Eerste berichten want eindelijk een Defender

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
MBC

Eerste berichten want eindelijk een Defender

Berichtdoor MBC » 27 Sep 2017, 23:53

Bijna 45 en eindelijk n Defender. Na heel veel lezen hier, dank voor de nuttige en vermakelijke conversaties, de deal gesloten.
Ik heb iets met slechte Engelse auto s en rij dus al 20 jaar in een echte mini, waarvan zelfs een jaar of 4 als hoofd auto.
Sinds het overlijden van m'n op pa in 2006 zijn 2000 td5 disco gaan gebruiken. Vooral vakantie en lange afstanden want in de stad in m'n mini veel handiger.
Inmiddels is ie 17:jaar oud en zag ik dus na een garage bezoek de 110 staan. Weinig km en lekker standaard. Hoewel met slechts 196000 goed onderhouden km de D2 nog wel ff mee zou kunnen en zakelijk erg leuk was, ben ik al jaren bewonderaar van het icoon. Een geel kenteken 110 2.2 is best zeldzaam...dus ja gezegd. Spaarvarken is heel boos nu. Toch denk ik deze wel weer 10 jaar te houden.

Hopelijk komt m'n ,D2 ook goed terecht want beetje pijn doet het wel. Maar met die idiote mrb is houden geen optie.

Misschien post ik wel eens wat vragen, maar voorlopig lees ik lekker verder

Bedankt vast voor al jullie typewerk
110 2.2d

Landmarcs

Re: Eerste berichten want eindelijk een Defender

Berichtdoor Landmarcs » 28 Sep 2017, 09:19

Dag MBC,

Gefeliciteerd met je Defender. Je bent niet gauw te oud om aan een Defender te beginnen (een goede vriend kocht zijn eerste toe hij net 70 was, hij heeft er 13 jaar plezier van gehad, en de Defender leeft verder).
Ik denk zelfs dat je met 45 jaar aardig in de buurt van de gemiddelde Defender-start-leeftijd zit (maar dat is slechts een "un-educated guess").

En verder qua leeftijden: Je nieuwe aanwinst moet makkelijk langer mee kunnen als die 10 jaar waar je nu op hoopt.
De Defender is constructief niks beter als je "oude" Disco 2, op punten kan je zelfs afdingen op de Defender, maar het is voor het overgrote deel recht-toe recht-aan, dus is onderhoud en/of herstel vaak wel zo eenvoudig.

Groeten MarcS

MBC

Berichtdoor MBC » 08 Okt 2017, 22:09

https://photos.app.goo.gl/zuN8QyXqdQd1jOcc2

m'n echte stadsauto...

en de oude D2. toch vanaf 2003 met veel plezier bereden.
https://photos.app.goo.gl/fxT9AK5PhPANum342
110 2.2d

atilgen

Berichtdoor atilgen » 09 Okt 2017, 21:35

Beste MBC,

Welkom op het forum.
Veel plezier met je 110.
Ook wij hebben een aantal jaren in een D2 gereden. Naast deze D2 hadden we nog een Fl2.
Afgelopen mei, beiden auto's ingeruild voor een Defender 130 en een Mini (maar dan wel een moderne versie).
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

Terug naar “Nieuw op het forum”