Heyyyy landrover-liefhebbers
Twee maanden geleden hebben we (Maartje & Erwin) een Discovery 2 Td5 gekocht, met 212.000km op de teller, paar opties en automaat, 2002. En wat is het verhaal? Ik ben een motorrijder in hart & nieren... ik heb van mijn passie zelfs mijn beroep gemaakt. We hebben sinds 2 jaar een hotel in Sauerland. Sneller als verwacht, loopt onze zaak als een tierelier. Als gevolg dat ik mijn motoruitstappen echt moet plannen (trek graag door heel Europa en het liefst op onmogelijke weggetjes en plaatsen. Maartje rijdt zelf ook motor, doch onze tochten doen we zelden meer samen.
Ondanks dat we al de hele dag samenwerken, 7/7.... wilden we graag in onze vrije tijd meer samen dingen ondernemen. En motorrijden zul je dan zeggen? Ik ben een sportieve toerrijder, het hele jaar door en kan amper genoeg krijgen, bijgevolg dan ook lange ritten uitzet en voor alle omstandigheden en net dan past Maartje toch
Als we ons hartje laten volgen, uiteraard een Defender, altijd en overal valt ons zo'n 4x4 ons op. Mijn broer rijdt al geruime tijd met een Defender 110, ook af en toe mee geweest naar een offroad-event, enz..Al snel ben je dan verkocht. Mijn huidig budget laat echter geen Defender toe om er bij te nemen. Voor elk probleem is er een oplossing (zei een bekende Nederlander) Zoektocht gestart op internetsite, fora, marktplaatsen en vooral goed rond gekeken... Landcruiser kan mij charmeren, Porsche Cayenne is zelfs in beeld geweest, een Jimny, een Niva, noem het op en we hebben het door genomen. Vaak kwamen we terug uit bij de Discovery, die voor ons een goed compromis leek voor al onze wensen. Knoop door gehakt en op zoek gegaan op het Duitse Mobile.... We hebben ondertussen een paar duizend kilometers er mee gereden, heerlijk... genieten..... en toch net wel een andere rij-evaring als met mijn Volvo's
Tot slot...nog een compliment voor deze site, heb er al flink in zitten te lezen...boeiende en leerrijke stukjes
Hartelijke groetekes
Erwin & Maartje
en dan het filmke... https://photos.google.com/photo/AF1QipMtvLitbhiK5iM2zlDU25uXhvrlq3_NtJjDcPo9