Nieuw Lid

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
LudoBourquin

Nieuw Lid

Berichtdoor LudoBourquin » 28 Okt 2017, 20:44

Hallo,

Ik ben Ludo. sinds een een paar jaar ben ik aan het 4x4 (als er een 4x4 dag in de buurt is) Ooit (lang lang geleden) ben ik begonnen met een suzuki. Maar nu heb ik het echte werk een series 3 109 ex leger. Momenteel ben ik bezig met het opknappen voor de keuring van as dinsdag.

De remmen, nieuwe injectoren, alle verlichting rondom vervangen en pas geleden de ruitensproeiers vervangen (erg leuke klus).
Foto's zijn bijgevoegd!

Momenteel heb ik als banden voor op de weg 7.50r16 nu is mijn vraag is het mogelijk om grotere/bredere banden onder m'n series te doen.
Nu weet ik dat 235/32 r16 passen maar is iets zoals op de eerste foto ook mogelijk?

groeten Ludo
Bijlagen
Landrover voorbeeld banden.jpg
voorbeeld banden
Landrover2.jpg
Met de modder banden
Landrover1.jpg
hoe die nu is
Pure awesomeness is the aim of the game

Erik Peters

Re: Nieuw Lid

Berichtdoor Erik Peters » 28 Okt 2017, 21:14

Waarschijnlijk rijdt de 109 op de bovenste foto op 9.00 R 16 banden (zoiets). De maat 235/85 R16 komt redelijk overeen met de originele 7.50 R 16 banden (alhoewel ze iets breder zijn dan de 7.50 R 16).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

LudoBourquin

Berichtdoor LudoBourquin » 28 Okt 2017, 21:27

Beste Erik bedankt!

Is het verstandig om er 900r16 onder te doen of zeg je doe maar niet :lol: :lol:
Moet ik dan ook andere/bredere velgen kopen of zouden die op de 5.5j (dacht ik) die ik nu heb passen?

groeten Ludo

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 28 Okt 2017, 21:42

Hallo Ludo,

De 109 op de bovenste foto ziet eruit als de 1 tons uitvoering. Die had (alles even uit mijn hoofd) standaard de 9.00 banden en daarvoor had landrover de hele aandrijflijn aangepast. De eind overbrenging, assen (en diffs), velgen en ook het chassis heeft andere ophangpunten voor de bladveren.

Of je daar aan wilt beginnen, zul je zelf moeten overwegen, persoonlijk zou ik dan eerder uitkijken naar een 100 FC ...

succes, Fenna
Afbeelding

LudoBourquin

Berichtdoor LudoBourquin » 28 Okt 2017, 21:45

Hallo fenna,

Dat was ik niet van plan ik dacht dat de one ton een andere naam voor een 109 was.
Dan worden het de 235/35r16!

Bedankt!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Okt 2017, 22:10

LudoBourquin schreef:Dat was ik niet van plan ik dacht dat de one ton een andere naam voor een 109 was.
Dan worden het de 235/35r16!

Dag Ludo,

Je bedoelt 235/85R16.
Die 235/85 is "op papier" iets te breed voor 5.5 brede velgen maar er rijden hele volksstammen met deze combinatie rond.
De extra breedte zal op de iets te smalle velgen wellicht iets minder strak sturen, maar een Series is sowieso geen snelheidsmonster en ook al niet het toppunt van een strakke stuurinrichting.
Mooie 7.5x16 zijn zo gek nog niet, eigenlijk heel passend onder een Series, maar de keuze in deze maat is inmiddels ver van reuze.
In 235/85R16 heb je heel nette AT banden die beter zijn als wat er ooit onder de Series geleverd werd, en waarschijnlijk ook nog goedkoper.

Groeten MarcS

PS Vergeet niet dat hoe groter de "footprint" hoe zwaarder het gaat sturen, en zonder power-steering betekent dat dus gratis body-building.

LudoBourquin

Berichtdoor LudoBourquin » 29 Okt 2017, 21:32

Bedankt marcs,

Mijn oog is gevallen op de cooper stt maxx.
In eerste instantie dacht ik aan bf all terrain maar vind op het interweb hele goede verhalen over coopers.
Dus die maar eens proberen!

Groeten Ludo

Terug naar “Nieuw op het forum”