Ook ik nieuw

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
RonH

Ook ik nieuw

Berichtdoor RonH » 25 Jul 2017, 18:29

Hallo Land Rover liefhebbers,

Mijn naam is Ron en ben 48 jaar.
In 1990 moest ik opkomen voor militaire dienst.
Als wielverkenner opgeleid en heel 1991 bij 43 TKBAT in Langemannshof (Duitsland) gezeten.
Zo'n mooie tijd gehad dat ik Beroeps onderofficier ben geworden.
Na totaal 16 jaar afscheid genomen van de Koninklijke Landmacht.

Toch mis je wat, dus opzoek naar een Land Rover om zo het gemis op te vullen.
Na jaren eindelijk een goede Land Rover gevonden en deze uiteraard gekocht.
Natuurlijk is het de militaire versie geworden. Dus een Land Rover Serie III 109" Diesel uit 1977.

Morgen ga ik hem ophalen. Het is een prachtige auto en zonder alle verschijnselen en gebreken die
de Laro's destijds in mijn diensttijd hadden.
Een Land Rover is niet alleen een auto maar het moet ook gelijktijdig je hobby zijn (of worden).
Dus 2 vliegen in 1 klap.

Kan wel het 1 en ander met auto's maar ben absoluut geen expert. Hopelijk als ik vragen heb over
het onderhoud en sleutelen dat ik hier terecht kan.

Met de vriendelijke Land Rover groeten,

Ron
Laatst gewijzigd door RonH op 26 Jul 2017, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

piet_g

Re: Ook ik nieuw

Berichtdoor piet_g » 26 Jul 2017, 14:56

welkom rob.

als je een beetje handig bent, dan komt dat sleutelen wel goed. bestel voor je onderhoud even een onderhouds manual en een partsmanual (of zoek deze op internet) en dan ben je goed op weg. er zijn van het nederlandse leger ook de nodige euchelons te vinden (nummer 2 en 3) over het onderhouden van de laro's van het leger.. die zijn lekker basic en leggen stap voor stap uit wat je moet doen.

en anders, lekker vragen idd. plus op evenementen van de LRCH kun je vaak ook even met mensen praten en onder de kap kijken wat zij gedaan hebben
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Terug naar “Nieuw op het forum”