Hallo allemaal,
Even voorstellen; mijn naam is Marcel Hogt, ik ben 64 jaar en woon in Enschede.
In 1978 kocht ik een nieuwe Lada Niva en ik ben sindsdien enthousiast gebleven voor alles wat met de 4x4-techniek en het off-road-rijden te maken heeft.
Mijn laatste 4x4 was een prachtige, rode Jeep Wrangler TJ, waarmee we regelmatig de skipistes beklommen in de Franse Alpen.
Maar helaas.... vanwege mijn pré-pensioen moest ik drie jaar geleden die "dure" Jeep inruilen voor een veel economischer keuze, een Renault Kangoo.
Mijn zoon Dirk, bewust van mijn 4x4-loze lijden, stelde onlangs voor, om een soort "vader/zoon-project" op te starten... en omdat een Land Rover nog altijd ergens op mijn bucketlist stond, besloten we uit te kijken naar een Series IIa, of een Series III, maar dan wel een '88
Inmiddels is een LaRo '88 diesel, bj '71 aangeschaft en hebben we een start gemaakt met het herstellen en upgraden van dit 4x4-icoon.
Wellicht hebben we nog een keer jullie hulp nodig, hier op dit LRCH-forum....
vader/zoon project
-
Waterrover
- Beheerder
Re: vader/zoon project
Welkom op dit gremium! Fijn om alsnog je dromen waar te kunnen maken, en te genieten van al die extra tijd om te kunnen sleutelen. Heb je ook nog lange reizen in gedachten, of is een rondje om de kerk meer de bedoeling? Kijk ook nog even op de kennisbank, daar heb je al veel info, en anders vragen staat vrij!
Chris
Chris
Welkom! Veel te weinig actieve Series rijders hier. Al dat gelul over Defenders
Vragen over techniek of zoektocht naar onderdelen? Roepen!
Veel plezier met je nieuwe ouwe Mecanodoos! Ze zijn zo leuk!
Heb de mijne nu 15 jaar en heb er nog geen meter mee gereden

Vragen over techniek of zoektocht naar onderdelen? Roepen!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Welkom! Veel te weinig actieve Series rijders hier. Al dat gelul over Defenders![]()
Ik hoop dat het voor Marcel geen 15 jaar duurt
Misschien ... is dat rijden een van de redenen dat anderen een Defender kozen (die rijd nl meestal wel .. althans de mijne wel .. misschien moet ik het afkloppen maar ze hebben me in bijna 18 jaar nog niet serieus laten stilstaan anders dan die momenten dat ik op de rem trap - uitgezonderd natuurlijk die ene keer waarbij ie op z'n gepoetste kant eindigde, maar daar was een externe oorzaak in het spel).
O ja, lang niet iedereen weet dat een Lada Niva net als de Defender permanent 4x4 heeft.
Groeten MarcS
- Marcel 4x4
Stilstaan? Nee hoor, Edward, die LaRo is voor ons niet alleen om aan te sleutelen.. hij is nu rijdend en dat willen we graag zo houden.
We hebben inmiddels wel een "to-do-lijst" opgemaakt en die groeit nog bijna dagelijks, maar we gaan er gezellig samen aan klussen.
Alle oliën zijn nu vernieuwd, het chassis is in-/uit-wendig behandeld, de 4WD-bediening is gerepareerd... maar er rest nog genoeg!
Ik roep al 30 jaar: "koop nooit een Land Rover" maar nu moet ik toch bekennen, dat de eenvoud van de techniek de LaRo erg charmant maakt.
Voorlopig genieten we ervan.
We hebben inmiddels wel een "to-do-lijst" opgemaakt en die groeit nog bijna dagelijks, maar we gaan er gezellig samen aan klussen.
Alle oliën zijn nu vernieuwd, het chassis is in-/uit-wendig behandeld, de 4WD-bediening is gerepareerd... maar er rest nog genoeg!
Ik roep al 30 jaar: "koop nooit een Land Rover" maar nu moet ik toch bekennen, dat de eenvoud van de techniek de LaRo erg charmant maakt.
Voorlopig genieten we ervan.
-
Roger B.
die van Edward is niet defect..... die van Edward is gewoon 15 jaar gelee uit elkaar gehaald en staat nog niet in elkaar 
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”