Hallo allemaal!
Ook ik ben sinds vandaag lid van het LRCH forum. Ik ben Lisa, 25 jaar, woon vlakbij Utrecht en heb inmiddels alweer een jaar mijn rode Land Rover Defender 110 'Sjakie' uit 1998. Ik ben er nog steeds superblij mee en gebruik hem zowel privé als zakelijk. Wat betreft het onderhouden van Sjakie ben ik echt een beginner, maar ik wil heel graag zelf meer gaan doen qua onderhoud, beurten etc. Vooral met het zicht op mijn road trip die ik ga maken in het voorjaar, alleen met de auto en daktent erbovenop, door Scandinavië. Wel handig als ik dan zelf wat van de auto weet. Dus alle tips zijn welkom!
Groetjes Lisa
Nieuw op het forum!
Re: Nieuw op het forum!
Er worden her en der diverse sleutelcursussen aangeboden. Anders gewoon een keer met iemand die het vaker doet beginnen met alles vloeistofpeilen te controleren, leren waar te checken voor beginnende speling etc.
Kijk ook eens op internet om überhaupt alle onderdelen te kunnen benoemen en de techniek te begrijpen. Youtube staat vol met instructiefilms en uitleg. Helaas staat daar ook weer voldoende bullshit tussen dus het blijft zaak om een monteur of instructeur te kennen die het kaf van het koren kan scheiden voor je
Verder vind ik een 4x4 cursus een aanrader. Leert je zoveel over de auto en de techniek. Vooral het gebruik ervan, want onderhoud is belangrijk maar als je het door verkeerd gebruik sloopt moet je alsnog repareren. Ik vind Camel Events van Richard Vonk een aanrader maar ook daar zijn veel aanbieders.
Kijk ook eens op internet om überhaupt alle onderdelen te kunnen benoemen en de techniek te begrijpen. Youtube staat vol met instructiefilms en uitleg. Helaas staat daar ook weer voldoende bullshit tussen dus het blijft zaak om een monteur of instructeur te kennen die het kaf van het koren kan scheiden voor je
Verder vind ik een 4x4 cursus een aanrader. Leert je zoveel over de auto en de techniek. Vooral het gebruik ervan, want onderhoud is belangrijk maar als je het door verkeerd gebruik sloopt moet je alsnog repareren. Ik vind Camel Events van Richard Vonk een aanrader maar ook daar zijn veel aanbieders.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Welkom! Altijd stoer als een vrouw in een Defender rond rijdt. Veel plezier met Sjakie in Scandi!
Wat een heerlijk gevoel om lekker in je vel te zitten.
-
Lisastreef
Ha Edward, bedankt voor de tips! Een sleutelcursus is inderdaad geen gek idee. Heb inmiddels wel het werkplaatshandboek waar ik volgens mij heel veel uit kan halen. En verder op zoek naar iemand in omgeving Utrecht die mij dingen kan vertellen/leren. Verder kom ik voor werk regelmatig bij ORC Events vlakbij Eindhoven, zij doen veel met 4x4 rijden op de Lansard. Daar heb ik al een aantal keren mogen rijden, superleuk!
Mijn eerste uitdaging wordt nu uitvinden waar het schurende/schrapende geluid tijdens het remmen vandaan komt. Ik begreep dat het mijn remblokken zouden kunnen zijn, of iets wat daarin zit. Of eventuele speling op de lagers. Leuk eerste klusje!
Mijn eerste uitdaging wordt nu uitvinden waar het schurende/schrapende geluid tijdens het remmen vandaan komt. Ik begreep dat het mijn remblokken zouden kunnen zijn, of iets wat daarin zit. Of eventuele speling op de lagers. Leuk eerste klusje!
-
Lisastreef
Bedankt NcGroen voor het welkom!
Terug naar “Nieuw op het forum”