......

Vooralsnog wordt er hier niet zo strak de hand gehouden aan dit soort van malle aanvullende APV-regeltjes. Een caravan die weken op de stoep staat, die kan uiteindelijk rekenen op een "huisbezoekje", maar verder is men hier redelijk rekkelijk.

Bovendien vraag ik me af hoe de BOA's de handhaving aanpakken: Een grote witte doos, of een grote(re) bestelwagen met allerlei ruitjes etc ziet er van buiten ook echt als camper uit, die zal de aandacht wel trekken, maar iets "buitengewoons" als een LandRover die er vooral als een LandRover uit ziet loopt denkelijk wel los. Aan de andere kant van het "spectrum" heb je de moderne VW-campers, keurig neutraal metalic grijs en je moet echt weten dat het een camper betreft en niet een gewoon busje.

Anyway, ik vond een 130 te lang (en tegelijk te kort, dwz om in te slapen - toentertijd was de camper-uitspraak nog toekomstmuziek).
En daarbij vond ik de 130 ook te duur voor wat je aan extra ellende kreeg.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”